Slag in de wiel
Ik pik even in. Ik heb een scheurtje in mijn (favoriete) achterwiel DA-7900c36 en dat loopt tot de helft in de remrand.De vraag is kan ik dit wiel eventueel nog gebruiken voor op de tacx zonder gevaar op verder scheuren of erger. Ik heb ondertussen een achterwiel gekocht (2dehands) maar zou dat dan kunnen doorsluizen naar een collega die een achterwiel zoekt
Ja, moeilijke vraag: van de bovenrand naar beneden toe = een fijn scheurtje en loopt niet recht maar lichte kronkelingen. Ik kan helaas geen foto plaatsen dus denk ik dat het nodeloos is is om ons hierin verder te verdiepen. Toch bedankt voor Uw reactie als laatslaper.
Precies, maar aan welke spa(a)k(en) moet men draaien, een velg heeft een stuk of dertig spaken? Moet men deze vast of los draaien bijvoorbeeld?Keezx schreef:De eerste keer is alles moeilijk....
IK bouwde mijn eerste wielen meer dan 40 jaar geleden....
Precies, wat dat betreft zijn op youtube genoeg filmpjes te vinden, alleen heeft iedereen zo zijn eigen methode.Keezx schreef:Dat ga ik hier nu niet uitleggen, zoiets moet je aanschouwelijk demonstreren......
Er zijn online vast wel instructies te vinden.
Maar goed, veel oefenen baart kunst.
Dat nooit meer in ieder geval, maar ik was net terug van de fietsenmakers, wat ze me verteld hebben is dat de velg niet meer te redden is, hij heeft namelijk een dubbel slag. Een ander wist mij te vertellen dat hij de velg tot 80% recht kon maken, maar de wiel zal dan tegen de remblokken komen, da's niet fijn fietsen.Keezx schreef:In ieder geval nooit met een tang aan spaken gaan kloten, dat wordt gegarandeerd niks , maar dat wist je al....
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is het mogelijk om de cassette van de velg te verwijderen of moet ik me daar niet aan wagen?
Dat is zelfs door een onervaren persoon te doen, maar er is wel wat gereedschap nodig:
Sleutel om de sluitring los te draaien (ik neem aan Shimano in jouw geval)
Kettingzweep (stukje platstaal met een stukje ketting eraan om de cassette tegen te houden als je de sluitring losdraait)
Geen duur spul, bij elkaar een 15€ ofzo.
Sleutel om de sluitring los te draaien (ik neem aan Shimano in jouw geval)
Kettingzweep (stukje platstaal met een stukje ketting eraan om de cassette tegen te houden als je de sluitring losdraait)
Geen duur spul, bij elkaar een 15€ ofzo.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig