Voor al je afspraakjes

De Twitterrit

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 aug 2010 23:44

Dames en heren, ik wil er nog EEN ding over zeggen en dan hou ik er over op.
Ik heb op geen enkel moment een negatieve discussie op willen starten, dat hebben een aantal van jullie zelf gedaan!!
Ik heb in navolging van een opmerking van Trudie een volledig legitieme vraag gesteld en vervolgens wordt er een emmer shit over ons heen gestort.
Alleen Danny heeft nadat ik daar nogmaals op heb gewezen een serieuze poging gedaan om een antwoord te geven op de open vraag die gesteld is.
Er is niet een maal door ons gesteld dat dit topic niet mocht, we hebben het al die tijd gewoon laten staan, geen slotje op gegooid en ons er ook niet mee bemoeid.
Voor het geval jullie het vergeten, wij doen die ook 100% vrijwillig en proberen de boel een beetje in goede banen te leiden. En jullie hebben waarschijnlijk ook niet door dat er wel vaker topictitels worden aangepast om e.e.a. duidelijker te maken. Want daar hoor ik niemand ooit over......
Ik (en de mede mods denk ik ook) zouden het prettig vinden als er eerst even nagedacht wordt voordat de honden los worden gelaten om ons te vermorzelen. Wij maken ook wel eens een foutje, al dan niet puur door een wat verkeerd geformuleerde tekst.
Less is bore

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 20 aug 2010 23:46

[quote="Amclassic-fan"]Ongelooflijk! Ik mag van meneer mijn mening niet geven, denk je dat ik (en de andere mods) hier alleen komen om politie agentje te spelen? De naam van het topic heb ik gewijzigd omdat die de lading totaal niet dekte. De nieuwe naam doet dat een stuk beter, maar als het niet naar wens van de Twitteraars is wil ik 'm met alle liefde weer wijzigen. Het zou een mooie boel worden als alle titels zo onduidelijk zouden zijn. Dus leg mij maar eens uit wat er kinderlijk is aan het wijzigen van een topictitel?

Ga toch Twitteren man.[/quote]

Was het niet mogelijk om bv de TS te verzoeken zelf de topicname te veranderen in iets wat de lading (volgens jou) beter dekt? Persoonlijk vind ik de nieuwe naam ook passender, maar ik ben weer niet de TS. Ik vind dat je in dit soort gevallen de gevoeligheid moet kunnen begrijpen van het ingrijpen in de discussie van de leden. Soms kan dat terecht zijn, in weer andere gevallen misschien minder. Laat dit in ieder geval iets zijn waar we lering uit kunnen trekken.

Edit - dit is algemeen bedoeld, niet specifiek gericht op Amclassic-fan:
Voor wat betreft de discussie of dit topic uberhaupt hier thuis hoort, tja. Fijn DAT er open over gedescusieerd kan worden. Maar mijn standpunt is: het gaat toch over fietsen, het is niet-commercieel en iedereen was van harte welkom. So what's the problem? Wat voor criteria wordt er dan gehanteerd om te beoordelen of een uitnodiging of discussie over dit soort ritten wel of niet hier op het forum thuishoren?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

toktokcity
Forum-lid

toktokcity 20 aug 2010 23:48

@Amclassic-fan,

Je hebt een vorstelijke staat van dienst op dit forum met bijna 13000 posts, maar tegelijk modereren en discussiëren kan leiden tot kruisbestuiving waardoor het in dit topic enigszins onduidelijk wordt welke argumentatie waarvoor geldt.

De Twitterrit was gewoon een leuke tocht met twitteraars, forumleden en één gezamenlijke passie, fietsen! Het past mij als jonkie niet om scheidsrechter te spelen, maar zullen we nu weer positief verder gaan?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 aug 2010 23:53

[quote="JackBrown"]
Was het niet mogelijk om bv de TS te verzoeken zelf de topicname te veranderen in iets wat de lading (volgens jou) beter dekt? Persoonlijk vind ik de nieuwe naam ook passender, maar ik ben weer niet de TS. Ik vind dat je in dit soort gevallen de gevoeligheid moet kunnen begrijpen van het ingrijpen in de discussie van de leden. Soms kan dat terecht zijn, in weer andere gevallen misschien minder. Laat dit in ieder geval iets zijn waar we lering uit kunnen trekken.

Voor wat betreft de discussie of dit topic uberhaupt hier thuis hoort, tja. Fijn DAT er open over gedescusieerd kan worden. Maar mijn standpunt is: het gaat toch over fietsen, het is niet-commercieel en iedereen was van harte welkom. So what's the problem? Wat voor criteria wordt er dan gehanteerd om te beoordelen of een uitnodiging of discussie over dit soort ritten wel of niet hier op het forum thuishoren?
[/quote]

Zoals Daniël net al aangaf worden er door ons een heleboel titels aangepast, meestal spelfoutjes die verbeterd worden (zodat het topic later weer te vinden is). Het is onwerkzaam om voor alles wat wij doen berichtjes te sturen. En gezien het feit dat een topictitel zo weer gewijzigd is, kan het ook gewoon ongedaan worden gemaakt of wederom veranderd worden. Rose had zelf de titel ook nog gewoon aan kunnen passen.

Of dit topic hier thuis hoort is volgens mij geen moment een punt van discussie geweest. En dat komt ook niet ter discussie als het aan mij ligt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nickst
Forum-lid

nickst 20 aug 2010 23:57

lekker druk maken denk ik. moderators doen hier toch wel goed werk.
veel puntjes die "niet" gezien worden. andere punten de duidelijk vermeld worden.
ik geef ze hiervoor een dikke plus.

af en toe merk ik wel op dat sommige hiervan misschien wat ruw cq. bot uit de hoek/bocht kunnen komen.
misschien een verbeterpuntje.

voor de rest kan ik eigenlijk geen negatieve punten vinden.

voor andere forummers, wees niet altijd de zwartkijker. het is voor iedereen een hobby. zo ook voor de mods.

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 21 aug 2010 00:09

[quote="Amclassic-fan"]

Of dit topic hier thuis hoort is volgens mij geen moment een punt van discussie geweest. En dat komt ook niet ter discussie als het aan mij ligt.

[/quote]

Bedankt voor je reactie. Ik had wel door dat het editen van posts vaker voorkomt, en ik ga er ook van uit dat jullie daar terughoundend in zijn. Dat neemt niet weg dat het gevoelig blijft.

De vraag of het topic hier wel of niet thuishoort was niet specifiek aan jou gericht, maar meer in het algemeen. Heb net mijn post ge-edit, maar zag vlak daarna dat je ondertusen had gereageerd. Volgens mij is die vraag wel aan de orde geweest. Door een van de mods en door anderen. Vandaar mijn reactie.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

klaasie
Forum-lid

klaasie 21 aug 2010 00:19

@superrose
Niet om vervelend te doen, maar je mag bij Twitter blijkbaar geen account aanmaken waarin het woord Twitter voorkomt. www.twitter.com/detwitterrit kan je dus niet aanmaken.
Zou wel leuk zijn als je toch zo'n initiatief via Twitter kunt volgen en dan ook alle informatie, links, foto's en andere wielrenners die Twitteren snel terug kan vinden.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 21 aug 2010 00:22

Ja dat had ik al geprobeerd. Ze hebben dat goed afgedekt. Om het alsnog goed te kunnen vinden gebrukken we de hashtag twitterrit, dat is dus #twitterrit als je op twitter dat woord zoekt krijg je alle posts met dat woord erin. Verder als je op google zoekt op het woord krijg je ook veel te zien.
Er staan ook al onwijs veel foto's op facebook. Moustache heeft ook nog ergens foto's. Binnekort ga ik ze allemaal, de links dan, op de site vd twitterrit zetten zodat het centraal is.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

klaasie
Forum-lid

klaasie 21 aug 2010 00:24

Oké duidelijk. Dankjewel!

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 21 aug 2010 00:29

[quote="japie carbon"]@ Ferry en TiesT: zeg maar wanneer en ik zal er bij zijn. Als we het maar wel forumrit noemen!![/quote]

ik denk dat rob deze mag organiseren. Dorst is zijn thuisplaats de gehele winter. Ik wil mijn Crosser door ontmaagden.

speric
Forum-lid HC

speric 21 aug 2010 16:50

[quote="chrissiewizzie"][quote="SpEric"][quote="MrT"]ffs, was er zelf niet bij, maar wat een gezeik
maakt dat nou uit hoe het heet
het is toch niet zo dat twitter een concurrent is van het fiets-forum?

is hier een aantal mensen dat elkaar gevonden heeft en een stukje is gaan fietsen
leuk toch?[/quote]

+ 10...
[/quote]

En nog 10 erbij. Laten we ons druk maken over dat er snel weer zo'n initiatief wordt ontplooit! Of dat nu vanuit of alleen via dit forum wordt gedaan, vind ik volslagen irrelevant (maar wel makkelijk als het via dit forum loopt, want andere kanalen hou ik niet bij).[/quote]

+ 100 ...

geer
Forum-lid

geer 25 aug 2010 10:39

[quote="Daniel1975"]Is het iemand al opgevallen dat er NIEMAND een serieus antwoord heeft gegeven op mijn originele vraag? [/quote]

Als de vraag is of je het op fiets.forum.nl over een twitterrit moet hebben. Why not? Het gaat over fietsen. Sterker nog. Het benadrukt de kracht van dit forum. Ik vraag mij af hoeveel fietsers zich daadwerkelijk aangemeld hebben via twitter (of in aanraking zijn gekomen met de twitterrit). Via dit forum is de penetratiegraad bij fietser een stuk groter. Wees trots dat dit forum als accelerator heeft gediend voor de twitterrit. Ik twitter (een beetje, maar vind het best leuk); alleen serieus een onderwerp volgen via twitter is onmogelijk voor mij beperkte twitter-kennis.

Via fiets.forum.nl kon ik alles volgen over de twitterrit, makkelijk en snel!

En ik vind het de normaalste zaak van de wereld dat een mod de titel kan en mag aanpassen. Ik stel wel voor een PB naar de TS te doen (meer afkortingen kon niet in 1 zin).

G

Plaats reactie