Canyon
Voor een langere stuurpen (11cm ipv de standaard 10cm) moest ik daadwerkelijk onlangs 20 euro "administratiekosten" betalen.
Ik heb de nieuwe stuurpen naar mijn huisadres laten sturen en er zelf opgezet. Ik mocht de nieuwe stuurpen 30 dagen uitproberen en dan beslissen welke ik wilde houden.
Toen ik hun per email melde dat ik de oude 10cm lange stuurpen wilde retourneren werd mij verteld dat ik die op mijn eigen kosten moest opsturen naar Koblenz. Dus dan kwamen er nog weer extra kosten bij ....
Zij vertelden dat dit volgens hun eigen voorwaarden was. Als een artikel minder waard is als €40 dan zijn de portokosten voor de klant. Volgens de bijgeleverde factuur waren de kosten voor een stuurpen €39,95.....
Geen klantvriendelijke beurt van Canyon helaas.
Geluk bij een ongeluk had ik ook nog een probleem met mijn DT Swiss Dicut RR21 achterwiel (ratelend geluid in de achteras bij koud en nat weer).
Die werd door UPS gratis bij afgehaald om mee te namen naar het service centrum in Eindhoven en ik kon de oude stuurpen hierbij indoen.
Ik heb de nieuwe stuurpen naar mijn huisadres laten sturen en er zelf opgezet. Ik mocht de nieuwe stuurpen 30 dagen uitproberen en dan beslissen welke ik wilde houden.
Toen ik hun per email melde dat ik de oude 10cm lange stuurpen wilde retourneren werd mij verteld dat ik die op mijn eigen kosten moest opsturen naar Koblenz. Dus dan kwamen er nog weer extra kosten bij ....
Zij vertelden dat dit volgens hun eigen voorwaarden was. Als een artikel minder waard is als €40 dan zijn de portokosten voor de klant. Volgens de bijgeleverde factuur waren de kosten voor een stuurpen €39,95.....
Geen klantvriendelijke beurt van Canyon helaas.
Geluk bij een ongeluk had ik ook nog een probleem met mijn DT Swiss Dicut RR21 achterwiel (ratelend geluid in de achteras bij koud en nat weer).
Die werd door UPS gratis bij afgehaald om mee te namen naar het service centrum in Eindhoven en ik kon de oude stuurpen hierbij indoen.
Ik overweeg momenteel m'n Endurace uit de outlet terug te sturen. Dat ligt niet aan de fiets zelf, die is echt fantastisch. Maar t ligt aan de belabberde klantenservice van Canyon. En dan met name de mensen in Eindhoven.
Eerst was m'n fiets aangekomen met een ontbrekend onderdeel (wat per se nodig was om het stuur te monteren).
Dat bleek op voorraad in Eindhoven. Opsturen kon alleen via UPS waardoor ik het hele weekend moest wachten. Ben toen in overleg helemaal naar Eindhoven gereden om t op te halen. Ontvangst daar was ontzettend onvriendelijk en onpersoonlijk. Ongeïnteresseerd, niet eens excuses voor het ongemak, een praatje of een kop koffie.
Na een aantal testritten blijkt de fiets me goed te passen op een stukje setback van de zadelpen na. Bij mij zit er de VCLS S14 op, zonder setback. De S15 pen zou de fiets voor mij perfect maken. Heb ik in de chat gemeld. Kreeg te horen dat er vast wel iets mogelijk was. Nu 2e keer contact gehad. Nu kan ik alleen "als klant van Canyon" een originele zadelpen kopen. Omruilen willen ze niet. Was ook bereid evt. wat bij te betalen. Maar ik kan alleen à € 199,- een nieuwe kopen. (Dit is de normale winkelprijs, t is nl een Ergon 3CF zadelpen).
Kortom, ik voel me niet echt goed geholpen en misschien kan ik beter een fiets aanschaffen van een merk dat wél weet hoe je je klanten kan helpen. Iemand suggesties?
Eerst was m'n fiets aangekomen met een ontbrekend onderdeel (wat per se nodig was om het stuur te monteren).
Dat bleek op voorraad in Eindhoven. Opsturen kon alleen via UPS waardoor ik het hele weekend moest wachten. Ben toen in overleg helemaal naar Eindhoven gereden om t op te halen. Ontvangst daar was ontzettend onvriendelijk en onpersoonlijk. Ongeïnteresseerd, niet eens excuses voor het ongemak, een praatje of een kop koffie.
Na een aantal testritten blijkt de fiets me goed te passen op een stukje setback van de zadelpen na. Bij mij zit er de VCLS S14 op, zonder setback. De S15 pen zou de fiets voor mij perfect maken. Heb ik in de chat gemeld. Kreeg te horen dat er vast wel iets mogelijk was. Nu 2e keer contact gehad. Nu kan ik alleen "als klant van Canyon" een originele zadelpen kopen. Omruilen willen ze niet. Was ook bereid evt. wat bij te betalen. Maar ik kan alleen à € 199,- een nieuwe kopen. (Dit is de normale winkelprijs, t is nl een Ergon 3CF zadelpen).
Kortom, ik voel me niet echt goed geholpen en misschien kan ik beter een fiets aanschaffen van een merk dat wél weet hoe je je klanten kan helpen. Iemand suggesties?
Ook ik heb gevraagd om een stuurpen van 11 cm op te sturen. Er werd mij via mail bevestigd dat ik deze 30 dagen mocht proberen en dat ik een seintje mocht geven wanneer ik weet welke van beide stuurpennen ik wil houden, waarna ze een koerier zullen sturen om de andere stuurpen bij mij thuis op te komen halen.wowo schreef:Voor een langere stuurpen (11cm ipv de standaard 10cm) moest ik daadwerkelijk onlangs 20 euro "administratiekosten" betalen.
Ik heb de nieuwe stuurpen naar mijn huisadres laten sturen en er zelf opgezet. Ik mocht de nieuwe stuurpen 30 dagen uitproberen en dan beslissen welke ik wilde houden.
Toen ik hun per email melde dat ik de oude 10cm lange stuurpen wilde retourneren werd mij verteld dat ik die op mijn eigen kosten moest opsturen naar Koblenz. Dus dan kwamen er nog weer extra kosten bij ....
.
Zal deze mail voor de zekerheid maar bewaren...
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn wielen (voor en achter). Ik zou graag willen weten wat Canyon hier aan heeft gedaan en of het probleem is opgelost.wowo schreef:[knip]
Geluk bij een ongeluk had ik ook nog een probleem met mijn DT Swiss Dicut RR21 achterwiel (ratelend geluid in de achteras bij koud en nat weer).
Die werd door UPS gratis bij afgehaald om mee te namen naar het service centrum in Eindhoven en ik kon de oude stuurpen hierbij indoen.
Zelf heb ik een setje goedkope shimano wielen aangeschaft voor natte omstandigheden, want 2,5 uur op de fiets met dat ratelend en piepen geluid van die DT Swiss wielen is echt verschrikkelijk.
Wahooligan
Tja, om hier nou de fiets voor terug te sturen. Ik denk ze bij andere merken de zadelpen ook niet meer omruilen nadat deze is gebruikt.Hupie schreef:Ik overweeg momenteel m'n Endurace uit de outlet terug te sturen. Dat ligt niet aan de fiets zelf, die is echt fantastisch. Maar t ligt aan de belabberde klantenservice van Canyon. En dan met name de mensen in Eindhoven.
Eerst was m'n fiets aangekomen met een ontbrekend onderdeel (wat per se nodig was om het stuur te monteren).
Dat bleek op voorraad in Eindhoven. Opsturen kon alleen via UPS waardoor ik het hele weekend moest wachten. Ben toen in overleg helemaal naar Eindhoven gereden om t op te halen. Ontvangst daar was ontzettend onvriendelijk en onpersoonlijk. Ongeïnteresseerd, niet eens excuses voor het ongemak, een praatje of een kop koffie.
Na een aantal testritten blijkt de fiets me goed te passen op een stukje setback van de zadelpen na. Bij mij zit er de VCLS S14 op, zonder setback. De S15 pen zou de fiets voor mij perfect maken. Heb ik in de chat gemeld. Kreeg te horen dat er vast wel iets mogelijk was. Nu 2e keer contact gehad. Nu kan ik alleen "als klant van Canyon" een originele zadelpen kopen. Omruilen willen ze niet. Was ook bereid evt. wat bij te betalen. Maar ik kan alleen à € 199,- een nieuwe kopen. (Dit is de normale winkelprijs, t is nl een Ergon 3CF zadelpen).
Kortom, ik voel me niet echt goed geholpen en misschien kan ik beter een fiets aanschaffen van een merk dat wél weet hoe je je klanten kan helpen. Iemand suggesties?
Misschien was het anders wanneer je een nieuwe fiets had gekocht ipv een uit de outlet?
De outlet modellen koop je ja eigenlijk ook 'as is'
Ik zou gewoon een nieuwe zadelpen kopen en de oude op marktplaats zetten. Ben het er wel mee eens dat ze je iets van korting zouden kunnen aanbieden. Als dat alsnog mogelijk is en je de oude verkoopt ga je er niet veel op verliezen denk ik.
Ik vraag me wel af bij welk ander merk je een betere service denkt te krijgen.
Bij welk ander merk mag je een fiets 30 dagen thuis uitproberen?
Toen ik mijn Pinarello kocht kwam ik niet verder dan 5 minuten op een tacx
Aangezien er hier behoorlijk wat specialisten zijn wil ik graag jullie mening. Ik overweeg een nieuwe fiets aan te schaffen, waarschijnlijk een Canyon. Gevoelsmatig en qua looks gaat mijn voorkeur uit naar de Aeroad. Maar de Ultimate of de Endurace schrijf ik niet bij voorbaat af. Momenteel rij ik op een Cervelo S2, die mij qua geo prima bevalt. Kunnen jullie mij vertellen of ik veel verschil ga merken als ik overstap naar Canyon, en welk model past mij het beste. Hieronder wat specs over mezelf en over de fietsen.
Mijn lengte: 1,80
Binnenbeenlengte: 86 cm
Romp: 64 cm
Schouderbreedte 43 cm
Armlengte 63 cm
Aeroad: stack: 550 reach: 397
Ultimate CF SLX: stack: 567 reach: 391
Endurace CF SLX: stack: 557 reach: 376
Mijn Cervelo S2: stack: 541 reach: 380
Ik hoor graag jullie mening!
Mijn lengte: 1,80
Binnenbeenlengte: 86 cm
Romp: 64 cm
Schouderbreedte 43 cm
Armlengte 63 cm
Aeroad: stack: 550 reach: 397
Ultimate CF SLX: stack: 567 reach: 391
Endurace CF SLX: stack: 557 reach: 376
Mijn Cervelo S2: stack: 541 reach: 380
Ik hoor graag jullie mening!
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Klopt, eerst had ik het euvel alleen bij mijn achterwiel en die werd gerepareerd met de opmerkingen:Riverk schreef:Ik heb hetzelfde probleem bij mijn wielen (voor en achter). Ik zou graag willen weten wat Canyon hier aan heeft gedaan en of het probleem is opgelost.wowo schreef:[knip]
Geluk bij een ongeluk had ik ook nog een probleem met mijn DT Swiss Dicut RR21 achterwiel (ratelend geluid in de achteras bij koud en nat weer).
Die werd door UPS gratis bij afgehaald om mee te namen naar het service centrum in Eindhoven en ik kon de oude stuurpen hierbij indoen.
Zelf heb ik een setje goedkope shimano wielen aangeschaft voor natte omstandigheden, want 2,5 uur op de fiets met dat ratelend en piepen geluid van die DT Swiss wielen is echt verschrikkelijk.
"We hebben het wiel gecontroleerd. Het haperen kwam doordat een afdekkapje net contact maakte met de naaf; er was hier net iets te weinig materiaal weg gefreest. We hebben dit bijgewerkt waardoor het weer perfect passend is en er geen problemen meer zijn met het wiel."
Nadat ik weer een tijdje had gefietst zonder problemen begon het euvel weer.
Niet alleen een beetje geluid bij mijn achterwiel maar mijn voorwiel deed nu ook flink mee.
Ik heb daar een video van gemaakt en weer contact opgenomen met het Canyon Service Centrum.
Deze hebben afgelopen vrijdag de wielen geïnspecteerd en deze zullen komende dinsdag of woensdag weer in mijn bezit zijn.
In de mail die ik van hun kreeg stond het volgende:
"In samenspraak met DT hebben we je problemen opgelost. Je voornaaf heeft wat meer ruimte gekregen zodat zand en rotzooi makkelijker een weg kunnen vinden. Dit kwam vast te zitten tussen afdekkap en naaf en zal nu met het rond draaien uit de naaf worden geslingerd.
De lagering in de achternaaf is daarnaast aangepast. Door een iets minder diepe klemming in de naaf zouden er nu geen bijgeluiden meer moeten ontstaan.
We nemen aan dat met deze handelingen de bijgeluiden nu voor goed weg zullen zijn. Uiteraard kan er nog altijd een korreltje net scheef komen zitten waardoor er even wat geluid op zal treden maar dit zou niet continu mogen zijn."
Ik hoop dat dit vervelende euvel nu opgelost zal zijn.
Het is inderdaad een erg storend en vervelend metaalachtig hoog geluid wat mijn fietsgenot danig verstoord.
Nooit zulke problemen gehad met de wielen van mijn nu al 10 jaar oude racefiets.
Dit klinkt mij zeer bekend in de oren. Ik heb enorm veel gezeur gehad met een mavic-wielset, gekocht bij Canyon. Ook een metaal-achtig geratel in met name de achternaaf. Vooral bij nat weer of abrupt sturen. De wielen zijn een keer of 4 terug geweest. De eerste keer exact ezelfde reparatie als hierboven genoemd (alleen toen zeiden ze dat ze de wielen naar mavic hadden gestuurd en dat zij de kapjes hadden bijgeschaafd) en de laatste keer zijn ze zelfs door hun 'atleet' getest... Ik weet niet waarop, want het probleem bestond nog steeds.
Lang verhaal kort; Na een zeer onvriendelijk telefoongesprek (ik was vooral oneerlijk toen ik meldde dat ik alle vertrouwen in het servicecentrum verloren had) kreeg ik uiteindelijk een mail dat ik mn centen terug kreeg.
Dit heeft allemaal maanden geduurd.
Zodoende viel bovenstaande post mij dus erg op. Hoewel het bij mij een set Mavics betrof. Ik hoop dat het gezeur wat mij overkwam de poster boven mij bespaart blijft.
Lang verhaal kort; Na een zeer onvriendelijk telefoongesprek (ik was vooral oneerlijk toen ik meldde dat ik alle vertrouwen in het servicecentrum verloren had) kreeg ik uiteindelijk een mail dat ik mn centen terug kreeg.
Dit heeft allemaal maanden geduurd.
Zodoende viel bovenstaande post mij dus erg op. Hoewel het bij mij een set Mavics betrof. Ik hoop dat het gezeur wat mij overkwam de poster boven mij bespaart blijft.
Mij bekruipt het gevoel dat de chatservice iets minder rechten is toebedeeld dan de verkoopmedewerkers etc. Wat op zich ook al best logisch is, aangezien zij de eerste klappen opvangen en dus wat algemenere kennis moeten hebben.
Een aantal posts hierboven wordt aangegeven eens fiets te hebben besteld met afwijkende onderdelen (ik dacht dat het eenandere stuurpen of zadel was). Tegen een geringe meerprijs (admnistartie of montagekosten). En wellicht heb ik niet goed gelezen, maar ik zou graag een fiets bestellen en de 36/52 laten omruilen met een 34/50 crank.
Nu heb ik daarover twee vragen. Wat is de beste manier om dit via Canyon te laten verzorgen en vraag 2, loont het zich überhaupt om dit door Canyon te laten doen. Of ben ik “beter” af met de standaard 36/52 en koop ik er 2 losse bladen bij (=- 100euro). De montage is geen probleem. Ook is het geen probleem om bij Canyn langs te gaan om dit face2face te regelen. (Ik wil er best eens een kijkje nemen en een keertje proef(rijden)zitten is ook niet verkeerd…)
Een aantal posts hierboven wordt aangegeven eens fiets te hebben besteld met afwijkende onderdelen (ik dacht dat het eenandere stuurpen of zadel was). Tegen een geringe meerprijs (admnistartie of montagekosten). En wellicht heb ik niet goed gelezen, maar ik zou graag een fiets bestellen en de 36/52 laten omruilen met een 34/50 crank.
Nu heb ik daarover twee vragen. Wat is de beste manier om dit via Canyon te laten verzorgen en vraag 2, loont het zich überhaupt om dit door Canyon te laten doen. Of ben ik “beter” af met de standaard 36/52 en koop ik er 2 losse bladen bij (=- 100euro). De montage is geen probleem. Ook is het geen probleem om bij Canyn langs te gaan om dit face2face te regelen. (Ik wil er best eens een kijkje nemen en een keertje proef(rijden)zitten is ook niet verkeerd…)
Ik denk dat Canyon sowieso geen crank aanpassingen doet.Bospaadje schreef:Mij bekruipt het gevoel dat de chatservice iets minder rechten is toebedeeld dan de verkoopmedewerkers etc. Wat op zich ook al best logisch is, aangezien zij de eerste klappen opvangen en dus wat algemenere kennis moeten hebben.
Een aantal posts hierboven wordt aangegeven eens fiets te hebben besteld met afwijkende onderdelen (ik dacht dat het eenandere stuurpen of zadel was). Tegen een geringe meerprijs (admnistartie of montagekosten). En wellicht heb ik niet goed gelezen, maar ik zou graag een fiets bestellen en de 36/52 laten omruilen met een 34/50 crank.
Nu heb ik daarover twee vragen. Wat is de beste manier om dit via Canyon te laten verzorgen en vraag 2, loont het zich überhaupt om dit door Canyon te laten doen. Of ben ik “beter” af met de standaard 36/52 en koop ik er 2 losse bladen bij (=- 100euro). De montage is geen probleem. Ook is het geen probleem om bij Canyn langs te gaan om dit face2face te regelen. (Ik wil er best eens een kijkje nemen en een keertje proef(rijden)zitten is ook niet verkeerd…)
Zelf heb ik gewoon twee losse bladen gekocht...
Volgens mij zou Canyon heel veel meer verkopen als ze iets meer ruimte zouden bieden voor ( (kleine) aanpassingen. Als ze een stuk customizing zouden bieden, worden ze volgens mij nog een veel grotere concurrent van de "gevestigde merken" die je bij de FM ziet staan.
In ieder geval was mijn contact met Canyon zelf tot nu toe echt teleurstellend. Dat heeft voor mij toch ook een flinke impact op de hele beleving. (Heb nu voor het eerst een echt dure fiets gekocht, waar ik al erg lang naar uitkeek). Uiteindelijk hou ik mn Endurace wel, want het is en blijft een magistraal goeie fiets. Ik ga in ieder geval nog proberen of ik niet met enige korting die andere zadelpen kan aanschaffen.
In ieder geval was mijn contact met Canyon zelf tot nu toe echt teleurstellend. Dat heeft voor mij toch ook een flinke impact op de hele beleving. (Heb nu voor het eerst een echt dure fiets gekocht, waar ik al erg lang naar uitkeek). Uiteindelijk hou ik mn Endurace wel, want het is en blijft een magistraal goeie fiets. Ik ga in ieder geval nog proberen of ik niet met enige korting die andere zadelpen kan aanschaffen.