Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

belt bikes

fiets u2
Forum-lid

fiets u2 19 dec 2016 22:49

Heeft iemand ervaring met belt-bikes mtb.
Deze hebben of een rohloffnaaf of een pinion aandrijving , waar ik wel wat in zie.
Maar kijk ik naar de santos dan zit er een duidelijk verschil in prijs.
De belt bike is er vanaf ( rohloffnaaf € 2999,- en de pinion vanaf € 3999,- )
waar de santos € 4365,- kost en de pinion over de € 5000,- ) , en dat vind ik toch te gortig worden..
Maar had zelf nog niet van belt bikes gehoord ( is een groothandel zover ik het weet met geen vaste collectie )

Mocht iemand er ervaring mee hebben hoor ik het graag.
I don't need "Therapy" ,I just need to go cycling.

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 19 dec 2016 23:03

Houd je ook wel rekening (voor de verklaring van de prijsverschillen) met de komst van Continental, die met crash prijzen probeert het in de loop van 8 jaar verloren gegane terrein aan Gates goed te maken? Ook al lijken door Gates (en zijn distributiekanalen) gehanteerde prijzen fantasie prijzen, die regelmatig met vele procenten omhoog gaan.

fiets u2
Forum-lid

fiets u2 19 dec 2016 23:19

klimmer schreef:Houd je ook wel rekening (voor de verklaring van de prijsverschillen) met de komst van Continental, die met crash prijzen probeert het in de loop van 8 jaar verloren gegane terrein aan Gates goed te maken? Ook al lijken door Gates (en zijn distributiekanalen) gehanteerde prijzen fantasie prijzen, die regelmatig met vele procenten omhoog gaan.
Ben nog een leek wat dat aangaat , wat bedoel je precies met continental , ik kan ze alleen maar van de "fiets"banden . :)
I don't need "Therapy" ,I just need to go cycling.

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 19 dec 2016 23:24

Ja, die, maken ook nog heeel veeel autobanden.....

mont aigoual
Forum-lid

mont aigoual 20 dec 2016 09:06

fiets u2 schreef:Heeft iemand ervaring met belt-bikes mtb.
Gewoon gaan testen op de Veluwe, dan weet je meer. Mij lijkt dat er niet zo veel verschil kan zitten in een aluminium frame. De onderdelen zijn allemaal vervangbaar. Voor ruim 1k kan je heel wat vervangen, buiten de pinion versnellingsbak om....
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Plaats reactie