Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Specialized banden

reitse
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:46

reitse 27 apr 2010 23:01

Is er iemand die ervaring heeft met specialized banden? Mijn vriendin heeft een specialized fiets met de specialized all condition pro 2 band, maar ze heeft er om de haverklap steentjes in zitten. Deze blijven gewoon doodleuk in de band zitten. Het is dan stoppen en ze er uit peuteren. Iemand ook ervaring met deze banden?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 28 apr 2010 01:48

Hi,

Spez laat zijn banden maken in dezelfde thaise fabriek als Vittoria en ook die durven als bezeten steentjes verzamelen.

Wil je per se verder met Spez banden dan laat je ze na aankoop best enkele maanden uitharden op een droge, donkere plek.
Dat helpt maar wonderen moet je er niet van verwachten.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

pieterloncke
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2005 14:52

pieterloncke 29 apr 2010 19:37

Hallo,

Ik heb ook twee setjes specialized banden

1 setje Roubaix pro - Deze vreten steentjes, na elke rit peuter ik ze eruit met een kleine schroevendraaier want ik ben bang dat ze er anders dieper en dieper ingeduwd worden.
Ik zal nooit nog zo'n set aanschaffen, echt van het slechtste waar ik ooit mee gereden heb.

1 setje SWorks Roubaix open tubulars - Vreten geen steentjes, zijn licht en duurzaam. Goede banden maar omwille van de prijs (60- euro/stuk), niet echt concurrentieel met anderen.

Groet, Pieter

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 29 apr 2010 19:42

Mijn Specialized Mondo Pro bandjes hadden daar ook last van. Dus na elke rit kon ik de steentjes er uit peuteren. Ik heb echter nooit een lekke band gehad, en ze reden super.

Gebruikersavatar
mima
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2009 19:53

Gebruikersavatar mima 01 mei 2010 15:33

ik heb voor de winter specialized amarillo banden. In regen etc...geen enkel probleem. Zijn wel wat zwaarder, maar ja in extreme omstandigheden maakt dat niet zoveel uit.
Marcel

Stevens SCF. Cannondale Topstone.

dakdoef
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2009 15:19

dakdoef 02 mei 2010 19:35

Ik heb zelf nu een setje Specialized Mondo Pro bandjes en inderdaad ook vaak steentjes in de toplaag. Gisteren eerste lekke band na dik 1000 km, steentje er dwars door heen. Het lijkt wel of de toplaag van erg zacht rubber is gemaakt. Ga wel kijken naar nieuwe buitenbanden, iemand suggesties?

michon
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 10 feb 2008 19:43

michon 03 mei 2010 15:11

Heb ook een sejte mondo's. 1x per week haal ik de steentjes eruit en daar stop ik zeker niet tijdens de rit voor.. Tot nu toe nog nooit lek gereden (8600km) maar wel net overgestapt op een ander bandje, voornamelijk vanwege het gewicht.
Oja, tip voor Dakdoef: Vredestijn Fortezza Superlite
Licht bandje, achterlijk weinig rolweerstand redelijk all round en niet te duur.
Don\'t argue with fools, they\'ll drag you down to their level and then beat you with experience

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 05 mei 2010 15:26

ik heb fatboys van 15E/stuk en dit zijn echt topbanden voor de MTB (slicks)

Plaats reactie