Ik heb nu 1x echt in het donker gereden met de Buster 600. Eerst vond ik het een beetje donker, maar toen ik mijn zonnebril afdeed was het al een stuk beter.hayes schreef:Was de Sigma Buster 600 hard aan het overwegen.
Ik rij woon werk langs een donker jaagpad, nu ook vol natte bladeren en andere viezigheid.
Krijgt nochtans overal goeie reviews...
M'n chinees lichtje heeft het definitief begeven vrees ik. Drie jaar gebruikt. Twee battery packs. Ik vrees dat de kabels de zwakke punten zijn.
Misschien moet ik even wat meer uitgeven. Al vrees ik dat de levensduur daarom niet noodzakelijk beter zal zijn.
Voor bekend terrein en 30km/u is hij sterk genoeg, in het bos lijkt me wat optimistisch maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Het scheelt ook een boel of je langs een autoweg rijdt met af en toe een lantaarnpaal of echt helemaal niets. Dat laatste gebeurd niet zo vaak (zelfs niet hier in Friesland), maar dan schiet hij mogelijk wel wat tekort.
Qua design, bouwkwaliteit, gewicht, afmetingen, bevestigingsmogelijkheden etc. is het een fijn apparaatje. De accuduur lijkt op het eerste oog ook uitstekend en hij dimt automatisch wanneer de batterij bijna leeg is waardoor 'gezien worden' nooit een issue mag zijn.
Overall een goede lamp die aan mijn verwachtingen voldoet. De lichtopbrengst is meer dan een gemiddelde stadfiets, maar verwacht hier geen wonderen. Bij twijfel kun je beter wat meer uitgeven. Op onbekend terrein en bij lange afstanden zou ik ook wel iets meer licht willen en laat ik nu net gaan verhuizen naar de andere kant van het land en overdag geen tijd meer hebben om te fietsen .