Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek 2.1 of 2.3 bij FM

dbo
Forum-lid

dbo 04 mei 2010 18:28

Nagtie schreef:jah ik zou met hem in gesprek gaan over set prijsje..
Ik wilde ook wat korting op mijn fiets dat was lastig, maar kon wel voor ca 50 euro aan spullen er op krijgen.

Dus zo iets zou ik regelen.. dat je korting krijgt op je helm en kleding of zo. Al dat denk ik dat de kleine FM's echt minder ruimte hebben om wat te onderhandelen. Vooral ook omdat die fietsen vast zitten aan een advies prijs.
nadeel is wel dat ik behalve de wielen weinig verschil zie tussen beide fietsen end an is 130 euro best veel geld.

Het verschil tussen de trek 2.1 en 2.3 zit hem niet alleen in de wielen maar ook in de cranck en de remmen. De 2.3 is volledig 105 afgemonteerd terwijl de 2.1 een Shimano R-600 of R-553 cranck heeft en tiagra remmen. Het prijsverschil is er niet voor niets. De 2.1 heeft goedkopere crank, remmen en wielen. Dat van die cranck staat alleen niet op de website van 12gotrading. Het is maar dat je het weet.

nagtie
Forum-lid

nagtie 04 mei 2010 18:52

euhm dan is het de crank en de wielen.. Want zoals je kon lezen heeft de TS al een 105 remmen setje geregeld.

ik heb uiteraard op de trek site gekeken en daar staat inderdaad een andere crank bij. over het hoofd gezien.

Maar dan is de vraag nog steeds of het verschil het voro de TS waard is.

Overigens al langs geweest en wat kunnen regelen?

wat ik overigens jammer vind aan veel merken is dat ze een uiterlijk van een fiets koppelen aan de afmontage. ik vind de witte 2.3 bijvoorbeeld een stuk minder mooi dan het zwart blauwe 2.1. Dan moet je kiezen uit kwaliteit of uiterlijk.

rennsport
Forum-lid

rennsport 04 mei 2010 19:42

n.a.v. dit topic een mail gestuurd naar Trek, Ik had die middag namelijk een Trek 2.1 triple (60cm) besteld bij mijn lokale FM.

de reactie van trek was als volgt:
De Trek 2.1 60cm is beperkt op voorraad in Compact. De Tripple uitvoering is niet meer leverbaar.
Hier is een idee, bestel een 2.1 compact en laat door je lokale FM er een triple van maken.

infern0
Forum-lid

infern0 09 mei 2010 01:24

Sorry voor mijn late reactie, maar door de reacties hier toch bij de FM in Zandvoort gebleven. Vandaag mijn 2.3 opgehaald en wel een aardige deal kunnen maken.

Nu moet het nog even droog worden dan kan ik hem uit gaan proberen!!!

nico10
Forum-lid

nico10 13 jun 2010 23:54

Dag allemaal,

ik ben van zin om volgende week mijn eerste wielerfiets te kopen. Het gaat waarschijnlijk de trek 2.3 worden. Heb er lang over nagedacht en veel over opgezocht, maar niet veel negatieve zaken over gevonden buiten het zadel.

Is dit werkelijk een goede fiets om mee te beginnen fietsen en kan je hier ook wel goede tochten mee doen? Ben van zin om er 3 keer per week mee te gaan werken (ongeveer 70 km heen/terug) en zou graag ook tijdens vakanties wat heuvels beklimmen.
trek 2.3

stinus
Forum-lid

stinus 16 jun 2010 10:10

Nico10 schreef:Dag allemaal,

ik ben van zin om volgende week mijn eerste wielerfiets te kopen. Het gaat waarschijnlijk de trek 2.3 worden. Heb er lang over nagedacht en veel over opgezocht, maar niet veel negatieve zaken over gevonden buiten het zadel.

Is dit werkelijk een goede fiets om mee te beginnen fietsen en kan je hier ook wel goede tochten mee doen? Ben van zin om er 3 keer per week mee te gaan werken (ongeveer 70 km heen/terug) en zou graag ook tijdens vakanties wat heuvels beklimmen.

prima keuze

nico10
Forum-lid

nico10 16 jun 2010 23:54

Zijn er bepaalde zaken die ik aan de fiets moet veranderen? Nu kan het nog...
trek 2.3

stynomite
Forum-lid

stynomite 17 jun 2010 12:14

De beste upgrade voor starters fietsen zijn over het algemeen de wielen. Kijk maar eens rond op dit forum, want goede wielen zijn erg afhankelijk van jou en het gebruik
Verder wat erg helpt bij het fiets plezier zijn de kleren (zeker als het straks weer natter en kouder wordt).
Big... yeah, big bada boom.

nico10
Forum-lid

nico10 17 jun 2010 14:35

kleding is jammer genoeg prijzig... heb wel een leuke site (van een wielerploeg) gevonden waar de kleding niet duur is

http://www.willemscycling.be/

voor de wielen: zijn de wielen die op de Trek 2.3 standaard staan niet goed genoeg??

groetjes
trek 2.3

Plaats reactie