Alles over vakanties op én met de fiets

Plannen 2017

oehT
Forum-lid

oehT 02 jan 2017 12:52

jwpcycle schreef:Zo maar vast een ticket gereserveerd voor het Alpenbrevet bedoeling is de platinum route.
Ga alleen bij goed weer en het wordt een hit and run.
Helaas gaat er van mijn fietsclubje niemand mee en moet alleen.
Als er gegadigden zijn die ook alleen zijn en samen willen stel ik mijn daar voor open.
Ik speel ook serieus met deze gedachte. Twijfel nog over hit and run, of over 4 dagen daar op een camping en wat ritjes op 't gemak. Heeft ook met het weer te maken overigens.

Vraag: dat reserveren. Dan betaal je de reserveringskosten en mag je op laatste moment bepalen of je afneemt of niet? Dat zou dan een veilige keuze zijn om in ieder geval de mogelijkheid van rijden open te houden tot het laatst...

jwpcycle
Forum-lid

jwpcycle 02 jan 2017 13:03

@oeht inderdaad je kunt nu voor 25 euro een ticket kopen welke je dan daar verzilverd met bijbetaling.
Ik ga ook alleen bij zeker goed weer.
Loop al paar jaar met de gedachten rond om deze te doen.
Maar omdat ik ook al de Dolomieten Marathon doe en dan al 5 dagen van huis ben doe ik hier een hit and run, vrouwtje kids je weet wel.

Maarten_van_E
Forum-lid

Maarten_van_E 02 jan 2017 15:25

In 2017 dan eindelijk: Milan - San Remo!

Ik zoek nog een uitdaging in september, iets in NL met veel kilometers

alien
Forum-lid

alien 02 jan 2017 18:09

Maarten_van_E schreef:[…] in september, iets in NL met veel kilometers
http://www.randonneurs.nl/event/brm-400 ... punten-nl/
Vorsprung durch Pedantik

stip1979
Forum-lid

stip1979 02 jan 2017 18:35

Mijn doelen voor 2017:
- Luik-Bastenaken-Luik volledige afstand
- Amstel Gold Race volledige afstand (als ik nog een startbewijs op de kop kan tikken...)
- Rhön Rad Marathon Bimbach (260 km, 4700 hm)
- 24 uur van Zolder als solist, minstens 700 km halen
- Cyclo Bernard Thevenet in Barcelonette
- l'Alsacienne als ik een compagnon vind
- 20.000 km halen

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 jan 2017 18:44

Startbewijs AGR is geen punt; Marktplaats is je vriend.

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 02 jan 2017 18:46

stip1979 schreef:Mijn doelen voor 2017:
- Luik-Bastenaken-Luik volledige afstand
- Amstel Gold Race volledige afstand (als ik nog een startbewijs op de kop kan tikken...)
- Rhön Rad Marathon Bimbach (260 km, 4700 hm)
- 24 uur van Zolder als solist, minstens 700 km halen
- Cyclo Bernard Thevenet in Barcelonette
- l'Alsacienne als ik een compagnon vind
- 20.000 km halen
Mooi programma. Rhön Radmarathon is een toprit :like:
Ben benieuwd naar de Thevenet. Mooi rondje daar.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

stip1979
Forum-lid

stip1979 02 jan 2017 18:59

Rhön Radmarathon gaat mijn derde keer zijn. Zeer mooi parcours en perfecte organisatie met ongelooflijk uitgebreide bevoorradingen.
Bernard Thevenet vorig jaar ook gereden. Werd toen voor de eerste keer geörganiseerd en er waren maar zo'n 200 starters. Is heel anders rijden dan massa-organisaties als de Marmotte maar zeker zo leuk.
Mijn probleem is alleen dat ik een trage starter ben. Na enkele kilometers was het echt achterom kijken en hopen dat er nog wat volk achter mij zat. Op een gegeven moment was ik echt bijna laatste. Uiteindelijk meer en meer volk opgeraapt maar de schrik zat er toch even in dat ik een heel lastige dag ging beleven...

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 jan 2017 15:11

Afgelopen jaar minder gefiets wegens een verbouwing. Dat was kennelijk mijn gevoel want ondanks dat nog 8000km gefiets.

Dit jaar is LBL het eerste doel 160km, maar alleen met droog weer
Hemelvaart weekje Harz op de MTB.
LM de MTB 110km staat altijd op het programma

De marmotte staat al jaren in de planning maar komt vakantie technische steeds slecht uit, Als de mogelijkheid zich voordoet rijd ik hem. Opzich hoef ik daar specifiek niet veel meer voor te trainen (denk ik :-))

Gezinsvakantie naar Lago Magiorre net als afgelopen jaar. Leuk gebied om te fietsen, niet superbijzonder voor Italie, maar gewoon lekker en redelijk rustig qua auto,s

Daarnaast probeer ik nog twee of drie Ardennen tochten in te plannen MTB of race, net hoe het uitkomt.

Misschien komt Euro Disney er nog door met het gezin en dan kan ik niet naar het Harz, dan wellicht een mooie hemelvaarts tocht in de Ardennen.

rob86
Forum-lid

rob86 04 jan 2017 16:04

Na enkele keren de 3Ballons en 1 maal de Marmotte te hebben gereden, zou ik dit jaar graag het Alpenbrevet willen rijden, of halen zeg maar:-)

Ik twijfel enkel nog tussen de "platinum" of "goud" afstand. Stiekem zou ik die eerste wel willen proberen...maar het lijkt me echt wel monsterlijk veel. Dien je de afstand op voorhand reeds te bepalen of is het op de dag zelf nog steeds mogelijk om voor een andere afstand te kiezen?

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 04 jan 2017 16:30

Je kunt tijdens de rit gewoon wisselen. En als je niet voor 11:15 in Airolo bent wordt er voor je gekozen, dan mag je de platina tour niet meer rijden.
Maar mijn advies zou zijn om de platina route alleen te rijden als je niet twijfelt. Op de dag zelf wisselen raad ik je niet aan. Ik heb hem ooit gereden en heb er toen vanaf januari voor getraind. Nooit een seconde twijfel gehad, maar wel echt heel specifiek getraind op die lange afstand (en alsnog compleet naar de klote gegaan ;-) ). Maar wel een heel gave ervaring.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 04 jan 2017 17:51

Zelf had ik net als Herman al heel vroeg besloten om voor de Platina te gaan, en er echt een doel van te maken.
Als je de Platina wil rijden moet je er echt voor gaan, de tijdslimiet in Airolo is best al scherp.
Ook ik ben helemaal stuk gegaan, is echt loeizwaar, ook geestelijk op een gegeven moment wil je gewoon niet meer.
Net geen 13 uur onderweg geweest,

2 Jaar later nog een keer de Gold gereden, dat is echt genieten en goed te doen.
Parcours is wel schitterend zowel de Platina als de Gold.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie