Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Groetpetitie!

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 28 apr 2010 10:57

[quote="IBAN"][quote="thja14"][quote="IBAN"] Nee, zelfs dan niet. Wat heb je eraan![/quote]



Moeilijk he, omgaan met vriendelijk mensen.[/quote]

wat een ongelooflijke kolder zeg. Dat ik niet zwaai wil niet zeggen dat ik onvriendelijk ben. Ik zie het nut er gewoon niet van in om wild vreemden te gaan groeten. [/quote]

Voor mij is dat nu juist de definitie van onvriendelijk zijn. Niets terugzeggen(doen) als iemand jou goedendag zegt. Het nut van wildvreemden terug groeten is niets meer dan enige vriendelijkheid in de maatschappij brengen/houden. Voor mij opnieuw het bewijs dat de SIRE campange niet voor niets is.

Daarmee wil ik geen enkel uitspraak over jou doen, want ik ken je niet. (Met deze opmerking probeer ik dan ook deze discussie vriendelijk te houden. Wat een stuk minder lukt met woorden als "ongelooflijke kolder".
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9105
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 apr 2010 11:17

Toch een mannetje/vrouwtje of 70 dat wel terug groet dus. Dat maakt toch meer dan 95% teruggroeters.
WARM! :-)
(steekproef zal wel niet helemaal representatief zijn..)

@IBAN: tja, wat heb je eraan? Een beetje meer vriendelijkheid op de weg misschien? Het komt in ieder geval niet heel erg sympathiek over als jij na een vriendelijke groet stuurs voor je uit blijft staren ipv even een knikje terug te geven.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 28 apr 2010 11:30

[quote="thja14"][quote="IBAN"] Nee, zelfs dan niet. Wat heb je eraan![/quote]



Moeilijk he, omgaan met vriendelijk mensen.[/quote]

aardige mensen hoe gaan we er mee om?
http://www.youtube.com/watch?v=uLEOjy-lj8U
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 28 apr 2010 11:31

+1

Ik zeg niet dat ik iedereen groet, maar ik probeer er inderdaad attent op te zijn om zoveel mogelijk gedag te zeggen. Schiet je er iets mee op, niet echt, maar een vriendelijk gedag geeft wel wat meer waardigheid aan de samenleving. Het is steeds meer een ik-wereld waarin nauwelijks omgekeken wordt naar de medemens. Dit is nu de discussie voor een groet op de fiets, maar eigenlijk geldt het voor alle situaties. We bellen, of negeren de medemens massaal en staan vervolgens vreemd te kijken dat er afstandelijkheid en gebrek aan saamhorigheid is zordra we elkaar nodig hebben. Het begint met een klein gebaar dat veel meer in zich heeft dan de groet doet vermoeden.

Wat betreft de vraag 'wat heb je eraan?', laten we de vraag omdraaien, 'waarom niet'. Daarbij waarom moet alles een doel hebben en nuttig zijn of iets opleveren? Is het fietsen dan dusdanig belangrijk dat er onder het motto van verspeelde energie, geen gedag vanaf kan? Dat je op een drukke zaterdag- of zondagmiddag niet de gehele boulevard gedag zegt tja, dat lijkt me logisch.

Ik herinner me (geen idee waarom) de kerstcollum van een fiets-redactie lid in 2008. Hij nam zich ook voor om meer en vaker gedag te zijn, omdat het leven al onvriendelijk genoeg is. Of hij het heeft waargemaakt geen idee, we kunnen het eens informeren.

Wat mij betreft zeggen we gewoon eens wat vaker gedag, groeten de medemens en steken een handje toe als iemand om hulp vraagt of liefst nog net daarvoor.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 28 apr 2010 11:31

Ben me de hele tijd de tyfus geschroken gisteren in de Achterhoek, gelukig waren er geen fietsers te zien, nou een paar die net als ik niet groetten, maar auto's die tuteren en dan naar je zwaaien, wat is dat?
Dacht iedere keer dat ik uit mijn broek gescheurd was ofzo.

Wat betreft het groeten, het ligt er mar net an hoe ik op de fiets zit, als ik in voe concentratie stevig aan het doorrijden ben groet ik niet, mar soms als ik lang genoeg heb gerden en ik zo koekoe als een konijn begin te worden van de stofjes in mijn hoofd, dan groet ik zelfs een ezeltje of een eend, tja, het wiselt :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 28 apr 2010 12:15

+1
jammer als er niet wordt terug gegroet... voel je je toch een beetje lullig :P
ben er dus ook maar wat selectiever mee geworden, in de hoop dat ze wel teruggroeten. hoe? intuïtie :P

mensen zonder helm groet ik per definitie niet trouwens
accepteren kun je leren!

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 28 apr 2010 12:29

+1
Alhoewel ik soms denk "waar doe ik het voor?"

[quote="pwaverijn"]mensen zonder helm groet ik per definitie niet trouwens[/quote]

+1

eelcoz

eelcoz 28 apr 2010 12:31

[quote="pwaverijn"]

mensen zonder helm groet ik per definitie niet trouwens[/quote]

Waarom niet?

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 28 apr 2010 12:40

Om even voor mijn beurt te spreken... omdat ik wielrenners zonder helm sukkels vind, en ik sukkels niet groet. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

(heb van het weekend weer gezien waar een helm goed voor is. En dan nog een zware hoofdpijn overhouden aan een val op het achterhoofd. Moet er niet aan denken dat mijn fietsmaat zonder helm reed)

pietpiraat
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:40

pietpiraat 28 apr 2010 12:51

+1, ik groet alleen geen wielrenners zonder helm of wielrenners met witte beenstukken......principes:P

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9105
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 apr 2010 13:06

@pino: Dit topic was luchtig bedoeld, maar gezien de toon van je reactie ga ik toch maar even op je post reageren:
1) ik slaap er geen minuut minder om als iemand mij niet terug groet, vind het alleen jammer
2) wat de Tros en Rene Froger nou weer met het onderwerp van dit topic te maken hebben is mij dan weer een raadsel. (ik ben geen fan van beide)
3) gezien je 2e alinea vind je mij geen normaal mens. Op mij kom je over als een zuur typetje op deze manier
4) Klaagstukje? Dat je de openingspost zo opvat zegt meer over jou dan over mij...
5) Ik verwacht van niemand dat 'ie uit zichzelf groet (al vind ik het wel leuk), maar als iemand na een vriendelijke knik of handgebaar het verdomt om terug te groeten, dan vind ik dat tamelijk onsympathiek (zeg nou zelf, hoeveel moeite kost het?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 28 apr 2010 13:09

@ Pino:

Je wordt er waarschijnlijk niet vrolijker van, maar ik groet zelfs wandelaars, gewone fietsers, paardrijders en vogels als ze dichtbij de weg zitten.

Met vriendelijke groeten,
De zwarten (groet u)

http://cf.hum.uva.nl/dsp/ljc/ostaijen/marc.html
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie