Ik had graag deze regenjas gehad
heeft iemand deze en is hij er content over
waar is deze hier nog ergens te koop(3XL)
Castelli Idro Jacket
1 minuut verder, google is zo handig.
https://www.bakkerracingproducts.nl/fie ... acket.html
Ook in 3xl
https://www.bakkerracingproducts.nl/fie ... acket.html
Ook in 3xl
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik heb het jack thuis aangehad, maar vervolgens geretourneerd. Het jack valt erg klein en er zit 0,0% stretch in de stof.
Voor het geld verwacht ik een topprodukt en dat vond ik niet in het Idro jack. Ik denk dat de functie wel erg goed is, maar ik vond de pasvorm en de functionaliteit/comfort niet goed genoeg ten opzichte van de prijs.
Voor het geld verwacht ik een topprodukt en dat vond ik niet in het Idro jack. Ik denk dat de functie wel erg goed is, maar ik vond de pasvorm en de functionaliteit/comfort niet goed genoeg ten opzichte van de prijs.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Ik heb dit jasje en ben er zeer over te spreken. Bij veel fietsregenjacks heb je vaak ofwel een goed ademend jack dat niet echt opvouwbaar is in je achterzak óf een dun jasje dat niet goed ademt. De Idro is eigenlijk prima geschikt om mee te vertrekken in de regen en de hele dag aan te houden, maar het is klein en licht zat om in je achterzak mee te nemen voor het geval dat.
Voor Gore-Tex spullen betaal je altijd wel wat meer dan andere waterdichte fabrikaten, maar het werkt wel. Ik ben al een jaar of 15 vrij fanatiek buitensporter en mijn eerste Gore-Tex jas kostte me 800 gulden, maar wat heb ik er plezier van gehad.
Ik heb de Idro voor 100 Euro op een sample sale kunnen kopen. Ik weet niet of ik er 260 Euro voor over zou hebben, maar als je een dag flink stuk gaat in de regen, kan dat je waarschijnlijk weinig meer schelen. Pasvorm is uitstekend, hoewel de achterkant toch iets opkruipt. Slim zou zijn om die rits in het achterpaneel weg te laten en gewoon een dubbele ritstrekker te maken, waarbij je dus je jack van onder openritst om bij je spullen op je rug te komen.
Het materiaal is flinterdun, dus qua duurzaamheid moet je niet hetzelfde verwachten als van een 500 gram wegende 3-laags GTX jas. Ik rits hem eerst dicht en rol hem dan strak op voor in m'n shirt. Zo voorkom je dat de ritstandjes in de stof prikken als je gaat proppen.
Ademend vermogen is behoorlijk goed, mits je niet met een hartslag van 160 bij 20 graden aan het poeieren bent. Dan kun je beter een windjack aantrekken, of gewoon een goede merino koerstrui dragen.
Voor Gore-Tex spullen betaal je altijd wel wat meer dan andere waterdichte fabrikaten, maar het werkt wel. Ik ben al een jaar of 15 vrij fanatiek buitensporter en mijn eerste Gore-Tex jas kostte me 800 gulden, maar wat heb ik er plezier van gehad.
Ik heb de Idro voor 100 Euro op een sample sale kunnen kopen. Ik weet niet of ik er 260 Euro voor over zou hebben, maar als je een dag flink stuk gaat in de regen, kan dat je waarschijnlijk weinig meer schelen. Pasvorm is uitstekend, hoewel de achterkant toch iets opkruipt. Slim zou zijn om die rits in het achterpaneel weg te laten en gewoon een dubbele ritstrekker te maken, waarbij je dus je jack van onder openritst om bij je spullen op je rug te komen.
Het materiaal is flinterdun, dus qua duurzaamheid moet je niet hetzelfde verwachten als van een 500 gram wegende 3-laags GTX jas. Ik rits hem eerst dicht en rol hem dan strak op voor in m'n shirt. Zo voorkom je dat de ritstandjes in de stof prikken als je gaat proppen.
Ademend vermogen is behoorlijk goed, mits je niet met een hartslag van 160 bij 20 graden aan het poeieren bent. Dan kun je beter een windjack aantrekken, of gewoon een goede merino koerstrui dragen.
-
- Forum-lid HC
Voor de prijs van 100 euro, zou ik dit jack ook nog wel aanschaffen, de prijs dicht tegen d e 300 euro is echter een flinke drempel om tot aanschaf over te gaan.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- boswielrenner
- Forum-lid
Een goed regenjack dat echt ademt en waterproof is, is duur, maar zijn geld wel waard. Goretex is echt top. Ik ben zeker bereid daarvoor te betalen, maar dan wil ik wel dat het voor mij allemaal klopt. De Idro jacket is kwalitatief erg goed, maar voor mij te weinig stretch in het materiaal en erg slim fit. Daarnaast ook dunne stof die breekbaar oogt, en wellicht ook wel is?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- devriesman
- Forum-lid
Is de Tempesta geen alternatief als je een iets degelijkers wilt hebben?
Ik heb de Muur, de voorloper. Hij is wel veel zwaarder dan de Idro maar voelt aan alsof hij 10 jaar mishandeling aan kan. Ik gebruik m in de winter ook als het erg winderig en koud is.
Heb er iets meer dan €100 voor betaald, zou er niet zomaar €300 voor betalen, dat is wel erg veel geld voor een regenjasje.
Ik heb de Muur, de voorloper. Hij is wel veel zwaarder dan de Idro maar voelt aan alsof hij 10 jaar mishandeling aan kan. Ik gebruik m in de winter ook als het erg winderig en koud is.
Heb er iets meer dan €100 voor betaald, zou er niet zomaar €300 voor betalen, dat is wel erg veel geld voor een regenjasje.