Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
01 jan 2017 18:43
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
01 jan 2017 18:54
Ik zag voor de wedstrijd van vandaag ook overal van die kleintjes met "loopfietsen" rondrijden. Je kunt inderdaad niet vroeg genoeg beginnen.
In april organiseer ik op mijn basisschool de "Ronde van Griendtsveen".
's morgens een Trialparcours op de speelplaats en een sprint van 200 meter. 's Middags een sponsortocht over een parcours van twee kilometer. Voor dat laatste onderdeel heb ik al een vergunning van de gemeente binnen om alles verkeersvrij te maken.
Dat is echt leuk. Vooral de jongste groepen zijn grappig om te zien. Winnaars in diverse categorieën winnen een gele trui

-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
01 jan 2017 19:08
hugo147 schreef:robbebopper schreef:Een tamelijk slecht toneelstuk als je het mij vraagt.
Voor de wedstrijd zal er vriendelijk aan Woutje gevraagd zijn of de ploeg van Sven op zijn eigen berg mag winnen (er zullen ook wel wat euro's aan te pas zijn gekomen).
Dan de wedstrijd. Je laat natuurlijk eerst twee renners van de ploeg Nijs vertrekken. Dan onderneem je een krachteloze en futloze inhaalactie die totaal niet past bij wat je laat zien in de rest van het seizoen.
Op het moment dat de vogel gevlogen is, en jij je aan de "deal" hebt gehouden, ga je het publiek toch nog even laten zien dat jij eigenlijk beter bent (eergevoel natuurlijk).
Van der Poel was er niet, waardoor dit spektakel mogelijk werd.
Ik weet het, het is speculatief, maar ik vond het echt een "Tourcriterium in het veld".
Had ook een beetje dat gevoel als ik aan het kijken was.

Ik zou zeggen ja, maar 't zou eerder logischer geweest zijn in jouw complottheorie had Wout Nys verleden jaar laten winnen, als hij zo makkelijk "omkoopbaar" is. Ik denk eerder, Wout had een nieuwe fiets, het wegdek lag in het begin beenhard waardoor hij met het oog op het BK geen risico nam. Later, toen de ondergrond langsom zachter werd heeft hij gewisseld en een fiets met minder bandendruk genomen waardoor hij ook zekerder reed Mijn theorie dus.
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
01 jan 2017 19:11
Oké, dat is veel sportiever om te geloven. Die theorie doen we.
-
fiedoo
- Forum-lid HC
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
06 jan 2017 10:35
Pittig parcours inderdaad!
Ik ga a.s. zondag naar Sint-Michielsgestel. Het lijkt een interessant NK te worden. Bij de heren ben ik vooral benieuwd naar de vorm van van der Poel na zijn valpartij. Ik kijk ook met belangstelling uit naar Lars Boom.
Bij de dames is de top behoorlijk breed geworden. Hopelijk steekt Marianne Vos er niet al te veel bovenuit.
-
jawie
- Forum-lid
-
Pelep
- Forum-lid
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
07 jan 2017 13:23
Talent zit in de familie. Ben benieuwd als hij het gaat maken in de toekomst.
Maak joe woar