Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Groetpetitie!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 29 apr 2010 18:55

Kwam gisteren op de Brienenoord een vader met zijn zoontje van een jaar of 6/7 tegen, in tegengestelde richting.
Beide op de racert, helmpie op, fietskleding aan, zonnebrilletje......(was het bij mij maar al zover)
Onderaan direct omgedraaid en aan de andere kant kwam ik ze weer tegen, weer in tegengestelde richting.

Op de heenweg was het een handje omhoog, maar toen ik dat aapie de 2e keer achterelkaar die brug op zag stoempen kreeg hij van mij toch een dikke vette duim in de lucht.

FacebookS3RSSite

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 29 apr 2010 21:56

+1
behalve als ik helemaal naar de kloote ben of bezig ben met me tempo's

verder kan er bij mij ook altijd een handgebaar/of een vriendelijk bedankje af als er mensen aan de kant gaan

probeer de junioren die ik traing geef dat ook bij te brengen maar dat valt nog niet mee helaas.
die kijken helemaal nergens naar...
dan mag ik vaak als laatse man sorry, bedankt exuus, roeppen...

denk dat ik ze de volgende x laat stoppen en zelf exuus aan biedden als ze weer iemand de stuipen op het lijf hebben gejaagd.
niet zeuren maar trappen

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1762
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 30 apr 2010 00:18


+1 voor het teruggroeten.

zelf groeten doe ik vooral in de wintermaanden of op de stille momenten. verder groet ik het hele jaar door wel alles wat ik inhaal (niet dat, dat zoveel is, zo snel ben ik niet)

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 30 apr 2010 00:24

Ik geef altijd een knikje, maar krijg weinig reactie terug. Hier in het zuiden valt het tegen. Als je hier de grens oversteekt dan blijf je roepen als andere wielrenners je naroepen. Dat is zo anders dan hier.

En in Frankrijk helemaal. Daar is het volgens mij not done om niets te roepen vanaf de fiets.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 30 apr 2010 00:27

Mensen gaan uit hun dak als ze mij op de fiets zien! Er wordt daarbij wild gezwaaid en uitbundig geschreeuwd.
Verlegen groet ik terug. ;-)

Er wordt hier nagenoeg altijd gegroet. Ook in/met/door pelotonnetjes.



De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 30 apr 2010 01:44

+1 - simply.
Ik hou van Triple.

tony
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 16 nov 2005 20:19

tony 30 apr 2010 14:58

Hier in het gooi steken de meeste wielrenners wel een handje op of zeggen wat als je ze tegenkomt,is een goed idee als renners elkaar groeten onderweg.
Cameraman/Editor/ HD Videoproducties.
Zannata Z45 Cyclocross

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 30 apr 2010 15:32

Jullie zijn een bron van inspiratie voor mij en maken toch wat bij me wakker: http://rosementink.blogspot.com/2010/04/gegroet.html
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 30 apr 2010 16:13

Leuk stukje Rose! :D Ik groet zelf alleen race/atb-rijders/sters, want anders blijf ik mijn hand aan het opsteken. Het pakje maakt me dan bij een racefiets niks uit - een krom stuur schept een band en een jurkje is toch best leuk op een racefiets? ;)
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

nagtie
Forum-lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 mar 2010 14:23

nagtie 02 mei 2010 01:25

haha en ik maar denken dat mijn flatbar niet sexy genoeg was om naar te groeten..

Ik vind dat het gemeengoed zou moeten worden!
Maar een keer niet doen hoeft geen doodzonde te zijn. Soms zit je stuk, of soms raas je met 60 naar beneden, dan knik ik liever dan dat ik mijn hand van mijn stuur doe.

dus voor mij plus 1 en danken voor wat ruimte zou heel fijn zijn. Mag ik mensen die zonder waarschuwen linksaf slaan, of midden op het fietspad stil gaan staan dan wel ook uitschelden?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 02 mei 2010 11:55

+1

Waar ik nog het meest van geniet is de groet van een landman op zijn akker ergens op een verloren weggetje.
Die tegenstelling tussen kleurig blinkend lycra en verschoten werkkleding.
Tussen lekker rondrijdende vrijbuiters en hard werkende mensen in de vrije natuur.
Die zo overduidelijke tegenstelling wordt dan met één groet overbrugd.
Prachtig is dat
Zij is ook tegen

rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 02 mei 2010 12:17

+1 Vroegah ...wanneer ik samen met de zonen en mannen van de wijk ging fietsen, was het niet meer dan normaal te groeten. Nu sinds 3 jaar weer aan het fietsen geslagen.
Nieuwe tijd, nieuwe locatie. Maar in het begin voelde ik mij echt Pino's 'Gekke Henkie' of maakt mij dat 'Tommie'. In het begin was het de 'verbale' groet, later werd dit de aldoor minder enthousiaste opgestoken hand. En nu is het niet meer dan een knikje. Teruggroeten is wel een kopie van de "Groeter".

Maar wellicht is de locatie wel de bepalende factor, ik zag namelijk dat de meerderheid van alle ongevraagde -1's bij mij uit de omgeving komen.;)
my third love

Plaats reactie