Hier nog wat info vanaf zijn strava account:
Nogmaals ik vind het gewoon fascinerend wat hij gedaan heeft. Hij laat zien dat het menselijk lichaam een stuk flexibeler is dan wat we vanuit onze eigen dagelijkse routine soms denken. Je vestreserves als een soort meerdaagse survivalmodus gebruiken. Maar om die vetverbranding goed te activeren zul je het toch een beetje moeten oefenenen lijkt me. Misschien is zijn experiment wel een pleidooi om soms ook eens te vasten of om soms ook eens met een nuchtere maag te sporten. Trainen is verstoren zeggen ze wel eens, dat zal dan ook wel voor ons energiesysteem gelden.
Ik heb er geen verstand van hoe het lichaam precies werkt. Ga steeds uit van de gedachte dat de lever en de spieren wel voldoende glycogeen leveren. En dat het heel verstandig is om 3x daags te eten om de insulinepieken binnen de perken te houden.
Is onderstaande link met een pleidooi om zo nu en dan nuchter te sporten.
https://www.eetpaleo.nl/tips-trucs/nuch ... -dat-doen/
Of zo'n artikel hout snijdt geen flauw idee, het internet staat vol met niet-onderbouwde artikelen. Iemand enig idee of het goed is om regelmatig nuchter te sporten om de vetverbranding te activeren. Niet bedoeld voor wedstrijdsporters maar meer bedoeld voor herintreders op sportgebied met enige vetreserve. Heb zelf ook nog wel minimaal 10-15kg overtollig vet waar ik weinig mee doe
Oh en die veganist die ik eerder als voorbeeld aanhaalde deed mee aan de Divide race in de verenigde staten, 2700 miles over onverharde wegen en 7x de hoogtemeters van zeeniveau tot top mt everest. Hij at kennelijk wel voldoende koolhydraten maar dan in verse vorm. Op zich ook al een prestatie om dat zonder snelle koolhydraten (energierepen/energiedranken, snoep, chips en frisdrank etc) te volbrengen. Probeer in amerika maar eens suikerloos te eten.