Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Veenstrafiets
Forum-lid

Veenstrafiets 29 okt 2016 18:47

Hallo fietsliefhebbers,

Ik ben Sijmen uit Utrecht. Mijn eerste racefiets was een stalen Jan Janssen die ik op mijn 17e van mijn vader overnam. Een jaar later bij het kiezen tussen een rijbewijs en een nieuwe racefiets toch voor een celeste groene Bianchi gegaan. Dat is nog steeds mijn huidige fiets. Maar de opvolger (Flare 1.0) is gister bij CC5311 besteld. Ik verheug mij enorm op die fiets.

Op zondagochtend fiets ik met mijn fietsclub 70 a 80 km. Daarnaast probeer ik op vrijdag rond de 100 te fietsen en nog een keertje door de weeks of in het weekend een ritje te doen. Deze zomer voor het eerst in Toscane het hooggebergte in geweest. En dat smaakt absoluut naar meer. Maar eerst trainen voor de Amstel Gold Race 150 km versie die volgend jaar wordt verreden (als ik wordt ingeloot).
Wegdromen op de fiets is heerlijk.

Eddy Spaghetti
Forum-lid

Gebruikersavatar Eddy Spaghetti 09 nov 2016 09:57

Goedemorgen!

Ik ben Eddy, 36 jaren jong en ben woonachtig op de Utrechtse Heuvelrug. Het is hier natuurlijk heerlijk fietsen en ben dan ook vaak te vinden op de heuveltjes, dijken, landweggetjes (ook onverhard) en bospaden (geen bagger/zand).

Ik fiets altijd alleen, rondjes 30-60km en knal nu nog op een oude MTB, maar ga binnenkort wat anders kopen. Ik overweeg een gravelracer maar ben er nog niet uit, dus alle hulp is welkom. :like:

Verder ben ik ook gek op koers. Vooral het klassiekerwerk vind ik geweldig en ik mis hier ook weinig van (tot afgrijzen van vrouw en kids :) ).

Mitchel
Forum-lid

Mitchel 13 nov 2016 19:59

Goedenavond allen!

Ik ben, zoals mijn forumnaam al doet vermoeden, Mitchel en ik woon momenteel in Nieuwkoop. Ondanks dat ik mijn hele leven al fiets ben ik eigenlijk pas een jaar wat langere afstanden aan het rijden op de racefiets als sport. Ik doe ook mountainbiken.

Inmiddels hard op zoek naar een nieuwe racefiets met hydraulische schijfremmen waarvoor ik straks een nieuw topic zal openen.

Komend jaar ook alvast ingeschreven voor de 230 km Ronde van Vlaanderen :)

Rootland
Forum-lid

Rootland 20 nov 2016 12:00

Hallo allen,

Ik lees nu al enige weken mee op het forum en dacht dat het toch eens tijd werd om mijzelf voor te stellen. Ik woon wisselend in Nederland/Schotland (en soms elders) en zoekende naar een nieuwe hobby die me enigszins kan helpen m'n buik in bedwang te houden kwam ik uit bij het wielrennen. Temeer omdat ik Schotland wat meer dien te verkennen en je daar geen fijn OV hebt lijkt een mooie fiets me een goed begin. Fietsen zal voor mij dus ook vooral 'comfortabel' zijn en niet zozeer competitief. Een 2-3x in de week een mooi rondje fietsen is vooralsnog wat ik voor ogen heb. Omdat de wegen daar niet altijd even goed zijn als in NL ben ik mij aan het oriënteren op een Endurace fiets die ik hoop te kopen als ik met de kerst weer in NL ben (de Specialized Diverge vind ik erg interessant op het moment, ook vanwege de iets bredere 28mm banden). De afgelopen tijd veel 'randzaken' gekocht zoals wat kleding, fietscomputer en een Tacx maar nu moet ik dan toch echt een maandje om m'n handen zitten voor ik verder kan :D

Dennis1987
Forum-lid

Dennis1987 11 dec 2016 01:42

Hallo iedereen.

Ik heb me een aantal maanden geleden geregistreerd hier en ik lees regelmatig op het forum maar ik had me nog niet voorgesteld. Ik ben Dennis(1987) , ik zit ook op het mountainbikeforum en het wereldfietserforum onder dezelfde naam. Ik woon in Heerlen. Ik heb een fatbike en een hybride fiets :)
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

klumpke
Forum-lid

klumpke 02 jan 2017 20:41

Beste allen.

Door drukke werkzaamheden de laatste 5 jaar niet voldoende tijd kunnen besteden aan mijn fietshobby. Hiervoor jaarlijks 8 tot 9.000 km. Ga nu van mijn pensioen genieten en hoop weer de nodige km's te kunnen gaan maken.
Fiets wekelijks een tocht van 80-100 km in een groepje 60 plussers. Zal dit nu meerdere keren per week kunnen gaan doen.
Via dit forum de nodige motivatie gekregen, alsmede informatie inzake de laatste ontwikkelingen op technisch gebied.
Als forumlid aangemeld om zo nodig actief op onderwerpen te kunnen reageren.

Balhoofd 1
Forum-lid

Balhoofd 1 03 jan 2017 15:04

Hallo allemaal,

Ik dacht, laat ik eens een goed voornemen uitvoeren en me hier registreren. Ik lees al een tijdje mee en heb al veel opgestoken. Fijn om zoveel expertise binnen handbereik te hebben.

Ik ben Frank, 46 jaar, ik woon aan de noordrand van Amsterdam en hoewel ik al een jaar of 4 een racefiets heb zit ik sinds 2016 pas echt regelmatig op die fiets. In eerste instantie voor mijn gezondheid maar ik ben het per ongeluk ook gewoon leuk gaan vinden :) . in 2016 vanaf mei zo'n 1500 km afgelegd. Dit jaar wil ik in ieder geval de 2500 km aantikken.

Ik probeer nu minimaal elke week een ronde van tenminste 50-60 kilometer te doen om de minimale conditie op peil te houden. Als de avonden weer wat langer worden moet de frequentie omhoog naar 3x per week en wil ik ook wat verder weg naar delen van het land waar je ook heuvels tegenkomt. Er staan weekendjes Ardennen en Elzas met potlood op de kalender. Daarnaast heb ik sinds kort een MTB, met het Twiske om de hoek kan ik me daar op twee tracks uitleven.

vr groet, en een gezond 2017 voor iedereen,

Frank

Rob55
Forum-lid

Rob55 12 jan 2017 15:51

Hi allemaal,

Mijn naam is Rob, en sinds een paar jaar fanatiek fietser. Mazzelaar dat ik ben, ben ik 2 jaar geleden part-time gaan werken. Een vriend van mij heeft toen gevraagd of ik een keer mee wilde gaan fietsen. Dus eerst op een reserve fiets van hem een tour meegedaan, en toen zelf een tweedehands fiets aangeschaft.

Ik ben nu rustig aan het kijken naar een écht goede fiets, en tijdens mijn zoektocht kwam ik hier terecht. Wat een leuk forum, ik heb mij gelijk aangemeld om mee te kunnen kletsen.

Tandjeerbij
Forum-lid

Tandjeerbij 18 jan 2017 13:15

Hallo.
Ik ben nieuw hier en hoop hier op deze forum soms wat wijzer te worden omtrent de mooie passy Wielersport.
Vroeger wedstrijden gereden maar nu enkel nog voor de hobby.
Tevens fit te blijven voor mijn werk als int.nat chauffeur in groente en fruit.
Ik heb de mogelijkheid door wissel diensten zo mijn kilometers te maken op de fiets.
Afgelopen jaar goed voor bijna 9000km dus niet weinig.
Zowel in mijn eigen omgeving of onderweg in het weekend ergens waar ik dan ben voornamelijk in ex DDR Oostduitsland.
Ik ben op dit moment vrij fanatiek geworden op Zwift via mijn nieuwe Tacx Vortex Smart en kom hier de winter wel mee door.
Mvg Jos.

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 16 feb 2017 10:01

Hallo allemaal,

Ik ben Joost, 35 jaar oud en ik fiets nu zo'n dikke 4 jaar echt serieus (5000+ km pj). Wel heel mijn leven gesport en hiervoor ook veel gelopen (halve en hele marathons). Sinds 2 jaar rijd ik ook wat koersjes, dus het wielervirus heeft me goed te pakken.

Ik heb al veel aan dit forum gehad en ik ben dus vooral een lurker geweest. Voornamelijk ben ik actief op een forum bij de buren.

Op het moment rijd ik op een CAAD9 met Sram Red, en deze pure racer verveelt geen moment, ondanks de wellicht 'verouderde' techniek. Al mijn onderhoud doe ik zelf, dus qua techniek kan ik wellicht nog eens mensen van advies voorzien.

Groeten!
Joost

robbiey
Forum-lid

robbiey 18 feb 2017 18:17

Ik stel mij voor dat het morgen mooi weer wordt

Koenie
Forum-lid

Koenie 20 feb 2017 11:56

Hallo Allemaal,

Na tijden van meelezen wordt het eens tijd mij voor te stellen. Ik ben Ron, net 50 geweest, en nu zo'n 4 jaar actief aan het fietsen. Vorig jaar ruim 6000 km gemaakt. Ik woon in Voorschoten en minimaal elke zaterdagochtend wordt er een ritje gemaakt. Mochten zich mensen uit Voorschoten of omgeving zich willen aansluiten, let me know !

Mijn huidige fiets is een Specialized Secteur, de aluminium versie van de Roubaix. Ben al geruime tijd naar een opvolger aan het kijken, maar geen haast.

Groet !

Ron
Specialized Tarmac SL6 Disc

Plaats reactie