Goedkope nieuwe fixie kopen, en dan onderdelen vervangen.
- Marcopfiets
- Forum-lid
Ergens goedkoop een fatsoenlijk frame vandaan halen (De sportieve fietsen van Batavus en Gazelle hadden de zelfde frames als de instap racemodellen met spatbordjes en pakkendrager geleverd, maar zijn nog niet in prijs gestegen door het retro/fixievirus) en daar een fixie wiel in zetten. (of gewoon een freewheel en velgremmen). Met een beetje geluk kun je de spatborden blijven gebruiken zodat je zonder modderspetters op je werk aan komt. Stuur vervangen door een racebocht of een recht stuur, of gewoon ouderwets omdraaien.
depoldertoerist schreef:Zelf bouwen is ook leuk. Fixie of singlespeed. Juist voor woonwerk en als je wat zwaarder bent is het fijn een degelijk
wielsetje te hebben. Daar was ik al meer voor kwijt dan de fiets bij matrabike. Zelf heb ik als basis het frame van een oude Raleigh crosshybride gebruikt, het lastigste is uitdokteren of je de kettinglijn recht krijgt. Inmiddels een jaar mee aan het woonwerken en dat bevalt me echt prima.
Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk
heb ik inderdaad ook gedaan , zelf bouw.
heb op de vuilstort een frame gevonden (grofvuil ) deze kaal gehaald en laten spuiten . daarna nieuw op gebouwd met onderdelen via internet overal vandaan .
was bij elkaar denk 275 euro kwijt ( inclusief krat bier voor de spuiter ).
maar is wel naar mijn zin nu , en ben er te zuinig op want staat op de slaapkamer deze winter
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )
- thestudent
- Forum-lid HC
Zelf bouwen. Stelt geen drol voor. Is je fiets ook veel unieker dan een fixie uit een doos. En wie weet heb je nog een zwikkie onderdelen in de garage liggen die je dan kwijt kan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!