Carbon clinchers uit China vragen
Je ziet net onder de alu remrand resten van iets roods vermoedelijk de lijm; dat is toch ook geen goed teken ?
De hele velg heb ik onder de alu remrand nu aangedrukt; kraken is nu weg. Zal dat blijvend zijn ?
De hele velg heb ik onder de alu remrand nu aangedrukt; kraken is nu weg. Zal dat blijvend zijn ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Dat was ook mijn eerste idee... maar dan helpt het om het linkje van de betreffende wielen aan te klikken en je ziet dat de spaaknippels op het carbon zitten en de spaken dus niet zoals bij een Cosmic door de kap heen lopen naar een alu velgbed. Toch andere constructie dus.Wolfhound32 schreef:Meestal zijn het carbon kappen net als de Cosmics. Geen constructiedelen zeg maar.
Ik snap eigenlijk niet wat je daarmee bedoelt .....?Wolfhound32 schreef:Meestal zijn het carbon kappen net als de Cosmics. Geen constructiedelen zeg maar.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Allez
-
- Forum-lid HC
Kappen hebben geen functie in de sterkte, het is waarschijnlijk gewoon een aluminiumvelg waarop voor de aerodynamica een kap op vast is gelijmd en zitten de spaaknippels hieronder vast in de aluminiumvelg.beezer schreef:Ik snap eigenlijk niet wat je daarmee bedoelt .....?Wolfhound32 schreef:Meestal zijn het carbon kappen net als de Cosmics. Geen constructiedelen zeg maar.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ok, nu snap ik wat er bedoelt wordt.
Het is precies zoals buddo zegt de spaaknippels zitten "gewoon" op het carbon.
kijk hier maar deze gekocht
Het is precies zoals buddo zegt de spaaknippels zitten "gewoon" op het carbon.
kijk hier maar deze gekocht
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Allez
Heeft iemand al ervaring met hoge (45mm, 50mm) carbon clinchers voor schijfremmen van een Helin Liu of Farsports?
Ik heb een nieuwe racefiets met schijfremmen en zou graag een setje hoge velgen erbij willen (a la de nieuwe DT SWISS ERC 1100) Ik zag dat Farsports momenteel 28mm brede (19mm intern) U-shape carbonvelgen maakt in 38, 45 en 58mm, maar er nog geen complete wielen mee aanbiedt. Lijkt me perfect voor mijn Canyon Endurace, met 25mm of 28mm banden.. Maar die DT SWISS ERC 1100 gaan voor bijna € 2500...
Ik heb een nieuwe racefiets met schijfremmen en zou graag een setje hoge velgen erbij willen (a la de nieuwe DT SWISS ERC 1100) Ik zag dat Farsports momenteel 28mm brede (19mm intern) U-shape carbonvelgen maakt in 38, 45 en 58mm, maar er nog geen complete wielen mee aanbiedt. Lijkt me perfect voor mijn Canyon Endurace, met 25mm of 28mm banden.. Maar die DT SWISS ERC 1100 gaan voor bijna € 2500...
-
- Forum-lid
Blijven sparen.
-
- Forum-lid
Gewoon een mailtje met je wensen sturen naar Farsport. Ze maken wat je wilt hebben. Met DT 350 disc road thru axle naven en Sapim spaken kom je circa tussen € 600 - € 700 uit incl. verzenden en invoerrechten.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Heb mail terug: Ze kunnen een brede 45mm full carbon clincher maken (19,5mm intern) U-shape met DT Swiss 350 disc naven: USD 575,- voor verzending naar NL is het nog USD 84 of de optie XDB USD 110 waardoor je niet of nauwelijks invoerkosten betaalt. Heeft iemand ervaring met die laatste verzendoptie?
Daarnet een setje 38mm hoog bij 25mm brede tubeless wielen besteld bij Helin. UD carbon / all black. Ben benieuwd naar de levertijd en naar de kwaliteit van de wielen als ze eenmaal binnen zijn.
Totaal prijs met A291/F482 naven: ~320 euro.
Voor de naven/lagers ben ik niet zo bang. De lagers zijn gemakkelijk te vervangen en onderdelen zijn goed te krijgen
Keramische lagers zijn ook al onderweg 
De track and trace vanuit China is met de goedkope verzending vaak om te huilen. Is dat bij Helin ook het geval?
Totaal prijs met A291/F482 naven: ~320 euro.
Voor de naven/lagers ben ik niet zo bang. De lagers zijn gemakkelijk te vervangen en onderdelen zijn goed te krijgen

De track and trace vanuit China is met de goedkope verzending vaak om te huilen. Is dat bij Helin ook het geval?