Tacx Smart trainer i.c.m. Zwift, Trainerroad via ANT+FE-C
Heb het plan genomen om mijn i-magic de deur uit te doen en over te stappen op een nieuwe trainer waarbij ook zwift en trainerroad worden ondersteund.
De Vortex lijkt mij prijs kwaliteit de beste keus, hebben jullie nog adviezen hierover of wellicht een ander merk wat het prijs kwaliteit de moeite waard maakt?
De Vortex lijkt mij prijs kwaliteit de beste keus, hebben jullie nog adviezen hierover of wellicht een ander merk wat het prijs kwaliteit de moeite waard maakt?
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red
Gister heeft mijn oude Tacx Flow (pre-T1680) het na een jaar of 10 trouwe dienst definitief begeven... en dus mag ik op zoek naar iets nieuws. Het voordeel van de Tacx Flow vond ik het stand-alone computertje waarmee ik handmatig de weerstand kon instellen en verschillende parameters kon aflezen. Idealiter zou mijn nieuwe trainer dit ook moeten hebben.
De nieuwe generatie trainers zijn echter grotendeels 'Smart', en worden aangestuurd door software of tablet of smartphone. Zo ook de Tacx Vortex die ik op het oog heb. Het merendeel van de info die ik vind is echter toegespitst op het gebruik van de software op de tablet en die heb ik, in tegenstelling tot een smartphone, niet.
Zijn er hier mensen die de smartphone app gebruiken voor het aansturen van hun trainer en zo ja, wat zijn de ervaringen? Werkt dit naar behoren? Hoe is de stabiliteit van de connectie?
Jorisee, ik ben ook erg benieuwd naar jouw ervaring met de Elite Qubo Digital, want die staat ook nog op mijn shortlist!
De nieuwe generatie trainers zijn echter grotendeels 'Smart', en worden aangestuurd door software of tablet of smartphone. Zo ook de Tacx Vortex die ik op het oog heb. Het merendeel van de info die ik vind is echter toegespitst op het gebruik van de software op de tablet en die heb ik, in tegenstelling tot een smartphone, niet.
Zijn er hier mensen die de smartphone app gebruiken voor het aansturen van hun trainer en zo ja, wat zijn de ervaringen? Werkt dit naar behoren? Hoe is de stabiliteit van de connectie?
Jorisee, ik ben ook erg benieuwd naar jouw ervaring met de Elite Qubo Digital, want die staat ook nog op mijn shortlist!
Vorigeweek eerste "serieuze" Zwift training gedaan. 3x rondje Watopia
Uit een vorige testrun in Zwift waarvan ik heb ervaren dat de instellingen vrij zwaar vond staan heb ik de volgende zaken aangepast.
Ik heb mijn gewicht wat naar beneden gehaald in het User Profile.
De Trainer Difficulty op ca. 30% gezet.
Realiteit viel me een beetje tegen. Ik fiets met een 39-50 en heb enkel de 39 gebruikt. Pffff, best zwaar. In het eggie kan ik gemiddeld fietsen maar dit komt naar mijn beleving niet overeen met de werkelijkheid. De Snelheid in Zwift komt vlgns mij niet overeen (hoger in Zwift) met de snelheid welke mijn achterwiel maakt.
Iemand dezelfde ervaring?
Welke instellingen gebruiken jullie om een beetje in de buurt van realiteit te komen?
De Tacx Vortex Smart verhoogd zijn weerstand lineair met de snelheid. Volgens de grafiek trap je ca. 400W bij een snelheid van 30km/h. Ik zit dus enkel op een klein verzet te pielen om ca. 200W te trappen.
Moet ik het hele snelheid verhaal laten varen en enkel naar het wattage kijken?
Uit een vorige testrun in Zwift waarvan ik heb ervaren dat de instellingen vrij zwaar vond staan heb ik de volgende zaken aangepast.
Ik heb mijn gewicht wat naar beneden gehaald in het User Profile.
De Trainer Difficulty op ca. 30% gezet.
Realiteit viel me een beetje tegen. Ik fiets met een 39-50 en heb enkel de 39 gebruikt. Pffff, best zwaar. In het eggie kan ik gemiddeld fietsen maar dit komt naar mijn beleving niet overeen met de werkelijkheid. De Snelheid in Zwift komt vlgns mij niet overeen (hoger in Zwift) met de snelheid welke mijn achterwiel maakt.
Iemand dezelfde ervaring?
Welke instellingen gebruiken jullie om een beetje in de buurt van realiteit te komen?
De Tacx Vortex Smart verhoogd zijn weerstand lineair met de snelheid. Volgens de grafiek trap je ca. 400W bij een snelheid van 30km/h. Ik zit dus enkel op een klein verzet te pielen om ca. 200W te trappen.
Laatst gewijzigd door vincent75 op 21 sep 2015 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- opperhoofd
- Forum-lid
Ja.vincent75 schreef:...
Ik dacht dat Zwift de vortex aan kon sturen met variabele weerstand? Of vergis ik mij nu? Dit klinkt meer als een vloeistofrem..vincent75 schreef: De Tacx Vortex Smart verhoogd zijn weerstand lineair met de snelheid.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red
- opperhoofd
- Forum-lid
Vloeistofrem is progressief.
-
- Forum-lid
Hallo ik ben nieuw hier .
Ik heb mij voorgesteld in forum.
Ik heb een losse rollerbank van tacx Galaxia en vond dit ontzettend saai om er op te trainen.
Enkel voor stuurtechniek en balans en souplesse prima apperaat.
Nu heb ik de tacx vortex smart aangeschaft en gekoppeld met Zwift.
Ik ben niet computer technies maar ik kreeg hem snel aan de praat.
Heb een ant + erbij aangeschaft.
Een garmin 810 en cardans/snelheid censor en Hartslag alles werkt perfekt.
Echter een vraag ik kan Zwift niet direct koppelen met Garmin connect en de snelheid komt niet over een met Zwift op het scherm via mijn laptop.
Wat doe ik niet goed of wat moet ik doen?
Ik heb mij voorgesteld in forum.
Ik heb een losse rollerbank van tacx Galaxia en vond dit ontzettend saai om er op te trainen.
Enkel voor stuurtechniek en balans en souplesse prima apperaat.
Nu heb ik de tacx vortex smart aangeschaft en gekoppeld met Zwift.
Ik ben niet computer technies maar ik kreeg hem snel aan de praat.
Heb een ant + erbij aangeschaft.
Een garmin 810 en cardans/snelheid censor en Hartslag alles werkt perfekt.
Echter een vraag ik kan Zwift niet direct koppelen met Garmin connect en de snelheid komt niet over een met Zwift op het scherm via mijn laptop.
Wat doe ik niet goed of wat moet ik doen?
Wanneer je sync Zwift-Garmin Connect wil realiseren, zal het eerst richting Strava moeten gaan, en erna naar Garmin Connect, met Tapiriik ( https://tapiriik.com/ ) als synchronisatietool tussen Garmin Connect en Strava.
Snelheid in Zwift heeft niks met je wielsnelheid te maken. Het is je virtuele snelheid in de virtuele Zwift wereld gebaseerd op je power output/lichaamsgegevens/omgevingsfactoren in Zwift.
Snelheid in Zwift heeft niks met je wielsnelheid te maken. Het is je virtuele snelheid in de virtuele Zwift wereld gebaseerd op je power output/lichaamsgegevens/omgevingsfactoren in Zwift.