Hallo,
Sinds een paar maanden ben ik naast het mountainbiken begonnen met kilometers te maken op de racefiets. Ik heb het geleerd op een leen-fiets, om te kijken of het echt aan zou slaan. Inmiddels heb ik besloten dat het racefietsen een vaste hobby zal blijven, dus nu ben ik op zoek naar een fiets. Ik heb al flink wat gelezen op dit forum, en ben een beetje gaan struinen op het internet naar wat ik voor opties heb.
Vooralsnog is mijn interesse gewekt door het merk Bulls en dan wel de volgende twee modellen. Ik zou willen vragen of de wat meer ervaren mensen hier nog iets over kunnen zeggen.
Desert Falcon 1 2010
Frame 6061 superlite Aluminium, triple butted, smooth welded
Voorvork Carbon-aluminium
Achterder. Shimano Ultegra 30-speed
Voorder. Shimano Ultegra
Shifters Shimano Ultegra
Remmen Shimano Ultegra
Crankset FSA Gossamer 52/39/30
Wielen Shimano WHR-S10
Gewicht: 9,1 kg
Night Hawk 1 2009
Frame: Carbon fibre, tube to tube
Voorvork: Carbon-Aluminium
Achterder.: Shimano 105, 20 speed
Voorder.: Shimano 105
Remmen: Shimano 105
Shifters: Shimano 105
Crankset: Shimano 105, 50/34t
Wielen: Shimano WHR 500
Gewicht: 8.2 kg
Beide fietsen zijn € 999,-
Mijn gewicht hangt onder de 80 kg. Lengte is net geen 1.80m. Mijn beoogde afstand per week wordt zo'n 150 km.
Wat betreft de wielen, heb ik al kunnen lezen dat deze bij beide fietsen niet zo denderend aangeschreven staan, maar dat zou dan een eerstvolgende investering worden.
Ik ben benieuwd of er reacties komen die mij een beetje gaan helpen in de zoektocht. Mocht iemand nog een geweldig ander idee hebben van een bike in deze prijsklasse, hoor ik het ook graag.
Groetjes Stefan
Bulls Desert Falcon 1 of Night Hawk 1
Ik rijd een DF en een vriend van me ook. Dat zijn prima fietsen, vanmiddag weer lekker gereden en ik vind het een echte allrounder en een goede beginnersfiets. Ik heb wel wat betere wielen eronder, dus ik kan niet echt zeggen hoe slecht die zijn.
Feit is verder wel dat de Night Hawk 1 gewoon een treetje hoger op de ladder staat bij bulls, dus als ze die in je maat hebben is dat wel tof. Ultegra klinkt verder misschien wel wat beter dan 105, maar voor 150 kilometer in de week is ook een 105 groep meer dan prima. Ik zou er als ik jou was alleen nog wel even over nadenken waar je je fiets gaat kopen. Als je een heel eind moet rijden om bij die winkel te komen, kun je misschien beter bij je in de buurt naar een overjarig model kijken. Op die manier kun je ook nog een leuke koop doen.
Verder blijft de maat van je fiets het belangrijkst. Je rijdt veel lekkerder op een eenvoudige fiets die perfect je maat is, dan een überfiets waar je maar nauwelijks op past. Het verschil zit daar in kleine dingen. Vriend van mij heeft een 58 en daar kan ook gewoon niet relaxed op fietsen, terwijl ik een 56 heb.
Andere merken die in jouw prijsklasse ook leuke fietsen bieden zijn bijv. Trek, Giant, Stevens en Cube.
Feit is verder wel dat de Night Hawk 1 gewoon een treetje hoger op de ladder staat bij bulls, dus als ze die in je maat hebben is dat wel tof. Ultegra klinkt verder misschien wel wat beter dan 105, maar voor 150 kilometer in de week is ook een 105 groep meer dan prima. Ik zou er als ik jou was alleen nog wel even over nadenken waar je je fiets gaat kopen. Als je een heel eind moet rijden om bij die winkel te komen, kun je misschien beter bij je in de buurt naar een overjarig model kijken. Op die manier kun je ook nog een leuke koop doen.
Verder blijft de maat van je fiets het belangrijkst. Je rijdt veel lekkerder op een eenvoudige fiets die perfect je maat is, dan een überfiets waar je maar nauwelijks op past. Het verschil zit daar in kleine dingen. Vriend van mij heeft een 58 en daar kan ook gewoon niet relaxed op fietsen, terwijl ik een 56 heb.
Andere merken die in jouw prijsklasse ook leuke fietsen bieden zijn bijv. Trek, Giant, Stevens en Cube.
- chassepatate
- Forum-lid
Ik zou voor de Nighthawk gaan, bijna kilootje lichter voor dezelfde prijs... later nog een ander wielsetje erin.
Ik denk niet dat je voor 999 een andere carbonfiets met deze groep tegenkomt...
Edit: Even zoeken op Google en er is ook een Bulls Nighthawk Ultegra te krijgen voor deze prijs
Ik denk niet dat je voor 999 een andere carbonfiets met deze groep tegenkomt...
Edit: Even zoeken op Google en er is ook een Bulls Nighthawk Ultegra te krijgen voor deze prijs