Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 18 jan 2017 15:38

Bekende lokaties voor mij, daar leg ik plm. de helft van m'n jaarlijkse kilometers af...(woon in Uitgeest)
Na m'n eerste ritje op 2 januari werd ik ziek en besloot het goed uit te zieken zodat ik pas op Do 12 jan weer opstapte.
Ik kreeg de hartslag de 2e zowat niet onder de 140 en dat was een signaal dat er iets aan zat te komen, 5 dagen de halve dag in bed geleden.
Daarna goed kunnen opbouwen en vandaag bij -3 alweer de 5e rit van het jaar met een groot rondje Alkmaardermeer met 56 km.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DDX
Forum-lid HC

DDX 18 jan 2017 15:48

Ja je woont om de hoek bij mij ;)
Ik kom er ook regelmatig en kan er nogsteeds van genieten.

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 18 jan 2017 15:55

Vanmiddag een rustig rondje door een betoverend wit Amsterdams Bos,ik hoef er alleen maar mijn straat voor uit te rijden :D
Dus kat in het bakkie,wel oppassen het was best op vele plekken glad,maar O zo mooi :like:

https://www.strava.com/activities/836034380

Afbeelding

Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

i-mac

i-mac 18 jan 2017 17:42

Deze morgen was het wel erg koud toen ik met de fiets de garage uit fietste. Maar liefst -5°, en dan hangt die thermometer nog eens iets meer dan 2 meter boven de grond. Maar goed, na een kwartiertje kom ik reeds aan op mijn werk, dus mag ik te hard klagen.

Deze middag iets na 13u30 dan vertrokken voor de wekelijkse rit van de Brugse Cyclo's. De temperatuur kwam niet boven het vriespunt. Meer zelfs, het was -1,5°. 2 uren later zakte dat zelfs naar -2,5°

Om heer eerlijk te zijn, echt last heb ik er niet van gehad. Op het laatst mijn tenen die wat kouder aanvoelden, maar voor de rest had ik het aangenaam warm. Bij thuiskomst zelfs geen zweet op mijn onderhemd. Ik had wel de Castelli Espresso jas aan, maar daaronder "slechts" een Castelli onderhemd. Blijkbaar een goede combinatie.

Nu 2 rustdagen en dan op zaterdag opnieuw een ritje.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 18 jan 2017 18:10

Achteraf een beetje verkeken op de temperatuur bij mijn ritje vanmiddag.
Het "motortje" kwam maar niet op temperatuur en na iets minder dan 3 uurtjes thuis waarmee vandaag mijn kortste rit (62 km) vh jaar een feit is. :oops:
Eerdere ritten dit jaar met lage temperaturen geen last van kou gehad. Alleen geen koude voeten dankzij mijn nieuwe schoenen. :D
Vandaag met -2 domweg niet warm te stoken. A.s. vrijdag nieuwe ronde / nieuwe kansen

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/836105038
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Rob55
Forum-lid

Rob55 19 jan 2017 13:53

Gister heb ik een heerlijk rondje Markermeer gefietst!

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 19 jan 2017 19:30

Vandaag vanuit Almere maar een rondje "Zuidelijk Flevoland" gereden van 62km. Was eigenlijk vertrokken voor een iets langer rondje n.l. via Zeewolde maar heb uiteindelijk iets ingekort vanwege weer een lekke tubelessband van 't voorwiel. Gelukkig kon ik gewoon doorrijden, maar heb wel wat lucht bij moeten pompen, tevens heb ik nu wel het lek kunnen lokaliseren - latex spoot eruit - iets wat ik eergisteren niet kon. Volop zon en geen wind, temperatuur was 0°C in de schaduw en 2°C in de zon. Hier en daar in bosrijke omgeving lag nog veel sneeuw en was het plaatselijk glad wat ook kwam door het smeltwater wat van de bevroren bomen op de weg viel en bevriest.

https://www.strava.com/activities/837098165

https://www.relive.cc/view/837098165
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Marxten
Forum-lid

Marxten 19 jan 2017 21:22

Het is vannacht nog best frisjes, ik denk dat langzaamaan het gevoel in mijn dijen terugkeert. (Protip: Trek iets warmers aan dan een oude spijkerbroek)

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 19 jan 2017 21:45

Orlok schreef:Vandaag vanuit Almere maar een rondje "Zuidelijk Flevoland" gereden van 62km. Was eigenlijk vertrokken voor een iets langer rondje n.l. via Zeewolde maar heb uiteindelijk iets ingekort vanwege weer een lekke tubelessband van 't voorwiel. Gelukkig kon ik gewoon doorrijden, maar heb wel wat lucht bij moeten pompen, tevens heb ik nu wel het lek kunnen lokaliseren - latex spoot eruit - iets wat ik eergisteren niet kon. Volop zon en geen wind, temperatuur was 0°C in de schaduw en 2°C in de zon. Hier en daar in bosrijke omgeving lag nog veel sneeuw en was het plaatselijk glad wat ook kwam door het smeltwater wat van de bevroren bomen op de weg viel en bevriest.

https://www.strava.com/activities/837098165

https://www.relive.cc/view/837098165
Mooi rondje ! Dat gebied ken ik goed...

Zo'n 80% daarvan plan ik voor morgen ook, vertrek uit westelijke richtig dus eerst wind tegen en daarna mee als de wind niet draait ;)

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 19 jan 2017 22:47

Uit westelijke richting, is dat oostelijk?
Dit omdat de verwachting morgen oost is......
Herhaal dit niet onnodig

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 19 jan 2017 23:17

Keezx schreef:Uit westelijke richting, is dat oostelijk?
Dit omdat de verwachting morgen oost is......
Begrijpend lezen leren of ben je weer in de zeiksnor modus Keezx?

Uit westelijke richting vertrekken is dus richting oosten rijdend.
En laat dat nu kloppen met ruud_k zijn opmerking van: 'dus eerst wind tegen' aangezien de wind morgen uit het oosten komt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 19 jan 2017 23:57

Dus ik begreep het goed, maar het was de eerste keer dat ik iemand oostelijk hoorde aanduiden met "uit het westen".
Waarom normaal als het ook raar kan?
Herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie