Retro / oudere fietsen
Dit is iets wat je niet vaak tegenkomt.
Stond onder het hooi in een schuur dus droog bewaardt.
Daarom goed geconserveerd deze Gazelle uit 1968.
In orginele folder staat.
Na 2 dagen poetsen is het een mooie retro fiets.
Toch nog een winterprojectje
cornelli racing cycles Uden
+1 zo horen ze ontdekt te worden
- plantagenet
- Forum-lid
Als je nu googlet dan vind je een audio-video-witgoedzaak in Maasbree...mogelijk verre familie.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Beste lezer,
Bezig met de afronding van de restauratie van een Bridgestone Submariner wil ik beginnen met de opbouw van een RIH Bustraan frame, volgens het framenummer van eind jaren 50. Moet helemaal vanaf het begin worden opgebouwd tot een goede, stijlvolle racefiets, niet per se met onderdelen uit die tijd. Voor het eerst dat ik een fiets vanuit niets opbouw, dus er zullen nog vragen komen voor het forum.
De eerste: ik weet een mooie Columbus vork te vinden uit een 60 cm frame. Het RIH frame is 61 cm. Is de vork zonder problemen over te brengen of is de cm verschil reden hiervan af te zien?
Alvast dank voor de aandacht en groet,
Hans
Bezig met de afronding van de restauratie van een Bridgestone Submariner wil ik beginnen met de opbouw van een RIH Bustraan frame, volgens het framenummer van eind jaren 50. Moet helemaal vanaf het begin worden opgebouwd tot een goede, stijlvolle racefiets, niet per se met onderdelen uit die tijd. Voor het eerst dat ik een fiets vanuit niets opbouw, dus er zullen nog vragen komen voor het forum.
De eerste: ik weet een mooie Columbus vork te vinden uit een 60 cm frame. Het RIH frame is 61 cm. Is de vork zonder problemen over te brengen of is de cm verschil reden hiervan af te zien?
Alvast dank voor de aandacht en groet,
Hans
Hangt een beetje af van de vorksprong en of de vorkbuis lang genoeg is voor je balhoofdbuis. Dat laatste zal wel geen probleem zijn, het eerste kan een effect op de rijeigenschappen hebben. Ik zou hem gewoon eens monteren en kijken wat het doet.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Als je de vorkbuislengte van de beoogde vork weet, dan vergelijken met je eigen.
Een paar mm korter kan vaak wel , maar het houdt snel op.
De framehoogte is hooguit een indicatie , meten=weten.
Een paar mm korter kan vaak wel , maar het houdt snel op.
De framehoogte is hooguit een indicatie , meten=weten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
https://www.sjscycles.co.uk/headsets/ta ... ck-height/
Met dat balhoofdstel win je al snel ruim een halve cm. Het is dus ook van belang wat de stack hoogte is van de balhoofden van de frames waar beide vorken inzaten.
Met dat balhoofdstel win je al snel ruim een halve cm. Het is dus ook van belang wat de stack hoogte is van de balhoofden van de frames waar beide vorken inzaten.
Campagnolo Ultra Dork