Hoi
ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een gravel bike en zit nu te twijfelen tussen een niner rlt9 ( frame € 1.200,- ) en een Bulls grinder 3( € 1.700,- ultregra compleet ) ., beide geometrie komen het dicht bij met wat ik wil.
Er zit hier nog al een prijsverschil tussen de 2 fietsen en wat ik mij vooral afvraag ga je het verschil in frame's merken in het rijden en of waar zit het verschil in met name buiten de cosmetische betere afwerking, lasnaden en lak .
betaal je echt zo veel voor de naam of ga je het echt merken met fietsen??
grt Etienne
verschil in alu frame
Ik ben ook voorzichtjes aan het rondkijken voor iets dergelijks. Zal waarschijnlijk voor volgend najaar zijn.
Heb momentele eigenlijk de Mano Point AR. Versie met Tiagra komt op 900 euro. Ik heb nog geen enkele negatieve review op het net zien passeren.
https://www.mangobikes.com/shop/bikes/p ... ar-tiagra/
Ik denk dat er op het forum ook al enkele zijn...
Heb momentele eigenlijk de Mano Point AR. Versie met Tiagra komt op 900 euro. Ik heb nog geen enkele negatieve review op het net zien passeren.
https://www.mangobikes.com/shop/bikes/p ... ar-tiagra/
Ik denk dat er op het forum ook al enkele zijn...
Bij aluminium frames: ja.
Er zijn natuurlijk kleine variaties in geometrie mogelijk die merkbare consequenties hebben voor de rijeigenschappen, met name de stuurhoek/sprong/naloop.
Er is daar geen beter slechter, alleen wat bevalt JOU beter
De duurste zijn het lichtste en hopelijk het netste afgewerkt.
Kies waarvan de geometrie het best past en waar het kleurtje niet tegenstaat.
Er zijn natuurlijk kleine variaties in geometrie mogelijk die merkbare consequenties hebben voor de rijeigenschappen, met name de stuurhoek/sprong/naloop.
Er is daar geen beter slechter, alleen wat bevalt JOU beter
De duurste zijn het lichtste en hopelijk het netste afgewerkt.
Kies waarvan de geometrie het best past en waar het kleurtje niet tegenstaat.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Ik rij op de cannondale caadx ulregra,en echt waar bij elke rit denk ik wat rijd dit nou minder als mijn dure Carbon wegfiets.
Nu heb ik er wel 2 stel wielen bij,1 met 35 me cross banden en 1 met 28 mm weg banden.
Nu heb ik er wel 2 stel wielen bij,1 met 35 me cross banden en 1 met 28 mm weg banden.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Ikon schreef:Ik rij op de cannondale caadx ulregra,en echt waar bij elke rit denk ik wat rijd dit nou minder als mijn dure Carbon wegfiets.
Begrijp ik je goed dat je met je CAADX minder goed rijd dan met je dure carbon wegfiets? Of bedoel je net andersom?
Zou je dit willen onderbouwen?gene schreef:Ga je inderdaad weinig of niets van merken.
Ik heb ervaring met zowel de Bulls Grinder als een aluminium C'dale Caad10 frame. Zit voor mij wel degelijk verschil in comfort in deze frames. De Caad10 geeft veel minder door m.a.w. absorberend vermogen is hoger.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ik had het over de 2 fietsen die TS voorstelde. In een volgende post heb ik alternatieven gegeven. En absorberend vermogen komt veel van wielen en banden(druk).vincent75 schreef:Zou je dit willen onderbouwen?gene schreef:Ga je inderdaad weinig of niets van merken.
Ik heb ervaring met zowel de Bulls Grinder als een aluminium C'dale Caad10 frame. Zit voor mij wel degelijk verschil in comfort in deze frames. De Caad10 geeft veel minder door m.a.w. absorberend vermogen is hoger.