Allen,
Aangezien mijn Koga GranRacer nu toch echt eens aan vervanging toe is ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe fiets. Budget is tussen de €1200-€1400. Mijn oog is in eerste instantie gevallen op de Giant TCR Composite 2, die ik er geweldig uit vind zien (compleet zwart). Bij de rijwielhandel in mijn woonplaats kan ik deze fiets ook met een mooie korting krijgen (1350,- ipv 1599,-). Maar daar zag ik toen ook de Koga Kimera Alloy 105 staan en raakte daar ook wel enthousiast over. Vooral ik al jaren op een Koga naar tevredenheid heb gereden. Dien er wel even bij te zeggen dat ik een vooral recreatieve rijder ben die rondjes rijdt van max. 100 km.
Hebben jullie iets zinnigs te zeggen over het verschil tussen deze twee fietsen? Voor de prijs hoef ik het niet te laten want de Kimera kan ik oppikken voor €1390,-. Beieden zijn Shimano 105 afgemonteerd.
Voor foto's:
Koga: http://www.koga.com/nl/bike.asp?collect ... ullspecs=1
Giant: http://www.giant-bicycles.com/nl-NL/bik ... 262/46140/
Alle meningen zijn welkom!
Mvg, Niels
Giant TCR Composite 2 (2011) vs Koga Kimera Alloy 105 (2011)
-
- Forum-lid
Koga GranRacer
Hallo Niels,
Ik ben niet echt een kenner in alle soorten merken fietsen. Aangezien beide op een zelfde niveau zijn afgemonteerd zullen de verschillen ook niet ver uit elkaar liggen, ik zou dan aks ik jou was kijken naar het estetisch, wekle vind je mooier. Verder zal je vast wel een proefritje kunnen maken en dan komt enig verschil vast en zeker naar boven.
Ik zou zeggen lig er niet wakker van en ga op je eigen gevoel af, een groot deel in de keuze van de consument komt uit het hart. Haha daar hebben we weer een zin uit het leven van een marketeer!
Ik ben niet echt een kenner in alle soorten merken fietsen. Aangezien beide op een zelfde niveau zijn afgemonteerd zullen de verschillen ook niet ver uit elkaar liggen, ik zou dan aks ik jou was kijken naar het estetisch, wekle vind je mooier. Verder zal je vast wel een proefritje kunnen maken en dan komt enig verschil vast en zeker naar boven.
Ik zou zeggen lig er niet wakker van en ga op je eigen gevoel af, een groot deel in de keuze van de consument komt uit het hart. Haha daar hebben we weer een zin uit het leven van een marketeer!
-
- Forum-lid
Goede keus Niels, mooie fiets
groeten uit Oost!
groeten uit Oost!
-- Koga Kimera Alloy 105 2011 --