Fijnste stuurlint zonder handschoenen?
-
- Forum-lid
Lizard skin is heerlijk, fijne grip (ook bij nat weer) en geeft heel wat demping. Waar ik echter minder over te spreken ben is de slijtage die al fors aanwezig was na 2000 km.
Een ander ding is natuurlijk de prijs ...
Een ander ding is natuurlijk de prijs ...
- Wiliertoerist
- Forum-lid
S-Wrap HD van Specialized.
EUR 27,90.
Dempt goed, slijtvast en voldoende stroef zonder handschoenen.
Het wikkelt wel wat lastig, dat dan weer wel.
In tegenstelling tot Lizard Skin gaat dit wel een heel seizoen mee.
EUR 27,90.
Dempt goed, slijtvast en voldoende stroef zonder handschoenen.
Het wikkelt wel wat lastig, dat dan weer wel.
In tegenstelling tot Lizard Skin gaat dit wel een heel seizoen mee.
We gaan off topic en ik kan natuurlijk niet voor HugoR spreken maar ik rijd ook eigenlijk altijd zonder handschoenen.mao schreef:Hugo, mag ik vragen waarom je zonder handschoenen rijdt?
Uitzondering zoals de laatste tijd dat het toch wel wat te koud is maar verder zie ik het nut niet tenzij je zou vallen.
Zeker in de zomer vind ik handschoenen echt een crime aangezien je gaat zweten en je handen gaan schuiven in je handschoenen.
Met blote handen kan ik ze tevens wat laten drogen in de wind.
Voor demping hoef ik het ook niet te doen aangezien ik mijn stuur (zowel 29er als racer) altijd zo los mogelijk vast heb en de demping moet van mijn armen komen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik heb ook Lizard Skins en bij mij komt het er niet meer op. Wikkelt voor geen meter en ik vind kurk stukken prettiger. Overigens rij ik ook zonder handschoenen, vind ik veel plezieriger. Krijg met handschoentjes altijd last van mijn handen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Ik ben zeer te spreken over het stuurlint van Cannondale.
Zij hebben een 3,5 mm synpase tape dat prettig aanvoelt.
Overigens rij ik zelf ook nooit met handschoenen .
Alleen 's winters als de wind echt guur is draag ik handschoenen, meestal alleen onder nul dus.
Zij hebben een 3,5 mm synpase tape dat prettig aanvoelt.
Overigens rij ik zelf ook nooit met handschoenen .
Alleen 's winters als de wind echt guur is draag ik handschoenen, meestal alleen onder nul dus.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Stuurlint oa van
"Pro gel Carbon" kost minder dan 12 Euro en is niet te dik.
Lizard Skins 2,5 mm, iets moeilijker om te wikkelen en veel duurder? Bestaat ook in 1,8 en 3,2 mm maar daar heb ik geen ervaring mee.
Op mijn Diverge heb ik nu een noname silicone licht geribbeld stuurlint uit de outlet bak bij de fm gewikkeld en dat zit ook heel goed voor nog geen 6 Euro
Op mijn zomerfiets heb ik een 3T Aeronova (plat) stuur en wikkel het bovenste stuk van het stuur niet, ik begin juist voor de bocht en zo naar de uiteinden toe.
Beide stuurlinten rijden voor mij zowel zonder als met met zomer-, winterhandschoenen aangenaam goed.
"Pro gel Carbon" kost minder dan 12 Euro en is niet te dik.
Lizard Skins 2,5 mm, iets moeilijker om te wikkelen en veel duurder? Bestaat ook in 1,8 en 3,2 mm maar daar heb ik geen ervaring mee.
Op mijn Diverge heb ik nu een noname silicone licht geribbeld stuurlint uit de outlet bak bij de fm gewikkeld en dat zit ook heel goed voor nog geen 6 Euro
Op mijn zomerfiets heb ik een 3T Aeronova (plat) stuur en wikkel het bovenste stuk van het stuur niet, ik begin juist voor de bocht en zo naar de uiteinden toe.
Beide stuurlinten rijden voor mij zowel zonder als met met zomer-, winterhandschoenen aangenaam goed.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend