Winterfiets Elfstedentocht, zondag 5 februari 2017
- Robdebruin
- Forum-lid
Net even getest. Past zonder problemen een powerbank op de Garmin 520. Route erop en bolletje pijltje najagen....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
2009 Gazelle City Lite
-
- Forum-lid
Ik heb al 9 jaar de nagenoeg hetzelfde werkende Edge 605. Wil zo lang die werkt geen andere vooral omdat die nog met gewone knoppen te bedienen is i.p.v. een irritant aanraakscherm.bever schreef:Ik rijd hem ook. Heb een soort prehistorische Garmin Edge 705, kun je daar ook GPX-routes in laden ?
Navigeer er nooit mee maar laad daar vaak koersen in. Een koers werkt in dat toestel in de praktijk hetzelfde als in een ander toestel een GPX-track.
Vanuit Mapsource zet ik die m.b.v. het converteerprogrammatje WinGBD3 in de Edge.
Bij slecht weer kun je niet onderweg laden, tenzij je een slimme oplossing hiervoor hebt. En, waar maak je de powerbank aan vast? Ik laad af en toe onderweg even op (bij stops), maar ben geïnteresseerd in een montagetip en een 'droog houden tip' van de powerbank en de 520, zonder dat het ding onleesbaar en onbruikbaar wordt etc.Robdebruin schreef:Net even getest. Past zonder problemen een powerbank op de Garmin 520. Route erop en bolletje pijltje najagen....
Heb jij die tips toevallig voorhanden?
- Robdebruin
- Forum-lid
Tip heb ik niet direct.oehT schreef:Bij slecht weer kun je niet onderweg laden, tenzij je een slimme oplossing hiervoor hebt. En, waar maak je de powerbank aan vast? Ik laad af en toe onderweg even op (bij stops), maar ben geïnteresseerd in een montagetip en een 'droog houden tip' van de powerbank en de 520, zonder dat het ding onleesbaar en onbruikbaar wordt etc.Robdebruin schreef:Net even getest. Past zonder problemen een powerbank op de Garmin 520. Route erop en bolletje pijltje najagen....
Dat ding zit bij mij voor mijn stuur. Ik zal die powerbank met een elastiek aan mijn stuurpen verbinden. Hij doet er iets van 45 minuten over om hem helemaal op te laden. Zal best een moment zijn dat het niet regent lijkt me zo.
Laatst heb er overigens zonder problemen 150 km een route mee gereden. Volgens mij had ik toen nog 30% over. Zal misschien net gaan.
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2009 Gazelle City Lite
2009 Gazelle City Lite
Eens, en tochten als Marmotte lukt er ook mee. Een 270-er door de bergen is echter een krap aan dingetje en nu 200+ in de winter idem dito.
Als het droog is dan is een bevestiging nog wel te verzinnen, maar met vocht in de lucht of continue regen is dit nog wel lastig.
Als iemand een tip hiervoor heeft en ook een betere tip dan het elastiek of duct tape, dan verneem ik graag. Is hier een soort van 'garmin standaard' voor of zo iets? Die hide my bell kun je ook kwijt zo toch?
Als het droog is dan is een bevestiging nog wel te verzinnen, maar met vocht in de lucht of continue regen is dit nog wel lastig.
Als iemand een tip hiervoor heeft en ook een betere tip dan het elastiek of duct tape, dan verneem ik graag. Is hier een soort van 'garmin standaard' voor of zo iets? Die hide my bell kun je ook kwijt zo toch?
-
- Forum-lid
oehT schreef:Bij slecht weer kun je niet onderweg laden, tenzij je een slimme oplossing hiervoor hebt. En, waar maak je de powerbank aan vast? Ik laad af en toe onderweg even op (bij stops), maar ben geïnteresseerd in een montagetip en een 'droog houden tip' van de powerbank en de 520, zonder dat het ding onleesbaar en onbruikbaar wordt etc.Robdebruin schreef:Net even getest. Past zonder problemen een powerbank op de Garmin 520. Route erop en bolletje pijltje najagen....
Ik heb een groen camo tasje wat water goed tegen houdt. kan met klittenband om de stuurbuis vastgezet worden. Werkte tot nu toe altijd. Als de usb aansluiting maar droog zit. Daarnet GPX bestand geladen....handing een handleiding doorlezen...werkt prima....199 km zegt ie....
Mijn oplossing :
k-edge mount met gopro mount aan onderkant (maar heeft hidemybell ook)
en daar heb ik weer andere kant van mount gedeelte (die bij mij shimano cam zat) gemonteerd waarop batterypack zit
stukje waar usb kabel ingaat ingewikkeld met ducttape.
en waar kabel garmin in gaat is wel gewoon open, als het heel hard zou gaan regenen zou ik die kabel wel eruit trekken, maar beetje vocht kan dat wel hebben.
Mooiste oplossing zou nog zijn als garmin gewoon een xl versie van hun edge zou uitbrengen met battery erin van 2000mah ofzo.
Wordt de garmin maar iets dikker van en lost veel op.
Etrex is ook een soort van oplossing aangezien je daar batterijen kan wisselen. (maar voor mij helaas geen oplossing omdat die geen powermeter support)
k-edge mount met gopro mount aan onderkant (maar heeft hidemybell ook)
en daar heb ik weer andere kant van mount gedeelte (die bij mij shimano cam zat) gemonteerd waarop batterypack zit
stukje waar usb kabel ingaat ingewikkeld met ducttape.
en waar kabel garmin in gaat is wel gewoon open, als het heel hard zou gaan regenen zou ik die kabel wel eruit trekken, maar beetje vocht kan dat wel hebben.
Mooiste oplossing zou nog zijn als garmin gewoon een xl versie van hun edge zou uitbrengen met battery erin van 2000mah ofzo.
Wordt de garmin maar iets dikker van en lost veel op.
Etrex is ook een soort van oplossing aangezien je daar batterijen kan wisselen. (maar voor mij helaas geen oplossing omdat die geen powermeter support)
En mijn tip is om onderweg niet teveel te klooien met powerbanks los/vastkoppelen.
Wilt nog wel eens misgaan dan met je rit. (al van verschillende mensen gehoord met garmin 800,810 en 520)
Dan lijkt je rit verder te gaan, maar is uiteindelijk maar deel opgeslagen totdat je powerbank aankoppelde.
Als je powerbank wilt aansluiten (of onderweg garmin uit/aan wilt zetten) gewoon rit resetten en nieuwe rit ervan maken.
En achteraf aan elkaar plakken met fitfiletools.com
Wilt nog wel eens misgaan dan met je rit. (al van verschillende mensen gehoord met garmin 800,810 en 520)
Dan lijkt je rit verder te gaan, maar is uiteindelijk maar deel opgeslagen totdat je powerbank aankoppelde.
Als je powerbank wilt aansluiten (of onderweg garmin uit/aan wilt zetten) gewoon rit resetten en nieuwe rit ervan maken.
En achteraf aan elkaar plakken met fitfiletools.com
Ah, dat wist ik niet. Afgelopen zaterdag tijdens de eerste stop ding er aan gehangen, deels oipgeladen en afgekoppeld, dat ging goed..
Wat bedoel jij met aankoppelen trouwens? Kan bijvoorbeeld stekkertje er in, er in laten gedurende de rit en af en toe aan en uit zetten wel?
Wat bedoel jij met aankoppelen trouwens? Kan bijvoorbeeld stekkertje er in, er in laten gedurende de rit en af en toe aan en uit zetten wel?
Ja dat kan prima is mijn ervaring.
Maar uitzetten/opladen en dan weer aanzetten en rit vervolgen doet vage dingen.
Als ik mijn garmin (800) onderweg uitzet maak ik er veiligheidshalve altijd 2e rit van.
En boven de 200km doe ik dat altijd, scheelt ook in laden kaartscherm omdat dan niet hele history uitgerekend hoeft te worden.
Maar uitzetten/opladen en dan weer aanzetten en rit vervolgen doet vage dingen.
Als ik mijn garmin (800) onderweg uitzet maak ik er veiligheidshalve altijd 2e rit van.
En boven de 200km doe ik dat altijd, scheelt ook in laden kaartscherm omdat dan niet hele history uitgerekend hoeft te worden.