Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

TREK 2.5 Vs Giant TCR Ltd VS Cube Agree sl compact VS Stevens Aspin

hunterofevil
Forum-lid

hunterofevil 25 apr 2010 13:38

Hey,

ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en mijn oog is gevallen op de TREK 2.5 en de Giant TCR Ltd.
Jammer genoeg kan ik over de Giant bijna geen recensies vinden en ik had daarom op wat advies gehoord van mensen die er wat meer van kennen dan ik.

Grote verschillen tussen de modellen:
TREK vs Giant

- klassiek vs Sloping Frame
- Ultegra / 105 Vs Ultegra / 105 / FSA (Gossamer)
- Alpha Aluminium /carbon Vs Aluxx / composite
- Bontrager vs Giant / Ultegra wielen
- Prijsverschil is ongeveer 250 € (Giant is goedkoper)

Iemand ervaring met de limited series van Giant ?
Is dit eerder een verkooptruk of net een heel interessante en voordelige reeks ?

Ik neig eerder toe naar de Giant omdat die me quasi gelijkwaardig lijkt maar toch een stukje goedkoper is. Jammer genoeg staat er bij de Giant op de website wel info betreffende de specs maar niet heel uitgebreid. Bvb de Cranck is van FSA Gossamer maar welke weet ik niet (ik vermoed de 46/36 Megaexo en in dit geval is het de vraag of dit minder rijdt dan een 50/34)

Soit elk advies of opmerking is welkom

Alvast bedankt

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 25 apr 2010 15:22

ik zou voor de giant gaan, de crank lijkt mij gewoon 50/34 dus een gewone compact en hij is goedkoper, het enige nadeel qua specificaties is dat ik michelin dynamics slecht vind, maar dat kan altijd wel worden upgedate
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 25 apr 2010 21:05

Ik zou voor de Trek gaan. Heb er zelf ook een, en dit is mijn fijnste fiets ooit...En ik heb er al wat versleten, tot aan carbon machines toe.
Ik denk dat hij de €250,- zeker waard is. En als je niks hebt in te ruilen krijg je vaak nog korting ook.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

hunterofevil
Forum-lid

hunterofevil 26 apr 2010 00:10

Hmmm dat de TREK een super fiets is daar ben ik wel van overtuigd maar ik weet weinig van de Giant. Heeft er niemand ervaring met deze fiets .... Of iemand die me kan zeggen waarom de trek beter zou zijn ...

stinus
Forum-lid

stinus 26 apr 2010 11:42

Die giant is een limited uitvoering die nog niet zo lang leverbaar is, dus niet zo gek dat daar weinig recensies van zijn...
Aangezien half nederland op een trek rijdt zal je daar wel meer recensies van vinden. Het zijn goede fietsen, dat zonder meer, maar ze worden bij elke prijsvechter afgeschoten voor lage prijzen en wordt dus heel veel verkocht.

hunterofevil
Forum-lid

hunterofevil 26 apr 2010 14:13

Hmmm hopen dus op die ene die op die Giant rijdt.
Ik zou eigenlijk gewoon eerder de Giant kopen omdat die me evenwaardig lijkt, 250€minder kost en omdat ik hem wat mooier vind.

Maar anderzijds ben ik met de 2.5 zeker van een goede fiets terwijl dat bij de Giant onzeker is.

hmmm dilemma's

hunterofevil
Forum-lid

hunterofevil 26 apr 2010 14:54

Hmm de Giant heeft wel een FSA Gossamer compact Bottom Crack
tov de Ultegra voor de TREK.

Iemand die het kwaliteitsverschil kent tss de 2 ?

hunterofevil
Forum-lid

hunterofevil 26 apr 2010 19:17

Hmmm als Duitse prijsvechter zou ik er dan de
Bulls Falcon 2 tegen knn plaatsen ... Kwestie van de keuze nog wat moeilijker te maken

Lijkt me als specs net iets beter dan de Giant maar deze is bij Salden toch weer wat goedkoper (full ultegra).
Ik heb er inderdaad als veel discussies over gelezen en het zal wel zo zijn
dat Giant duurder is dan Bulls maar ik vind de Giant gewoon mooier
Vraag is dan natuurlijk of er een groot verschil is in prijs/kwaliteit anders zal ik maar beter de falcon 2.0 nemen.

misternochain
Forum-lid

misternochain 26 apr 2010 19:57

De wielen die in de Giant en de Bulls zitten vallen voor die prijsklasse wel erg licht uit. RS10-wielen horen niet thuis in een Ultegra-fiets. Kan je beter voor een Duits merk gaan dat zijn fietsen wel gelijkwaardig opbouwt, een Stevens Aspin bijvoorbeeld met Easton Vista's!
Stevens SLC Team Ultegra SL

bartvangils
Forum-lid

bartvangils 27 apr 2010 00:20

Ik heb zelf een Trek 2.5 en ben er enorm tevreden over. Fijne fiets met uitstekende materialen.
De achtercassette heb ik voor een Ultegra gewisseld (12-27) zodat ik met een compact (50/34) ook klaar ben voor het klimwerk dat ik wil gaan doen.
Die 250 euro is te besparen als je op internet even doorzoekt. Tip: http://www.wimdevosfietsen.nl/
Daar betaalde ik 1280,- voor deze fiets ipv de 1599,- waarvoor hij in de rest van NL te koop is.

SUCCES!!!!!!!!!!
Fietsgroeten van Bart

hunterofevil
Forum-lid

hunterofevil 27 apr 2010 01:15

Goede ervaring bij die De Vos ?
Want die prijs ligt idd dicht bij de prijzen van Salden en consoorten...
Hoe zat het met het opmeten van je maten, service, ed. ?

Prijzen bij de prijskloppers:
- TREK 2.5 = 1275 €
- Giant TCR Limited = 1060 €
- Bulls = 1200 (maar die zal ook nog wel ergens korting krijgen)

hmmm zou het die 200€ waard zijn of niet. Dat is mijn main question ....
Dat de TREK goed is daar ben ik zoals jullie al zeiden al zeker van nu is de vraag gewoon of de Giant goed genoeg is om die 200€ extra niet te rechtvaardigen want in se zou ik een voorkeur hebben voor de Giant.

Nu als ik niemand vind die de Giant kent dan zal het wel de TREK worden. Dan kies ik voor zekerheid van de kwaliteit want het is een gekende fiets

eddyfever
Forum-lid

eddyfever 27 apr 2010 09:27

Let wel op dat het frame van de TCR niet dezelfde kwaliteit is als alle andere TCR fietsen van Giant. Het is hetzelfde materiaal als de Defy.

Persoonlijk vind ik dat Giant teveel concessies heeft gedaan om de Limited uitvoering betaalbaar te maken.
En de Trek is een goeie fiets met een super ultegra groep, alleen die kleur rood, daar heb ik niks mee.

Zoals mister no chain al zei: is de Stevens Aspin niks voor je?

Succes!

Plaats reactie