Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

TREK 2.5 Vs Giant TCR Ltd VS Cube Agree sl compact VS Stevens Aspin

hunterofevil
Forum-lid

hunterofevil 27 apr 2010 11:50

Hmm die Aspen is inderdaad een mooie fiets maar wel een stukje duurder.
Voor dat prijsverschil monteer je op de Giant ook een Ultegra Bottom cranck denk ik.
Of kan je die stevens ook goedkoper vinden bij dozenschuivers ?
Want sleutelen ga ik zelf doen.

hunterofevil
Forum-lid

hunterofevil 27 apr 2010 11:53

De Falcon vind ik eigenlijk echt geen mooie fiets.
Het klinkt misschien stom maar daarom valt die af wat mij betreft.

Vooral de cubes (streamer / agree compact sl) en ook wel de Stevens vind ik knap genoeg. De Giant vind ik het mooist maar qua specs zou die precies als je de reacties leest het minst zijn .... Al zie ik niet veel verschil met de streamer
die in dezelfde prijscategorie ligt .... Iemand ?

Btw is het makkelijk om een FSA bottom cranck te vervangen door een ultegra ?

bartvangils
Forum-lid

bartvangils 03 mei 2010 15:41

Hunterofevil schreef:Goede ervaring bij die De Vos ?
Want die prijs ligt idd dicht bij de prijzen van Salden en consoorten...
Hoe zat het met het opmeten van je maten, service, ed. ?

Ik ben erg tevreden over De Vos. Laten je niet teveel betalen en geven eerlijk advies. Zijn onafhankelijke dealer en dat siert ze. Niks moet, alles kan en mag.
Als er iets is hoef je maar binnen te stappen en ze helpen. Lijkt soms wat chaotisch, want dat doen ze voor iedereen....hahaha
Maar het gaat natuurlijk om de fiets! Dat ze goedkoper leveren dan anderen wil niet zeggen dat het de fiets van jouw keuze is.

Succes in je zoektocht.
Fietsgroeten van Bart

misternochain
Forum-lid

misternochain 03 mei 2010 15:52

Hunterofevil schreef:Hmm die Aspen is inderdaad een mooie fiets maar wel een stukje duurder.
Voor dat prijsverschil monteer je op de Giant ook een Ultegra Bottom cranck denk ik.

In België word Stevens sinds kort ook door Van Eyck verdeeld, dus daar zal je wel voor een scherpe prijs terecht kunnen. In Nederland zal dit ook nog wel ergens te vinden zijn.

Denk ook vooral aan de fietspositie die je wil. Een Trek zit een pak rechter als een Stevens bv.
Stevens SLC Team Ultegra SL

thmarten
Forum-lid

thmarten 03 mei 2010 16:14

Mister No Chain schreef:
Hunterofevil schreef:Hmm die Aspen is inderdaad een mooie fiets maar wel een stukje duurder.

In België word Stevens sinds kort ook door Van Eyck verdeeld, dus daar zal je wel voor een scherpe prijs terecht kunnen. In Nederland zal dit ook nog wel ergens te vinden zijn.

Denk ook vooral aan de fietspositie die je wil. Een Trek zit een pak rechter als een Stevens bv.

Das een terechte opmerking! Balhoofd staat al snel een cm of 2 hoger bij de Trek. Dus als jer voor een echte wedstrijdfiets gaat, dan ben je denk ik beter met de Giant. Als je daarentegen voor een comfortabele racefiets gaat die ook geschikt(er) is voor langere ritten. De specs van de Trek zijn iets beter, maar ik denk eerder dat je naar positie en smaak moet kijken; beide fietsen bieden waar voor dat geld.

Plaats reactie