Breekpen gebruiken bij KMC ketting
-
- Forum-lid
Als je met het bestellen/kopen van powerlinks in de weer gaat is het ook wel slim om er een tangetje bij te kopen om KMC powerlinks weer te openen (kost iets van 10 euro als je een b-merk neemt). Je kunt het ook met een waterpomptang oid doen, maar incasseer dan wel een paar bloedblaren op je vingers. Het valt namelijk nog niet mee om ze met een 'gewone tang' te openen.
-
- Forum-lid
Als het het niet vlot gaat gebruik ik een tweemaal omgebogen oude spaak. De twee "knikken" een schalmbreedte van elkaar.CanyonFrog schreef:Als je met het bestellen/kopen van powerlinks in de weer gaat is het ook wel slim om er een tangetje bij te kopen om KMC powerlinks weer te openen (kost iets van 10 euro als je een b-merk neemt). Je kunt het ook met een waterpomptang oid doen, maar incasseer dan wel een paar bloedblaren op je vingers. Het valt namelijk nog niet mee om ze met een 'gewone tang' te openen.
-
- Forum-lid
alien schreef:Stukje rem- of schakelkabel doet 't ook.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
53x11 schreef:8 euro per 2 bij mantel geloof ik. Ik heb ze ook wel eens via eBay uit taiwan besteld. Dat was goedkoper.
wolly68 schreef:Probikeshop heeft ze voor 3,95 per 2 stuks
Dit zijn allemaal missing links voor 10-speed.ric schreef:Bij decathlon 4,99 voor 2
Bij Mantel 3,49 Euro/stuk voor een Sram 11-speed powerlock, zelfde functie als een KMC missing link.
Zoals 53x11 al aangeeft op e-bay ongeveer 19 Euro voor 6 stuks (zowel in goud als zilver) KMC missing link 11-speed
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zes missing links ? Dan kan je daar voorlopig mee voort voor het geval je die KMC ketting weer met een kettingpons gaat openen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
@i-toon
Als het idd 11-speed is dan is mijn ervaring itt 10 speed dat zelfs de Missing Link handmatig aantrekken (en dus goed) bij 11 speed niet te doen is en hoop dus dat je een tang besteld hebt die een Missing Link kan sluiten en openen.
Toen ik mijn ketting op mijn GF02 (Shimano 5800) monteerde en dacht de 11 speed missing link goed aangetrokken te heben bleef de ketting op sommige punten dansen op het voorblad.
Nadat ik met een tang (BBB BTL-77) de missing link echt goed had gezet en de uiteindelijke klik hoorde waren alle sores voorbij.
Zonder een tang die kan sluiten en openen krijg ik die 11 speed missing link niet goed geinstaleerd en al helemaal niet open.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 3&start=24
Als het idd 11-speed is dan is mijn ervaring itt 10 speed dat zelfs de Missing Link handmatig aantrekken (en dus goed) bij 11 speed niet te doen is en hoop dus dat je een tang besteld hebt die een Missing Link kan sluiten en openen.
Toen ik mijn ketting op mijn GF02 (Shimano 5800) monteerde en dacht de 11 speed missing link goed aangetrokken te heben bleef de ketting op sommige punten dansen op het voorblad.
Nadat ik met een tang (BBB BTL-77) de missing link echt goed had gezet en de uiteindelijke klik hoorde waren alle sores voorbij.
Zonder een tang die kan sluiten en openen krijg ik die 11 speed missing link niet goed geinstaleerd en al helemaal niet open.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 3&start=24
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Dat denk ik niet, er staat duidelijk "6 pair bundle" en je moet kiezen voor welke ketting.!!Keezx schreef:Ja, maar per maat 2 stuks.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Die ik bedoelde bij probikeshop zijn ook 11 speed !Lcsmet schreef:53x11 schreef:8 euro per 2 bij mantel geloof ik. Ik heb ze ook wel eens via eBay uit taiwan besteld. Dat was goedkoper.wolly68 schreef:Probikeshop heeft ze voor 3,95 per 2 stuksDit zijn allemaal missing links voor 10-speed.ric schreef:Bij decathlon 4,99 voor 2
Bij Mantel 3,49 Euro/stuk voor een Sram 11-speed powerlock, zelfde functie als een KMC missing link.
Zoals 53x11 al aangeeft op e-bay ongeveer 19 Euro voor 6 stuks (zowel in goud als zilver) KMC missing link 11-speed
Ik gebruik die zelf ook