Giant
Ik heb nu een cube streamer en ben aan het kijken voor een TCR advanced 1/2 van vorig jaar.
Maar ik vind het lastig die geometrie met elkaar te vergelijken.
Volgens mij is de TCR wat meer racy maar scheelt het veel?
Een proefrit wil ik komend weekend plannen. Ik probeer gewoon al een idee te krijgen.
Ik kijk me echt scheel op zo'n dingen
Cube geometrie maat 56
TCR geometrie maat M
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... 6#geometry
Maar ik vind het lastig die geometrie met elkaar te vergelijken.
Volgens mij is de TCR wat meer racy maar scheelt het veel?
Een proefrit wil ik komend weekend plannen. Ik probeer gewoon al een idee te krijgen.
Ik kijk me echt scheel op zo'n dingen
Cube geometrie maat 56
TCR geometrie maat M
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... 6#geometry
Racer: Cube streamer 2009
MTB: Cube Reaction GTC Pro 29 2013
MTB: Cube Reaction GTC Pro 29 2013
Zwart met groene TCR is ook mooi.
Dit is de mijne tijdens zijn eerste ritje:
Ondertussen is al heel wat gewijzigd:
Ultegra DI2 erop
Stuurpen van Fizik + Barfly for Fizik
Stuur: Ritchey Streem II cabon
Lelijke connectoren tussen de remkabels verwijdert (was echt geen zicht vond ik)
Hopelijk deze week de afstelling van stuur en shifters in orde brengen en sturlint erop (Lizzard Skin) en dan zondag een lange rit.
Ben nog aan het twijfelen over 28mm banden (GP4000SII) en een kleinere remschijf achteraan.
Het rijden zelf dan:
Vooral erg gelijk aan mijn Chinees (welke perfect paste en erg goed stuurde) maar dan wel veel comfortabeler, wat erg aangenaam is.
De TCR is ook wat stijver bij het sprinten uit het zadel.
De 105 hydraulische remmen/shifters vind ik wel minder geslaagd. Misschien dat je eraan moet wennen. Ze zijn er ondertussen af maar komen op het chinese frame, zal ze daar dus verder testen.
De nieuwe remklauwen zijn wel veel beter, er is meer ruimte tussen blokje en schijf, ze zijn makkelijker te ontluchten en centreren. Echt een hele verbetering. Ook grijpen ze sneller aan, bij de vorige (R785) moest je de rem tot tegen het stuur trekken, dat ik nu niet meer nodig (ook niet met de R785 remgrepen die er nu opstaan)
Ik ben er dus erg blij mee
Dit is de mijne tijdens zijn eerste ritje:
Ondertussen is al heel wat gewijzigd:
Ultegra DI2 erop
Stuurpen van Fizik + Barfly for Fizik
Stuur: Ritchey Streem II cabon
Lelijke connectoren tussen de remkabels verwijdert (was echt geen zicht vond ik)
Hopelijk deze week de afstelling van stuur en shifters in orde brengen en sturlint erop (Lizzard Skin) en dan zondag een lange rit.
Ben nog aan het twijfelen over 28mm banden (GP4000SII) en een kleinere remschijf achteraan.
Het rijden zelf dan:
Vooral erg gelijk aan mijn Chinees (welke perfect paste en erg goed stuurde) maar dan wel veel comfortabeler, wat erg aangenaam is.
De TCR is ook wat stijver bij het sprinten uit het zadel.
De 105 hydraulische remmen/shifters vind ik wel minder geslaagd. Misschien dat je eraan moet wennen. Ze zijn er ondertussen af maar komen op het chinese frame, zal ze daar dus verder testen.
De nieuwe remklauwen zijn wel veel beter, er is meer ruimte tussen blokje en schijf, ze zijn makkelijker te ontluchten en centreren. Echt een hele verbetering. Ook grijpen ze sneller aan, bij de vorige (R785) moest je de rem tot tegen het stuur trekken, dat ik nu niet meer nodig (ook niet met de R785 remgrepen die er nu opstaan)
Ik ben er dus erg blij mee
Mooie fiets ook TL@TL@ schreef:Zwart met groene TCR is ook mooi.
Dit is de mijne tijdens zijn eerste ritje:
Ondertussen is al heel wat gewijzigd:
Ultegra DI2 erop
Stuurpen van Fizik + Barfly for Fizik
Stuur: Ritchey Streem II cabon
Lelijke connectoren tussen de remkabels verwijdert (was echt geen zicht vond ik)
Hopelijk deze week de afstelling van stuur en shifters in orde brengen en sturlint erop (Lizzard Skin) en dan zondag een lange rit.
Ben nog aan het twijfelen over 28mm banden (GP4000SII) en een kleinere remschijf achteraan.
Het rijden zelf dan:
Vooral erg gelijk aan mijn Chinees (welke perfect paste en erg goed stuurde) maar dan wel veel comfortabeler, wat erg aangenaam is.
De TCR is ook wat stijver bij het sprinten uit het zadel.
De 105 hydraulische remmen/shifters vind ik wel minder geslaagd. Misschien dat je eraan moet wennen. Ze zijn er ondertussen af maar komen op het chinese frame, zal ze daar dus verder testen.
De nieuwe remklauwen zijn wel veel beter, er is meer ruimte tussen blokje en schijf, ze zijn makkelijker te ontluchten en centreren. Echt een hele verbetering. Ook grijpen ze sneller aan, bij de vorige (R785) moest je de rem tot tegen het stuur trekken, dat ik nu niet meer nodig (ook niet met de R785 remgrepen die er nu opstaan)
Ik ben er dus erg blij mee
Ben nieuwsgierig naar die ritchey carbon streem II. Zou je misschien een fotootje kunnen plaatsen ervan?
Mooi stuurtje, TL@. Ik heb er ook naar gekeken, de korte reach lijkt me fijn, ik, net als de vlakke bovenkant Ik heb vrij korte armen en vingers,terwijl de TCR vrij lang is, qua geometrie. De shifters lijken niet zo ver naar voren te komen.
Dat staat de fiets wel goed zeker? Succes ermee!
Dat staat de fiets wel goed zeker? Succes ermee!
- Matthijs1973
- Forum-lid
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
- Locatie: Zeist
prachtige fiets, stond ook op mijn lijstje...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Mooi, ik ben zelf nog niet om naar de schijfrem, maar erg stijlvolle fiets!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
't Is voor die korte reach dat ik het genomen heb (en ook omdat het stuur een beetje naar je toe komt zodat je polsen een kleinere hoek maken)MarcV78 schreef:Mooi stuurtje, TL@. Ik heb er ook naar gekeken, de korte reach lijkt me fijn, ik, net als de vlakke bovenkant Ik heb vrij korte armen en vingers,terwijl de TCR vrij lang is, qua geometrie. De shifters lijken niet zo ver naar voren te komen.
Dat staat de fiets wel goed zeker? Succes ermee!
Ik moet de eerste rit nog doen, wel wat meer foto's gemaakt:
Niet de standaard poort voor de DI2 gebruikt, ziet er zo beter uit vind ik.
Eerst een paar ritjes doen en dan de vorkbuis afzagen.
Stickers van de wielen vind ik ook maar niks, dus die gaan er ook zeker af.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16483
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Mooi, maar waarom wikkel je je stuurlint niet van boven naar beneden en begin je iets verder met wikkelen.TL@ schreef:Foto'je van het Streem II stuurtje.
Hydralische kabeltjes lopen mooi binnendoor. De draadjes voor de DI2 konden er wel niet bij in, die liggen gewoon onder het stuurlint (dat is het dikke Lizzard Skin lint)
Is met zo'n plat carbon stuur nog mooier.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend