Ketting woon werk: WD40 s andere daags olie?
- oldandslow
- Forum-lid
De MTB's hierin huis worden na het afspuiten met de brandslang drooggeblazen met perslucht. Teflon spray op de vorkpoten en de ketting krijgt tegenwoordig een behandeling met motorkettingspray van de Action. Wordt niet zo vettig als de 10W40 verdunt met wasbenzine die ik er eerst op spoot met zo'n ouderwets oliekannetje.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
- plantagenet
- Forum-lid
Ok. Zal het eens proberen, ik heb nog een busje staan.ane schreef:Dat is zinvol, WD40 is er voor gemaakt (Water Displacement - 40th Attempt).
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Zeer goed spul , ik gebruik het al ruim 1 jaar, maar helaas nu weer (tijdelijk?) uit de schappen van Action....oldandslow schreef:de ketting krijgt tegenwoordig een behandeling met motorkettingspray van de Action. Wordt niet zo vettig als de 10W40 verdunt met wasbenzine die ik er eerst op spoot met zo'n ouderwets oliekannetje.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Ik zet mijn renfiets in de woonkamer voor de verwarming. De meeste nederlandse huiskamers knappen enorm op van een mooie fiets ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Wie heeft hier wel eens een föhn voor gebruikt? Of is dat het zelfde als de stoep vegen met moeder's stofzuiger?plantagenet schreef:Ik weet niet of het zinvol is om een natte ketting met WD40 of een kettingolie te smeren. Het vocht tussen de schakels zal toch eerst moeten verdampen voordat de olie erin kan kruipen. Ik heb wel eens bedacht om een natte ketting met perslucht droog te blazen, maar ik heb geen compressor, dus heb het nooit geprobeerd.
Ik doe dit bij mijn MTB al jaren. Na aankomst en voor ik zelf ga douchen de fiets proper spuiten. De ketting met een vod goed droog en proper wrijven en dan WD40 erop. Daarna blijft hij zo staan. Wanneer ik er nadien toe kom (eventueel pas een paar dagen later) om hem grondig te kuisen, maak ik de ketting met een droge vod terug helemaal proper en gaat er 'normale' kettingolie met teflon over.
Die smerige dingen zoals dikke olie of motorfietsolie zoals hierboven beschreven, daar zou ik van wegblijven. Die plakkerige boel gaat op den duur te veel veel opnemen en doet je ketting/tandwielen door het schurende effect geen goed.
Die smerige dingen zoals dikke olie of motorfietsolie zoals hierboven beschreven, daar zou ik van wegblijven. Die plakkerige boel gaat op den duur te veel veel opnemen en doet je ketting/tandwielen door het schurende effect geen goed.
Ik droog de fiets na een regenrit af met een Miele-stofzuiger in de blaasstand. Werkt veel beter dan een compressor.Nee_Nee schreef:Wie heeft hier wel eens een föhn voor gebruikt? Of is dat het zelfde als de stoep vegen met moeder's stofzuiger?
Föhn heb ik ook wel eens gebruikt, werkt ook prima!
- plantagenet
- Forum-lid
Misschien werkt een verfafbrander nog beter omdat ie een stuk heter is... (heb ik zelf ook nog nooit geprobeerd hoor)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd