Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Cateye Strada Double Wireless (incl. "review")

rennsport
Forum-lid

rennsport 24 apr 2010 21:46

Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fietscomputer, zoals het topic vermeld, het liefst een draadloze. Dit ivm Race/MTB, zodat ik hem makkelijk op de andere fiets kan zetten afhankelijk van het seizoen.

Mijn oog was gevallen op de volgende computer: Cateye Strada Double Wireless

http://www.cateye.com/en/product_detail/552

Zijn er mensen die ervaring hebben met draadloze computers, of juist dit type.

(Suggesties voor andere merken/types altijd welkom)

Is draadloos wel geschikt voor MTB, zoals men op de foto's kan zien staat de sensor voor wielsnelheid en trapsnelheid rechtop, blijft deze wel goed recht staat bij het rijden op het onverhard?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 25 apr 2010 00:21

[quote="Rennsport"]Is draadloos wel geschikt voor MTB, zoals men op de foto's kan zien staat de sensor voor wielsnelheid en trapsnelheid rechtop, blijft deze wel goed recht staat bij het rijden op het onverhard?[/quote] Da's geen probleem, door de tie wraps zit de sensor strak om de liggende buis heen. 't Is een mooi en lekker compact tellertje. Hij is zelfs klein ;) Met Cateye doe je niet snel een miskoop en ook deze krijgt goede recensies. De oude draadloze modellen met HR/Cadans waren nogal gulzig met batterijen maar dat is tegenwoordig beter voor elkaar.

john1968
Forum-lid

john1968 25 apr 2010 22:41

draadloos = hopeloos

Voor mij gewoon een teller met een draadje er aan, werkt vele malen beter
en is veel betrouwbaarder.

Draadloos is een zender en ontvanger, 2 batterijen, storings gevoeliger

met draad is een pulsenteller, 1 batterij en veel minder storings gevoelig

richards
Forum-lid

richards 25 apr 2010 23:09

gebruik al tijden draadloos, werkelijk nog nooit problemen mee gehad, zie eigenlijk alleen maar voordelen.

rennsport
Forum-lid

rennsport 25 apr 2010 23:38

Begin nu toch echt te twijfelen tussen met of zonder draad en dan kom ook nog eens het volgende topic tegen op het forum:

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=40053

Zoals altijd, alles heeft zijn voor- en na-delen.

laulau
Forum-lid

laulau 25 apr 2010 23:43

Zeer zelden problemen gehad met draadloos. Over de afgelopen 6 jaren 1x onder een metrobaan... (ergo daar rijdt je niet met de MTB).
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

rennsport
Forum-lid

rennsport 27 mei 2010 19:32

Bij deze mijn bevindingen van de Cateye Strada Double Wireless

Installatie van de teller is zeer simpel, even zorgen dat de hoofdunit het juiste ID van de teller unit ziet/verkrijgt. Vervolgens het geheel op de fiets plaatsen. De teller kan zowel aan het stuur of aan de stuurpen gemonteerd worden.

De teller is prettig in gebruik, je hebt maar 1 "knop" nodig om hem te bedienen. Je drukt namelijk gewoon onder het scherm (dit gebied is vrij groot) en hij schakelt naar de volgende functie. De volgende functie zijn aanwezig, klok, rijtijd, cadans, Gem. snelheid, Distance 1, Distance 2 (Extra teller om bijvoorbeeld alle ritten in een seizoen/vakantie te laten tellen), Odometer (Totale gereden afstand).
Afbeelding

De snelheid is continue zichtbaar in het groot, de andere functies zoal beschreven hierboven zijn rechtsonderin leesbaar, wellicht voor iemand met wat "mindere" ogen is dit niet heel goed leesbaar, zelf ondervind ik geen problemen mee.

Over het draadloze gedeelte ben ik ook goed te spreken. Je leest hier en daar wel dat mensen in het algemeen problemen hebben met draadloze tellers. (Bijvoorbeeld stilstaan bij een stoplicht en de teller geeft aan een X km/h te rijden).
Dit soort problemen ben ik niet tegengekomen, ook tijdens de elfstedentocht van afgelopen maandag, geen problemen gehad met signalen van andere fietsers bijvoorbeeld.

Het enigste "probleem" wat ik tot nog toe ben tegengekomen, is op mijn standaard trainingsrit. Op een gegeven moment rij ik langs een weiland en in dit weiland staat +- 4 meter van de weg, een kleine grijze kast. Hier valt het signaal even weg gedurende een afstand van 50 meter.

Een functie die ik zelf nog graag had willen terugzien is gemiddelde cadans snelheid, maar je kunt niet alles verwachten.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik graag,

elboutero
Forum-lid

elboutero 28 mei 2010 13:32

Ik heb deze ook, zeer fijn apparaatje waarmee ik nog geen problemen heb gehad. Verder eens met Rennsport.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

peter1981
Forum-lid

peter1981 29 mei 2010 10:25

Dit was mijn vorige teller.
En ik moet zeggen hij was super
Bijna nooit storing erin wat je van de Sigma bijvoorbeel niet echt kan zeggen die stoort veel meer dan de cateye.
Ik ben dus ook aan het denken om weer een Cateye aan te schaffen maar dan wel de V3
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie