Press fit verdwijnt in crack
Afgelopen najaar door de fm nieuwe lagers in mijn trapas gekregen. Het betreft een Wilier zero 7 uit 2014 met Campagnolo Chorus. Daarbij heeft hij ook de bussen vervangen
Gisteren ontdekte ik ruimte op de crank. Vandaag toch maar gestart met winterfietselfstedentocht. Navraag bij de fm leerde me dat doorfietsen geen kwaad kon. Nu is na 140 km de "press fit" in de crank geschoten/verdwenen. Ik kan volgens mij de crank er nu gewoon uit halen zonder teveel inspanning.
Heeft iemand dit eerder gehad en wat kan de oorzaak zijn geweest. Ik ben op dit vlak een leek.
Gisteren ontdekte ik ruimte op de crank. Vandaag toch maar gestart met winterfietselfstedentocht. Navraag bij de fm leerde me dat doorfietsen geen kwaad kon. Nu is na 140 km de "press fit" in de crank geschoten/verdwenen. Ik kan volgens mij de crank er nu gewoon uit halen zonder teveel inspanning.
Heeft iemand dit eerder gehad en wat kan de oorzaak zijn geweest. Ik ben op dit vlak een leek.
Zonder foto's kan ik geen chocola maken van dit verhaal.
Sowieso is het een vaag verhaal. Pressfit en trapas kan niet.
Dat lijkt mij inderdaad de juiste diagnose.
Als je nog garantie hebt dan teruggaan naar de dealer.
Reeds uit de garantieperiode dan is carbonreparatie de enige optie (bijv. via Unlimited Colors).
Als je nog garantie hebt dan teruggaan naar de dealer.
Reeds uit de garantieperiode dan is carbonreparatie de enige optie (bijv. via Unlimited Colors).
mackersv2.0 . Je hebt volgens mijn gelijk. De bus kan vrij bewegen, De crank overigens ook. Is het ingelamineerde bus iets wat er in blijft zitten wanneer de cups en de lagers worden vervangen. Wanneer wordt zo'n bus er ingelamineerd?
Dit wordt erin gelamineerd tijdens het productieproces van je frame. Zou altijd op z'n plek moeten blijven.
Heb je nog garantie? Wat is het trouwens voor frame? [edit] Wilier Zero 7 uit 2014 lees ik nu. Geen garantie meer dus. Dat wordt carbonreparatie. Reken op 200-250 euro aan kosten.
Heb je nog garantie? Wat is het trouwens voor frame? [edit] Wilier Zero 7 uit 2014 lees ik nu. Geen garantie meer dus. Dat wordt carbonreparatie. Reken op 200-250 euro aan kosten.
Eigenlijk snap ik het nóg niet. Je zegt dat de lbs de bussen heeft vervangen....wèlke bussen? Als het over de cups gaat, lijkt het er meer op dat hij campa cups in een pf30 of 386 bbshell heeft gedrukt en dat die nu in je brackethuis geschoten is. Want normaal gezien rusten de cups buiten tegen het frame en als de bracket huls los zou zijn gekomen resulteert dat in speling maar niet gelijk in cups die mee je frame inschieten. Als dat het geval is, is het gewoon een kwestie van crankset lossen, cups eruit halen en nooit meer naar die lbs gaan. Vervolgens de juiste cups plaatsen (pf30 OS-fit) en weer vrolijk verder fietsen.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Zeker wanneer je het frame aangemeld hebt voor 5 jaar garantie op de Wilier website.mackersv2.0 schreef:Bij Wilier krijg je tegenwoordig toch 5 jaar garantie?