Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Advies omtrent aankoop vouwfiets

Bates
Forum-lid

Bates 10 feb 2017 08:23

Beste collega's wielerliefhebbers,

Graag had ik even gepolst wat jullie me zouden aanbevelen als aankoop voor een vouwfiets.
Ik had een Brompton in gedachten voor de afstand woon- werk te overbruggen en vrije tijd. Maar door de geboorte van ons eerste kindje duwt mijn partner me juist iets meer naar een fiets die de capaciteit van ons gezin ten goede komt.

Ongetwijfeld betaal je voor kwaliteit maar welke andere fabrikanten die plooifietsen aanbieden dien ik ook zeker even te bekijken?

Alvast bedankt!

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 10 feb 2017 13:46

Dahon in elk geval niet, indien je je gezicht en gebit in originele staat wil houden. Deze grootste fabrikant van vouwfietsen gebruikt inferieure kwaliteit aluminium, zeg maar peperkoek, ook voor sturen en vorken. Mijn zoon betaalt daarvoor de rest van zijn leven een hoge prijs. :evil:
Vandaar dat de echtgenote van DAvid HON en zijn zoon uit het bedrijf zijn vertrokken en Tern hebben opgericht. Dat is meteen de verklaring ervoor dat de Ternmodellen als druppels water lijken op die van Dahon.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 feb 2017 13:53

Een vouwfiets is , tenzij je in de trein moet, ook niet erg geschikt voor woonwerk verkeer.
Eigenlijk is een vouwfiets nergens geschikt voor als je de vouwmogelijkheid niet gebruikt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

bartg
Forum-lid

bartg 10 feb 2017 14:11

Prijs/kwaliteit zijn de goedkoopste modellen van Decathlon niet slecht. Simpel, goedkoop (€ 160 of € 230) en goed genoeg om van het treinstation tot je werkplaats 10 minuutjes te fietsen. Maar ongeschikt voor grote personen (1,80m of meer).
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 10 feb 2017 15:21

Ik ben ooit langs de Bosbaan door de achterkant van mijn eigen Dahon ingehaald en naar verluid met wilde kapriolen tot stilstand gekomen. De Brompton erna was een enorme verbetering maar dito investering. Zoals hierboven al gezegd, als je niet hoeft te vouwen, kies dan wat anders.

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 10 feb 2017 16:08

Doe het niet zou mijn advies zijn. Zet een fiets op het station waar je werkt. Een andere reden dan in de trein meenemen voor een vouwfiets kan ik net als kees ook niet bedenken.

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 10 feb 2017 17:32

Keezx schreef:Een vouwfiets is , tenzij je in de trein moet, ook niet erg geschikt voor woonwerk verkeer.
Eigenlijk is een vouwfiets nergens geschikt voor als je de vouwmogelijkheid niet gebruikt.
Dat is toch dé reden om een vouwfiets te kopen??

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 10 feb 2017 17:33

lnnrtlnnrt schreef:Doe het niet zou mijn advies zijn. Zet een fiets op het station waar je werkt. Een andere reden dan in de trein meenemen voor een vouwfiets kan ik net als kees ook niet bedenken.
TS spreekt helemaal niet over een trein...

Bates
Forum-lid

Bates 10 feb 2017 17:40

Hoy,

Bedankt voor jullie feedback.
De reden dat ik een plooifiets wil is, is om snel naar huis te fietsen en vervolgens mijn zoontje halen. Akkoord daar zijn diverse andere fietsen voor maar een plooifiets leek me handig daar er in mijn bedrijf enkel een onoverdekte parking is voor wagens en nagenoeg nergens een fietsparking. Behalve op de straat, maar ik zou mijn nieuwe fiets wel graag lang in goede conditie houden, vandaar dat ik deze graag zou willen opplooien en naast mijn bureau zetten.

ciclista
Forum-lid

ciclista 10 feb 2017 17:50

Een Moulton is toch wat je uiteindelijk wil....

kenicky
Forum-lid

kenicky 10 feb 2017 19:37

Bates schreef: vandaar dat ik deze graag zou willen opplooien en naast mijn bureau zetten.
Als jij het op je werk voor elkaar krijgt een vouwfiets naast je bureau te stallen, moet een racefiets of dergelijke toch ook geen probleem zijn?
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 10 feb 2017 19:42

Naast je bueau?

Een strida.
.................

Plaats reactie