Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Topic Geenstijl

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 27 apr 2010 23:38

+1 voor teutoon

Wellicht een idee om op de achterkant van de koersbroek een tekst te plaatsen in de trant van: "bedankt voor het opzij gaan", of als dat te kleine letters geeft gewoon een kort "BEDANKT"

kempenaar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 aug 2008 00:19

kempenaar 27 apr 2010 23:38

Ben nog nooit op de site van GeenStijl geweest. Als ik dit zo lees kan het ook nog wel een poosje duren voordat het gebeurt

eelcoz

eelcoz 27 apr 2010 23:49

teutoon schreef:
eelcoz schreef:
teutoon schreef:

Het is ook geen journalistiek en het is inderdaad geen stijl. Dat jij je daardoor uit de tent laat lokken betekent dat je ze niet begrijpt.


Valt er iets te begrijpen aan Geen Stijl? Het is volkomen kansloos en de gemiddelde reaguurder heeft het IQ van een doperwt. Vergeleken met Geen Stijl is de Telegraaf intellectueel hoogstaand.


Je vergist je enorm. Ik zou KRO's Profiel over Geenstijl maar eens bekijken.

Of er iets aan Geenstijl te begrijpen valt? Ja, zeker. Anders hebben ze niet zoveel bezoekers.


Dat laatste zegt vrij weinig. De Telegraaf heeft ook de meeste lezers in Nederland.

Maar we gaan nu dus net doen alsof Geenstijl van hoog niveau is? Volgens mij is het het laagste van het laagste. Maar goed, hier gaan we het toch niet over eens worden. Ieder z'n eigen voorkeuren.

bacchus
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 apr 2010 00:19

bacchus 28 apr 2010 00:53

Zoals wielrenners hun best doen om de snelste tijd te rijden, doen de GeenStijlkabouters hun best om elkaar te overtreffen in verwensingen en oorlogsverklaringen. Ik heb er een aantal gelezen en op het moment dat ik dacht 'wat zullen we nou....?', heb ik de site weggeklikt. Werkt prima. :)

Ik denk dat de meeste wielrenners zich wel gedragen als ze alleen of in een kleine groep rijden.
De grotere groepen hebben meer ruimte nodig en zijn -doordat men kort op elkaar rijdt- als het ware één groot voertuig. Dat is nou eenmaal minder wendbaar en daar zal het zich naar (moeten) gedragen.

Ook ik heb een vriendelijk 'Pardon' en een welgemeend 'Bedankt' in mijn repertoire en ik ben niks te beroerd om mijn tempo aan te passen indien nodig. Maar ik beschik ook over een bulderend 'donderstraal nou es op joh!' als er weer een bende scholieren met 6 op een rij de weg verspert en weigert ook maar een halve meter ruimte te maken na 3 vriendelijke pardon's.

Laat ze daar eens over zeuren op Geen Stijl.
Maar...Wacht eens! Dat zijn ze zélf!:p
Faith may be defined briefly as an illogical belief in the occurrence of the improbable.
~ H.L. Mencken

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 28 apr 2010 04:03

eelcoz schreef:
teutoon schreef:
eelcoz schreef:

Valt er iets te begrijpen aan Geen Stijl? Het is volkomen kansloos en de gemiddelde reaguurder heeft het IQ van een doperwt. Vergeleken met Geen Stijl is de Telegraaf intellectueel hoogstaand.


Je vergist je enorm. Ik zou KRO's Profiel over Geenstijl maar eens bekijken.

Of er iets aan Geenstijl te begrijpen valt? Ja, zeker. Anders hebben ze niet zoveel bezoekers.


Dat laatste zegt vrij weinig. De Telegraaf heeft ook de meeste lezers in Nederland.

Maar we gaan nu dus net doen alsof Geenstijl van hoog niveau is? Volgens mij is het het laagste van het laagste. Maar goed, hier gaan we het toch niet over eens worden. Ieder z'n eigen voorkeuren.


Het ging niet over niveau, maar over het begrijpen van geenstijl. Ik begrijp mensen die de Telegraaf lezen, maar ik begrijp ook mensen die het NRC lezen.
Ik begrijp petjes die hun Golfje tunen maar ik begrijp ook mensen met een passie voor oldtimers. Kwestie van inlevingsvermogen.

We gaan niet net doen alsof Geenstijl van hoog niveau is. Alleen Geenstijl afdoen als debiel omdat je het niet begrijpt is natuurlijk niet slim. Alles op Geenstijl is met een knipoog.

Ieder z'n voorkeuren. Zeker weten alleen iets niet begrijpen maar wel een mening hebben is natuurlijk niet erg sterk.

adu
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:14

adu 28 apr 2010 11:15

teutoon schreef:

(..) alleen iets niet begrijpen maar wel een mening hebben is natuurlijk niet erg sterk.


Beste Teun,

Je wilt me nu toch niet vertellen dat er ook maar iets te begrijpen valt aan de reacties op Geen Stijl? Dan heb ik het uiteraard niet over de enkele normale reactie, maar de algehele trend aan scheldkannonades en zelfs impliciete doodsverwensingen. Dergelijke taal is niet chique en wat mij betreft humorloos en - naar ik mag hopen - afkomstig van een stel kinderen waarbij het onderscheidend vermogen nog ontwikkeld zal moeten worden. Sterker nog, ik denk zelfs dat je ten onrechte humor leest (of wilt lezen) in commentaren, die wellicht enigszins aangezet maar toch serieus zijn bedoeld. Wat dat aangaat heeft Bacchus het perfect verwoord in zijn reactie! Geen Stijl, bah! De site doet wel zijn naam eer aan, dat moet gezegd worden.
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.

pietpiraat
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:40

pietpiraat 28 apr 2010 11:49

'Hooligans met geschoren benen'....hehe fantastisch. Moet zeggen dat wat betreft imago van wielrenners de spijker aardig op z'n kop wordt geslagen.

Het leuke aan dit hele onderwerp is dat het totaal geen nieuws is. Het Min van VenW, de NTFU en de fietsersbond Nederland zijn hier al een aantal jaren over aan het discussiëren. Afgelopen zaterdagochtend werd dit ook behandeld op 3fm:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/r ... dag-07.wma vanaf 2.28:40

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 28 apr 2010 15:05

En degenen die geenstijl walgelijk vinden, denken dan wel weer dat het serieus bedoeld is. Enfin, ik laat het hier maar bij.

jape
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2009 18:53

jape 28 apr 2010 16:18

teutoon schreef:En degenen die geenstijl walgelijk vinden, denken dan wel weer dat het serieus bedoeld is. Enfin, ik laat het hier maar bij.
Wellicht, maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat veel reaguurders zelf (omg i typed it) de knipoog van geenstijl helemaal niet door hebben. Wat dat betreft fuckt geenstijl soms nog het meest met de bezoekers en reageerders zelf.

eelcoz

eelcoz 28 apr 2010 17:01

teutoon schreef:En degenen die geenstijl walgelijk vinden, denken dan wel weer dat het serieus bedoeld is. Enfin, ik laat het hier maar bij.


Het plaatsen van een foto zonder balkje van een VERDACHTE, de hetze tegen Wynand Duyvendak en het bewust saboteren van allerlei verkiezingen zijn slechts enkele voorbeelden in een lange rij van trieste acties. Leuke geintjes, inderdaad.:rolleye:

adu
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:14

adu 28 apr 2010 17:15

teutoon schreef:En degenen die geenstijl walgelijk vinden, denken dan wel weer dat het serieus bedoeld is. Enfin, ik laat het hier maar bij.


Echt toppunt van humor die gasten op Geen stijl, hoor mij nou eens lachen zeg ... ha, ha, ha ... o ja, alles wat ik schreef over Geen stijl is natuurlijk allemaal komisch bedoeld, maar dat begrijpen de doorgewinterde Geen stijl bezoekers natuurlijk wel ... walgelijke lui, bah! That's all folks!
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 28 apr 2010 19:14

eelcoz schreef:Het plaatsen van een foto zonder balkje van een VERDACHTE,
Van je 3 punten is deze nog discutabel in de zin van dat het van verdachte tot verdachte kan verschillen. Ja je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, anderzijds word je niet zomaar verdachte. Bespottelijk en schandalig zijn de gevallen dat er een balkje geplaatst wordt terwijl zonder dat balkje de verdachte veel makkelijker kan worden opgespoord en deze dus sneller van de straat is waar hij/zij meer slachtoffers kan maken.
eelcoz schreef:de hetze tegen Wynand Duyvendak
Terecht dat die inbreker en vermoedelijke terrorist (geen overdrijving) aan de schandpaal genageld is! Hetgeen gelukkig geleidt heeft tot vertrek uit de 2e Kamer van die misdadiger.
eelcoz schreef:en het bewust saboteren van allerlei verkiezingen zijn slechts enkele voorbeelden in een lange rij van trieste acties. Leuke geintjes, inderdaad.
Dat saboteren is alleen maar om aan te tonen dat die verkiezingen zelf een lachertje zijn omdat ze dus zo makkelijk gemanipuleerd kunnen worden. Als reaguurders dat kunnen kunnen belangengroepen of andere grappenmakers dat natuurlijk ook.

Don't shoot the messenger!

Plaats reactie