Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
04 feb 2017 14:41
Lcsmet schreef:Uit een ander topic.
ericpeters schreef:Ik heb de Record groep maar gekocht, hij zegt dat artikelen waarvan hij er maar één heeft van de Webshop haalt en op MP plaatst.
En dan voor je vrouw een goedkope set aanschaffen en om ze te sussen zeggen dat dat ook wel goed is en dat er geen verschil is en.........
Of hoe mensen toch maar vragen blijven verzinnen die niet echt vragen zijn. [WHITE SMILING FACE]
Record is voor mij al een stap terug, ik heb 2 fietsen met Super Record en vind die titanium boutjes toch wat te duur en die keramische lagers op de remmen vrij zinloos. (Ik heb die SR groepen wel nog goedkoper als de record groep kunne kopen)
Eigenlijk denk ik dat voor mij Chorus al perfect is maar ik vind de Record groep net wat mooier.
Ik heb één heel duur stuur en dat vind ik eigenlijk niks vanwege de kabels door het stuur. Ik koop het stuur dus eigenlijk ook alleen voor de looks, en het meeste zit dan onder stuurlint. Maar die combi van mijn vrouw zag ook nog eens heel goed uit vond ik dus die komt er bij ook op.
Regards From EP
-
vitamineb
- Forum-lid
vitamineb
04 feb 2017 18:06
Omdat zo'n goedkoop stuur geen naca profiel heeft natuurlijk.
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
DeletedUser02
04 feb 2017 18:49
Een wat profiel? Ik dacht dat profiel alleen op je banden zat.
-
bigfloor
- Forum-lid
bigfloor
05 feb 2017 08:49
Ik heb een 'duur' stuur omdat de vorm beter is (wing shape) en daardoor zonder handschoenen kan fietsen. Laatst een rit gemaakt op een Giant huurfiets met 'normaal' stuur, ontzettend pijn aan de handpalmen gekregen.
En ja, op Aliexpres kun je ook soortgelijke sturen kopen, heb er eentje voor op de 'stationaire fiets' op de Tacx NEO. Is toch net ff minder fijn qua vorm
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
05 feb 2017 09:01
Ik heb een goedkoop stuur omdat ik niet zo het verschil zag tussen duur en goedkoop behalve een paar grammen.
Maak joe woar
-
lawnmower
- Forum-lid
lawnmower
05 feb 2017 15:46
Ik heb een duur stuur van carbon. De redenen: zéker wel een comfortverschil met alu, lichter, niet iedereen rijdt ermee, omdat het kan. Rijd ik er harder mee? Geen cm.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
-
ane
- Forum-lid
ane
06 feb 2017 08:15
Een 3T Ergonova stuur in aluminium is veel slapper dan de carbon versie. Het verschil in de stuurpennen tussen de Pro en Team is volgens mij alleen dat de schroeven van titanium zijn.
-
CanyonFrog
- Forum-lid
CanyonFrog
13 feb 2017 19:37
'Middenmotor' onderdelen hebben in mijn ervaring vaak net wat betere boutjes waardoor ze niet na een paar regenbuien gaan roesten. Als dat soort roest je irriteert kun je voor net wat duurdere middenmotor-onderdelen kiezen.
Dan kijk je natuurlijk niet naar allerlei subtielere eigenschappen zoals hier al genoemd (demping van trillingen e.d.). Als je daar niet zo mee bezig bent zou ik dus vooral niet te duur gaan.
-
svvander
- Forum-lid
-
Contact
svvander
13 feb 2017 20:27
Marketingpraatjes... en iedereen volgt ze. 90% van je aankopen (zeker als het op hobby aankomt) heeft te maken met "van horen zeggen" of "mijn maat is er tevreden van". Maar als je de meeste zaken naast elkaar legt, kom je tot de constatatie dat meestal (niet altijd) het verschil in meerprijs niet eens merkbaar is, maar vooral tussen de oren zit.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
13 feb 2017 20:40
CanyonFrog schreef:'Middenmotor' onderdelen hebben in mijn ervaring vaak net wat betere boutjes waardoor ze niet na een paar regenbuien gaan roesten. Als dat soort roest je irriteert kun je voor net wat duurdere middenmotor-onderdelen kiezen.
Dan kijk je natuurlijk niet naar allerlei subtielere eigenschappen zoals hier al genoemd (demping van trillingen e.d.). Als je daar niet zo mee bezig bent zou ik dus vooral niet te duur gaan.
Voor een paar duiten vervang je de bouten voor RVS en kan je gewoon je stuur van 2 tientjes roestvrij houden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
13 feb 2017 20:42
svvander schreef:Marketingpraatjes... en iedereen volgt ze. 90% van je aankopen (zeker als het op hobby aankomt) heeft te maken met "van horen zeggen" of "mijn maat is er tevreden van". Maar als je de meeste zaken naast elkaar legt, kom je tot de constatatie dat meestal (niet altijd) het verschil in meerprijs niet eens merkbaar is, maar vooral tussen de oren zit.
Hoho, IK volg de praatjes niet, dus niet iedereen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
svvander
- Forum-lid
-
Contact
svvander
13 feb 2017 20:45
Ok, niet iedereen dan. Maar toch heeeeeeel vaak hoor je: "dit merk is het beste want hij of die heeft het ook" Eerlijk is eerlijk: je leest iets in een tijdschrift (Fiets?) en je interesse is geprikkeld. Is normaal hoor. Zou zonde zijn moest het niet zo zijn (vooral saai dan eerder).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)