Compact crankset op 9speed dura ace
Heb jij twijfels gehad toen ze je leerden dat 2 maal 2 = 4? Ik niet, dus ook niet toen een werktuigbouwkundig hoogleraar mij die wetmatigheid heeft uitgelegd.Keezx schreef:Je hebt een grote feitenkennis, maar je snapt weinig van werktuigbouw.
Je hebt het al eerder geroepen Klimmer, maar het slaat nergens op.
Natuurlijk is massief sterker en stijver dan hol. Neem je een massief papieren cilinder zal deze vele malen sterker zijn dan een velletje papier (of desnoods meerdere velletjes papier) dat je oprolt.
Het idee achter bijvoorbeeld Hollowtech is dat 't inderdaad stijver is dan vierkant maar dat komt alleen maar doordat de diameter enorm vergroot is en bovendien van vierkant naar rond is gegaan. En zo kan hol inderdaad stijver zijn dan vierkant. Had je die as massief gemaakt was dat nog weer stijver geweest.
Natuurlijk is massief sterker en stijver dan hol. Neem je een massief papieren cilinder zal deze vele malen sterker zijn dan een velletje papier (of desnoods meerdere velletjes papier) dat je oprolt.
Het idee achter bijvoorbeeld Hollowtech is dat 't inderdaad stijver is dan vierkant maar dat komt alleen maar doordat de diameter enorm vergroot is en bovendien van vierkant naar rond is gegaan. En zo kan hol inderdaad stijver zijn dan vierkant. Had je die as massief gemaakt was dat nog weer stijver geweest.
Het is geen wetmatigheid.klimmer schreef:Heb jij twijfels gehad toen ze je leerden dat 2 maal 2 = 4? Ik niet, dus ook niet toen een werktuigbouwkundig hoogleraar mij die wetmatigheid heeft uitgelegd.Keezx schreef:Je hebt een grote feitenkennis, maar je snapt weinig van werktuigbouw.
Het kan gelden als de massa mee wordt genomen en de verhouding buigsterkte/massa wordt bepaald.
Je maakt vaak hele goed, vooral praktische opmerkingen over fietsonderdelen, maar de theorie ontbreekt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik hou er over op...
-
- Forum-lid
Ik heb 2 jaar gelden op de fiets van mijn buurman ook de dubbel vervangen voor een compact. Ook in combinatie met een Dura Ace 9 speed.
Heb de oude trapaslager vervangen door een SRAM GXP APEX BB
https://www.sram.com/sram/road/products/sram-apex-bb
En een SRAM APEX compact crank gestoken. Hij fiets daar nu al 2 jaar zonder problemen mee.
Heb alleen de voor derailleur iets moeten bijstellen.
Heb de oude trapaslager vervangen door een SRAM GXP APEX BB
https://www.sram.com/sram/road/products/sram-apex-bb
En een SRAM APEX compact crank gestoken. Hij fiets daar nu al 2 jaar zonder problemen mee.
Heb alleen de voor derailleur iets moeten bijstellen.