Factor 001 - fiets ontworpen door F1 ingineurs
-
- Forum-lid HC
Mooi bike onder de zeven kilo en eindelijk schijven, het staat toch vele malen beter! dan dus suffe remhoeven en het bied legio andere voordelen
http://www.factor001.com/
http://www.factor001.com/
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ja ik zag de site al eerder deze week en ja best cool met je fietscomputer in het stuur verwerkt, maar zou ik m willen hebben, nee niet echt, ik vind bijvoorbeeld die suffe remhoeven tien keer cooler dan schijfremmen en de lijnen in het frame vin ik ook niet mooi. Het is heel gaaf dat het gemaakt wordt en heel geschikt voor mensen met echt veel te veel geld, vind ik.
En die voorvoork, hoe dat loopt bij het balhoofd, dat snap ik niet.
En die voorvoork, hoe dat loopt bij het balhoofd, dat snap ik niet.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Die voorvork ziet er toch wel erg star uit zo. Lijkt me behoorlijke klappen geven op bijvoorbeeld klinkerwegen. Moet er nog efkes aan wennen, maar dat zal wel goed komen.
Wat vind jij legio andere voordelen van schijven tov hoeven bij een racefiets?
Oh, Superrose was ook aan het antwoorden. ik stel de vraag aan Wasbeer.
Ziet er onwijs strak uit maar die schijfremmen en die ENORME computer vind ik echt niks, krijg er een beetje een hometrainer idee bij.
Het lijkt alsof de voorvork direct bij het stuur begint en op 2 punten vast zit in het frame, dat vind ik er dan wel weer cool uitzien.
Het lijkt alsof de voorvork direct bij het stuur begint en op 2 punten vast zit in het frame, dat vind ik er dan wel weer cool uitzien.
Veni, vidi, fietsie
Alles met \'te\' ervoor is slecht... behalve tequila
Alles met \'te\' ervoor is slecht... behalve tequila
Farelli schreef:Die voorvork ziet er toch wel erg star uit zo. Lijkt me behoorlijke klappen geven op bijvoorbeeld klinkerwegen. Moet er nog efkes aan wennen, maar dat zal wel goed komen.
Ooit eens met schijven gereden? Het remt super, en je velgen slijten niet.
-
- Forum-lid
.Jeroen. schreef: Ooit eens met schijven gereden? Het remt super, en je velgen slijten niet.
Ja, er komen wel veel meer krachten op de voorvork terecht die dan NOG stijver dient te zijn.
Het wordt dan meer een vaste MTB vork maar dan met 22mm bandjes.
Rijdt niet echt lekker comfortabel.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
waar kan ik een nier verkopen? zo snel mogelijk? ik ben helemaal klaar voor dat velooke
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
leuke fotosoep.
ik weet niet welke ingenieur dit bedacht heeft, maar aero is het in elk geval niet. en als ik lees dat de naven zo smal mogelijk zijn gemaakt, lijken de wielen me ook geen wonder van stijfheid te gaan worden.
pluspunt is dat de fiets als geheel is bekeken en "geoptimaliseerd", ipv alle componenten los. dat is denk ik wel de juiste richting om in te slaan voor echte verbeteringen
ik weet niet welke ingenieur dit bedacht heeft, maar aero is het in elk geval niet. en als ik lees dat de naven zo smal mogelijk zijn gemaakt, lijken de wielen me ook geen wonder van stijfheid te gaan worden.
pluspunt is dat de fiets als geheel is bekeken en "geoptimaliseerd", ipv alle componenten los. dat is denk ik wel de juiste richting om in te slaan voor echte verbeteringen
Leuk verzonnen, maar typisch een "laboratoriumfiets", door ingenieurs die zelf niet weten wat fietsen is. Laat ze eerst maar eens trainen en dan L-B-L, de Marmotte en een paar criteriums rijden op hun eigen fiets en op die van de gevestigde orde. En dan mogen ze 'm opnieuw ontwerpen
.Jeroen. schreef:
Jazeker. En ik ben het met bovenstaande helemaal eens. Maar ik was benieuwd of je nog meer voordelen in gedachten had.
campa=super schreef:
Ja, er komen wel veel meer krachten op de voorvork terecht die dan NOG stijver dient te zijn.
Het wordt dan meer een vaste MTB vork maar dan met 22mm bandjes.
Rijdt niet echt lekker comfortabel.
Dat lijkt mij dus ook.
.Jeroen. schreef:Farelli schreef:Die voorvork ziet er toch wel erg star uit zo. Lijkt me behoorlijke klappen geven op bijvoorbeeld klinkerwegen. Moet er nog efkes aan wennen, maar dat zal wel goed komen.
Schijremmen zijn volgens mij inderdaad veel comfortabeler en veiliger dan de huidige piep knijp velgremmetjes.
Groet GJ
Redelijk snel fietsen is best grappig.