Hallo
Wij hebben het volgende probleem bij het bijvullen van de olie op remblokken br m446 , we krijgen geen olie van de remklauw naar remhendel geduwd , nochtans hebben we alle instructies gevolgd :
Remblokken uit de houder gedemonteerd
Remhendel horizontaal geplaatst
Remzuigers terug ingeduwd + gele blokje geplaatst
Beker op remhouder ( reservoir ) geplaatst waar de olie moet uitkomen
Slang met spuit op nippel ( remklauw ) geplaats , nippel open gedraaid maar we kunnen nu de spuit ( met olie) niet indrukken zo doende dat de olie aan de remhendel uit komt
Wat kan hier volgens jullie de oorzaak zijn
probleem bijvullen van olie br m446
Weet je toevallig soms ook de fabrikant?
Oh, sorry, dit is de nieuwe internet-luiheid: de ander moet het maar uitzoeken.
Oh, sorry, dit is de nieuwe internet-luiheid: de ander moet het maar uitzoeken.
Jij weet goed dat m446 Shimano is of had je het merk bidonshouders gewild?klimmer schreef:Weet je toevallig soms ook de fabrikant?
Oh, sorry, dit is de nieuwe internet-luiheid: de ander moet het maar uitzoeken.
Verder heb ik geen antwoord op TS zijn vraag/probleem maar ik volg het topic verder uit interesse.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4682
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Vuil in de nippel kan ook wel problemen geven
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Blijft de hendel te ver ingedrukt, zodat de opening naar het reservoir niet vrijkomt? misschien zit de zuiger in de hoofdremcilinder vast zodat hij niet ver genoeg terugkomt? Of stelschroef te ver aangedraaid (als die er op zit tenminste).
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
oplossing gevonden over het probleem van het bijvullen,
we hebben de nippel uitgedraaid ( remklauw ) alsook het reservoir aan de remhendel gedemonteerd , met perslucht vanaf de remklauw naar boven geblazen , ( de remblokken als het wiel waren nog in het frame) nippel weer gemonteerd , daarna konden we olie vanaf de nippel in de leiding bijvullen , achteraf was gebleken dat een vriend van een collega van mij dot olie had gebruikt bij Shimano remmen in plaats van minerale olie
ik dank jullie voor alle info
we hebben de nippel uitgedraaid ( remklauw ) alsook het reservoir aan de remhendel gedemonteerd , met perslucht vanaf de remklauw naar boven geblazen , ( de remblokken als het wiel waren nog in het frame) nippel weer gemonteerd , daarna konden we olie vanaf de nippel in de leiding bijvullen , achteraf was gebleken dat een vriend van een collega van mij dot olie had gebruikt bij Shimano remmen in plaats van minerale olie
ik dank jullie voor alle info
ik had ook zeker gedacht , wanneer je dot olie hebt gebruikt dat ergens een lekkage of minder remkracht aanwezig zou zijn , maar 48h nadat ik de Shimano leiding met minerale olie heb opgevuld totaal geen lekkage en remkracht vermindering aanwezig is ook na een test rit was alles OK , hopelijk blijft het zo , afwachten
-
- Forum-lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 28 jan 2017 10:06
Ik zou wel echt voor iedere rit een paar keer goed de remmen testen! DOT vloeistof is heel vies spul voor rubbers e.d. die er niet voor gemaakt zijn. Het kan best zo zijn dat er over een tijdje toch een keerring o.i.d. kapot gaat.