Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 10 feb 2017 14:48

Je mag nu ook al in de korte broek hoor, maar of "we" daar van zullen genieten betwijfel ik.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 10 feb 2017 15:39

dickw schreef:Je mag nu ook al in de korte broek hoor, maar of "we" daar van zullen genieten betwijfel ik.
Misschien "we" wel maar "lnnrtlnnrt " misschien niet. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 10 feb 2017 15:50

Als je van een shaggie houdt ;-)

hayes

hayes 11 feb 2017 09:29

Ik vertrek meestal rond7u-7u10. Ongeveer 40 minuutjes fietsen naar het werk.

Ik merk dat het al bijna licht is, als ik de garage indraai op 't werk.
Of maw de lente is op komst :-)

Al is het hier nu aan het sneeuwen...

hayes

hayes 13 feb 2017 15:58

Nog maar eens een achterlichtje die het begeven heeft na een modderritje gisteren.
Vanmorgen in alle drukte thuis nog ergens een oud Kruidvat lichtje moeten opdiepen, gelukkig nog reserve knoopcel batterijen. Ik moet bekennen dat ik altijd spotgoedkope lichtjes koop.

Heb net dit besteld. hoop dat het wat is. Net geen 10 euro. Zal waarschijnlijk net te laat zijn om deze winter nog te gebruiken wegens gratis verzending uit China ;)

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 16 feb 2017 11:42

Nou de winter begint zijn tol wel te eisen inmiddels.

Echt alles piept, knarst en kraakt.

.. en bij de fiets ook al.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 16 feb 2017 20:13

Ik had de commuter maandag goed onder handen genomen na een paar winterse ritten.

Mijn rit woon-werk is behoorlijk langer geworden en gaat tegenwoordig een flink stuk door het land van Hielke en Sietse. In de gemeente Ooststellingwerf verwachten ze volgens mij nog een elfstedentocht in juli, wagonladingen pekel zijn daar gestrooid. Een vrij nieuwe rotonde voor auto's en fietsers even na Veenhuizen is voor wat betreft het fietspad compleet vernield door de milieudienst, shame on you!

Maar ondanks dat, alles liep als een zonnetje (zowel man als paard). Aangenaam briesje in de rug op de terugweg naar huis!

metor
Forum-lid

metor 16 feb 2017 20:58

Mijn woon-werk paard moet ook nodig onder handen worden genomen na de pekel van afgelopen maanden. Alleen poetsen en af en toe wat olie is niet meer voldoende. Nu wachten op de 1e echte voorjaarsdag zodat ik in de avond de fiets volledig kan afbouwen, schoonmaken en weer in elkaar kan zetten...

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 17 feb 2017 06:40

metor schreef:Mijn woon-werk paard moet ook nodig onder handen worden genomen na de pekel van afgelopen maanden. Alleen poetsen en af en toe wat olie is niet meer voldoende. Nu wachten op de 1e echte voorjaarsdag zodat ik in de avond de fiets volledig kan afbouwen, schoonmaken en weer in elkaar kan zetten...
Ik ga dit weekend mijn fiets flink schoonmaken. Als ik vanmiddag thuisp kom van het werk haal ik de ketting eraf; die gaat een nachtje weken in de lampenolie. M'n fiets ga ik afspoelen, zodat deze vannacht goed kan drogen in de schuur. Van't weekend dan alles verder onderhouden waar nodig en voorzien van nieuw vet.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 17 feb 2017 10:42

@ plantagenet. Is hier ook een beetje de planning.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 17 feb 2017 11:15

Na ruim een jaar woon-werk-fietsen voor het eerst deze week 4 op 4. Dus alle vier de dagen dat ik werk met de fiets op en neer. Het weer hielp erg mee deze week (hoewel vanmorgen toch overvallen door een buitje) en slechts één afspraak buiten de deur (maar wel in dezelfde stad) hielp ook. Ik vreesde er een beetje voor om me aan het einde van de week te voelen als een pakezel, maar dat viel erg mee :)

Wat betreft de fiets, ik heb een vier-seizoenen fiets ;) , die heeft inderdaad behoorlijk geleden afgelopen winter...

Cleos
Forum-lid

Cleos 19 feb 2017 09:50

hayes schreef:Nog maar eens een achterlichtje die het begeven heeft na een modderritje gisteren.
Vanmorgen in alle drukte thuis nog ergens een oud Kruidvat lichtje moeten opdiepen, gelukkig nog reserve knoopcel batterijen. Ik moet bekennen dat ik altijd spotgoedkope lichtjes koop.

Heb net dit besteld. hoop dat het wat is. Net geen 10 euro. Zal waarschijnlijk net te laat zijn om deze winter nog te gebruiken wegens gratis verzending uit China ;)
Hey hayes,

Hoor graag je ervaring als hij binnen is. Zit namelijk al een hele tijd te twijvelen tussen een lenze strip, of een vergelijkbaar model. Maar vindt 30 e eigenlijk te gek voor een achterlicht.

Dus als dit een goed alternatief is hoor ik het graag.

Groeten steven

Plaats reactie