Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Fietsapp met gratis offline navigatie en eigen routeplanner

Fullhdpixel
Forum-lid

Fullhdpixel 21 feb 2017 11:29

Geregeld maak ik een lange tourtocht door Nederland waarbij ik een vooraf geplande route wil fietsen. Ik bedenk mij hierbij dat het ook handig is, als je de kaart offline beschikbaar hebt, gezamelijk met route en afstand. Daarvoor heb ik een gratis applicatie ontwikkeld. Ik heb het zelf al enkele keren gebruikt voor 100km ritten en het werkt top, omdat je datakosten bespaard.

De applicatie kun je gratis ophalen vanuit de play store: MyRoutes Offline Maps
https://play.google.com/store/apps/deta ... utes&hl=en

Er zitten ook geen advertenties in! Het is gewoon een app die doet wat die belooft.

Er is op dit moment nog veel ontwikkeling gaande en je kan routes met je fietsvrienden ook makkelijk delen via de bijbehorende realtime website: https://myroutes.io Binnenkort kun je er ook je account op maken, leden van dit forum krijgen nu alvast een voorproefje!

Ik ben zeer benieuwd naar jullie gedachten en meningen over de app. Vandaar ook dat ik hier post! Hopelijk wordt het goed ontvangen en kunnen jullie er mooie en unieke tochten mee maken.

erik6
Forum-lid

erik6 21 feb 2017 17:05

Bestaat die ook voor Windows phones en iOs?

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 22 feb 2017 09:45

Het blijft natuurlijk (hoe mooi de app misschien ook zal zijn) niet handig om met een GSM op je stuur rond te rijden (groot, er niet voor gemaakt, batterijduur en ga zo maar door). Ook tijdens het fietsen is het natuurlijk niet handig, als je je telefoon in je zak laat zitten, om je die steeds te moeten pakken om te kijken waar je heen moet. Daarvoor hebben ze fietscomputers met navigatie uitgevonden, die het zelfde kunnen (en véél meer) dan die app en er voor gemaakt zijn om in weer en wind op het stuur te zitten en dat allemaal zonder datakosten. Routeplanners zijn er te kust en te keur, waarbij bij verschillende heel veel parameters zijn in te stellen en je dus je route helemaal naar je hand kan zetten.

Fullhdpixel
Forum-lid

Fullhdpixel 23 feb 2017 16:36

alliance_0 schreef:Het blijft natuurlijk (hoe mooi de app misschien ook zal zijn) niet handig om met een GSM op je stuur rond te rijden (groot, er niet voor gemaakt, batterijduur en ga zo maar door). Ook tijdens het fietsen is het natuurlijk niet handig, als je je telefoon in je zak laat zitten, om je die steeds te moeten pakken om te kijken waar je heen moet. Daarvoor hebben ze fietscomputers met navigatie uitgevonden, die het zelfde kunnen (en véél meer) dan die app en er voor gemaakt zijn om in weer en wind op het stuur te zitten en dat allemaal zonder datakosten. Routeplanners zijn er te kust en te keur, waarbij bij verschillende heel veel parameters zijn in te stellen en je dus je route helemaal naar je hand kan zetten.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het niet zo met fietscomputers. Hoge aanschafkosten, appje kost je niets. Smartphone heb ik zelf in mn armband en is multifunctioneel.

Anderzijds, als je het niets vind om met een smartphone te fietsen, kan je deze app gebruiken om je route op je mobiel zelf te plannen. Er zijn in mijn marktonderzoek geen andere apps die deze functionaliteiten aanbieden (en ook nog eens gratis).

Fullhdpixel
Forum-lid

Fullhdpixel 23 feb 2017 16:38

erik6 schreef:Bestaat die ook voor Windows phones en iOs?
Nee, maar de website zal binnenkort ook meer functionaliteiten bieden zodat windows en ios gebruikers ook het platform kunnen gebruiken. Bedankt voor je reactie.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 23 feb 2017 16:59

Ik snap ook niet dat je zoiets wilt, als er, in mijn ogen, betere alternatieven zijn. En de kosten van een fietscomputer is voor de meesten ook geen probleem.
Daarnaast zit zo'n armband bij mij voor geen meter, dus dan houden we het toch bij de Garmin.
Laatst gewijzigd door Jans op 23 feb 2017 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 23 feb 2017 17:03

Ik vind het knap gevonden zal er zeker is naar kijken ondanks dat ik een edge 1000 heb .

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 23 feb 2017 20:58

Fullhdpixel schreef: Anderzijds, als je het niets vind om met een smartphone te fietsen, kan je deze app gebruiken om je route op je mobiel zelf te plannen. Er zijn in mijn marktonderzoek geen andere apps die deze functionaliteiten aanbieden (en ook nog eens gratis).

Ik snap niet precies wat je hiermee bedoeld, want volgens mij heb ik diverse fietsrouteplanners op mijn mobiel staan die dit ook kunnen.

Fullhdpixel
Forum-lid

Fullhdpixel 24 feb 2017 20:35

alliance_0 schreef:
Fullhdpixel schreef: Anderzijds, als je het niets vind om met een smartphone te fietsen, kan je deze app gebruiken om je route op je mobiel zelf te plannen. Er zijn in mijn marktonderzoek geen andere apps die deze functionaliteiten aanbieden (en ook nog eens gratis).

Ik snap niet precies wat je hiermee bedoeld, want volgens mij heb ik diverse fietsrouteplanners op mijn mobiel staan die dit ook kunnen.
Ben heel benieuwd welke applicatie deze functies ook biedt in de app zelf. Zou je ze op kunnen noemen? Danku.

Fullhdpixel
Forum-lid

Fullhdpixel 24 feb 2017 20:37

Jans schreef:Ik snap ook niet dat je zoiets wilt, als er, in mijn ogen, betere alternatieven zijn. En de kosten van een fietscomputer is voor de meesten ook geen probleem.
Daarnaast zit zo'n armband bij mij voor geen meter, dus dan houden we het toch bij de Garmin.
*snip*
Laatst gewijzigd door Fullhdpixel op 25 feb 2017 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 24 feb 2017 20:46

Fullhdpixel schreef:Oke, hiermee kan ik niets. De app is gratis en zal je heus niet bespioneren. Beetje onsportieve reacties die ik hier krijg.
Hier begrijp ik helemaal niets van. Wie heeft het over bespioneren gehad? Wat is er onsportief aan dat ik het niet zinnig vind?
Ben je op je teentjes getrapt omdat het je eigen app misschien is??

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 24 feb 2017 20:54

Volgens mij gaat een route plannen prima met bijvoorbeeld de (in mijn ogen beste) fietsrouteplanner van de fietsersbond. Op de pc en in de app (fietsplanner).

Plaats reactie