Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 feb 2017 06:27

Betere router gebruiken. Ik heb beneden een serieuze router opgehangen en sindsdien op de 3e verdieping gewoon 100mbit (beneden rond de 160).
Less is bore

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 21 feb 2017 07:51

Ikon schreef:Oké bedankt,zal een aan mijn zoon vragen die komt morgen,ik heb daar totaal geen sjoege van.
Maar ik vraag mij wel af hoe dat zo plots kan gebeuren,buiten een internet uitval een aantal wk geleden heb ik hier nog niet eerder last van gehad.
Info bij ziggo heeft ook niets opgehelderd,volgens hun meting op afstand werkt mijn modum goed.
Ik heb hier ook niets veranderd.
Had ik ook, eerste paar keren probleemloos en daarna ineens problemen. Hoewel die problemen bij mij meer waren dat hij in-game geen contact meer kreeg met mijn smartphone.

Ik heb de computer nu bekabeld via een tp-link (werkt via het stopcontact) werkt ook prima nu!
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 21 feb 2017 07:52

Matthijs1973 schreef:het mooie is dat het op sommige momenten net echt is....vooral als ik me kapot erger aan al die groepen die niet uit hun doppen kijken ;-) Ik heb de standaard rondjes en parcours alleen ondertussen (bijna) wel gezien, gebruik nu vooral de workout modus voor intervallen etc. en sta op het punt weer eens een lekker stukje tacx real live video te gaan doen.

Met de Trek challenge denk ik dat één van de eerste acties is ingezet om er een echt verdienmodel van te maken, zal vast niet lang meer duren voordat je in-game aankopen kunt doen en reclamebanners ziet die echt gesponsord zijn.

Zwift heeft er wel voor gezorgd dat ik vanaf begin januari gemiddeld 4x per week op de trainer zit, dat haalde ik echt niet met de video's. Ik hoop dat ze met genoeg nieuws komen om de aandachtcurve vast te houden.
Ik doe tegenwoordig ook steeds meer workouts eigenlijk....

Hebben van de winter ook al de Specialized Roubaix actie gehad.
Carbon from the planet X

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 21 feb 2017 21:10

Vanmiddag met mijn zoon een nieuwe WiFi router geplaatst de oude was toch overleden.
Vanavond een uurtje gezwift en het werkt weer top.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

RidemyMTBRobin
Forum-lid

RidemyMTBRobin 22 feb 2017 09:39

Laatst 20 minuten redelijk voluit gegaan. FTP van 225 bij 66 kg. ok, er kunnen nog een paar watts bij, maar niet veel. FTP op mtb (op de weg getest) met quarq XX1 powermeter 260. Gezien t feit dat de neo over een hele kleine foutmarge beschikt, kan ik alleen maar de conclussie trekken dat het binnen lastiger is een hoog wattage te trappen dan buiten. Wat missien nog scheelt, maar denk dat dat verwaarloosbaar is, is dat ik buiten op een topfiets zit en binnen op een "budgetracefiets". Maar goed, ftp ligt 13,5% lager, komt jullie dat bekend voor, een lager ftp binnen dan buiten?

edit: was tijdens zwiftrit.
Laatst gewijzigd door RidemyMTBRobin op 22 feb 2017 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.

dropje73
Forum-lid

Gebruikersavatar dropje73 22 feb 2017 09:44

ik zit momenteel op een FTP van 263 bij 72 kg.
Ik zou het zelf eigenlijk wel leuk vinden als Zwift bij elke fietser ook zijn/haar FTP weer wordt gegeven.

Mijn FTP op de openbare weg heb ik helaas nooit kunnen meten. Maar 13,5 % lijkt mij wel heel erg veel, ik geloof nooit dat dat alleen wordt veroorzaakt door een betere of mindere fiets.
Carbon from the planet X

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 22 feb 2017 21:33

Vanavond om 19.40 u ZZRC SUB 2.0 Ride gereden,gek dat ze daar geen uitslag van geven.

https://www.strava.com/activities/876079769
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 22 feb 2017 21:34

RidemyMTBRobin schreef:Laatst 20 minuten redelijk voluit gegaan. FTP van 225 bij 66 kg. ok, er kunnen nog een paar watts bij, maar niet veel. FTP op mtb (op de weg getest) met quarq XX1 powermeter 260. Gezien t feit dat de neo over een hele kleine foutmarge beschikt, kan ik alleen maar de conclussie trekken dat het binnen lastiger is een hoog wattage te trappen dan buiten. Wat missien nog scheelt, maar denk dat dat verwaarloosbaar is, is dat ik buiten op een topfiets zit en binnen op een "budgetracefiets". Maar goed, ftp ligt 13,5% lager, komt jullie dat bekend voor, een lager ftp binnen dan buiten?
Ik heb op de NEO in Zwift met de 'echte' FTP test in ERG mode een lagere waarde dan als ik de Mount Zwift opklim volgas. Die is aan de ene kant voor mij rond de 28min en aan de andere kant 24min.
Zwift zal na de sessie dan zien als je gedurende 20min een hogere gemiddeld wattage hebt gehaald, en voorstellen (met autoselect) om je 'nieuwe' FTP over te nemen.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

faxe
Forum-lid

faxe 22 feb 2017 22:00

Ikon schreef:Vanavond om 19.40 u ZZRC SUB 2.0 Ride gereden,gek dat ze daar geen uitslag van geven.

Komt waarschijnlijk omdat de ride bedoelt is als gemoedelijk groepsritje met als uitgangspunt samen uit, samen thuis.

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 22 feb 2017 22:03

faxe schreef:
Ikon schreef:Vanavond om 19.40 u ZZRC SUB 2.0 Ride gereden,gek dat ze daar geen uitslag van geven.

Komt waarschijnlijk omdat de ride bedoelt is als gemoedelijk groepsritje met als uitgangspunt samen uit, samen thuis.
Oké maar daar heb ik weinig van gemerkt,ik had meer het gevoel van ieder voor zich en god voor z'n allen :lol:
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

RidemyMTBRobin
Forum-lid

RidemyMTBRobin 22 feb 2017 23:07

bigfloor schreef:
RidemyMTBRobin schreef:Laatst 20 minuten redelijk voluit gegaan. FTP van 225 bij 66 kg. ok, er kunnen nog een paar watts bij, maar niet veel. FTP op mtb (op de weg getest) met quarq XX1 powermeter 260. Gezien t feit dat de neo over een hele kleine foutmarge beschikt, kan ik alleen maar de conclussie trekken dat het binnen lastiger is een hoog wattage te trappen dan buiten. Wat missien nog scheelt, maar denk dat dat verwaarloosbaar is, is dat ik buiten op een topfiets zit en binnen op een "budgetracefiets". Maar goed, ftp ligt 13,5% lager, komt jullie dat bekend voor, een lager ftp binnen dan buiten?
Ik heb op de NEO in Zwift met de 'echte' FTP test in ERG mode een lagere waarde dan als ik de Mount Zwift opklim volgas. Die is aan de ene kant voor mij rond de 28min en aan de andere kant 24min.
Zwift zal na de sessie dan zien als je gedurende 20min een hogere gemiddeld wattage hebt gehaald, en voorstellen (met autoselect) om je 'nieuwe' FTP over te nemen.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk
Stom, helemaal vergeten erbij te zetten dat het tijdens een zwiftrit was!

chiapucci78
Forum-lid

chiapucci78 23 feb 2017 14:19

faxe schreef:

Het duurt 24 uur voordat de uitslag op Zwiftpower verschijnt.
Ik moest gister bij de PRL pack ride (uitslag ook nog niet beschikbaar) ook alle zeilen bijzetten. Gelijk volle bak vanuit het vertrek.
In London rijd ik een stuk beter omdat de Box hill in het parcours zit. Kun je (flink) wat marge op die notoire stoempers pakken tenminste :D

Plaats reactie