FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
52/34 schakelt kudt. Je kunt beter overstappen op een 50.
Van een 36 naar een 34 maakt niet dat je opeens op je gemak met een hoge cadans kan gaan rijden......da's een te klein verschil.Bospaadje schreef:Heeft iemand met de combinatie ultegra di2 6800, 52/36 en een cassette 11/32 al eens het 36T blad vervangen door een 34T blad? Ik moet zeggen dat ik in Z-Limburg op de korte kuitenbijters aardig uit de voeten kom. Om met hoge cadans op mijn gemak te kunnen klimmen in de Alpen, twijfel echter om tijdelijk een 34T tandwiel erop te schroeven.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Hoi,
Tip gevraagd.
Ik ben helemaal klaar met het 34T binnenblad en wil het vervangen door een 38T of 39T. Er is een ruime aftermarket, lees ik overal.
Maar....ik heb een FSA SL-K 50/34, 11 speed, steek 110. Dan wordt het al een stuk lastiger merk ik, ik kan ze niet vinden, en mijn FM ook niet (al heeft hij niet veel verder gekeken dan zijn eigen werkplaats vrees ik).
De TA's waar ik veel goeds over hoor gaan tot 10-speed, de FSA's die ik tegenkom hebben een 130mm steek.
Wie weet een oplossing? Alvast dank.
Tip gevraagd.
Ik ben helemaal klaar met het 34T binnenblad en wil het vervangen door een 38T of 39T. Er is een ruime aftermarket, lees ik overal.
Maar....ik heb een FSA SL-K 50/34, 11 speed, steek 110. Dan wordt het al een stuk lastiger merk ik, ik kan ze niet vinden, en mijn FM ook niet (al heeft hij niet veel verder gekeken dan zijn eigen werkplaats vrees ik).
De TA's waar ik veel goeds over hoor gaan tot 10-speed, de FSA's die ik tegenkom hebben een 130mm steek.
Wie weet een oplossing? Alvast dank.
Cannondale Supersix Evo Ultegra, upgraded.
Een fietsmaatje van me monteert deze combi bijv. voor de alpen. Maar dan bij Ultegra 6700. Is er goed over te spreken.Bospaadje schreef:Heeft iemand met de combinatie ultegra di2 6800, 52/36 en een cassette 11/32 al eens het 36T blad vervangen door een 34T blad? Ik moet zeggen dat ik in Z-Limburg op de korte kuitenbijters aardig uit de voeten kom. Om met hoge cadans op mijn gemak te kunnen klimmen in de Alpen, twijfel echter om tijdelijk een 34T tandwiel erop te schroeven. Is dit technisch haalbaar en wat moet ik naast een 34T tandwiel nog vervangen?
Zelf heb ik deze combi getest (op de tacx) met Sram force 22. Ook bij mij schakelde 52/34 prima. Dusssss of @Havana helemaal gelijk heeft weet ik niet.
Stronglight ct2, oa verkrijgbaar bij bike24.PieterC schreef:Hoi,
Tip gevraagd.
Ik ben helemaal klaar met het 34T binnenblad en wil het vervangen door een 38T of 39T. Er is een ruime aftermarket, lees ik overal.
Maar....ik heb een FSA SL-K 50/34, 11 speed, steek 110. Dan wordt het al een stuk lastiger merk ik, ik kan ze niet vinden, en mijn FM ook niet (al heeft hij niet veel verder gekeken dan zijn eigen werkplaats vrees ik).
De TA's waar ik veel goeds over hoor gaan tot 10-speed, de FSA's die ik tegenkom hebben een 130mm steek.
Wie weet een oplossing? Alvast dank.
O.a. hierPieterC schreef:
Ik ben helemaal klaar met het 34T binnenblad en wil het vervangen door een 38T of 39T. Er is een ruime aftermarket, lees ik overal.
https://www.cnc-bike.de/index.php?cPath=96_456_608
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Vorig jaar een tochtje mortirolo gavia gedaan, op de morti was elk tandje extra welkom. En daarna was dus ook de gavia redelijk harken.... Misschien is het maar 10cm p/o, maar mentaal was het wel lekker om 30/30 (toendertijd) te kunnen schakelenKeezx schreef:Van een 36 naar een 34 maakt niet dat je opeens op je gemak met een hoge cadans kan gaan rijden......da's een te klein verschil.Bospaadje schreef:Heeft iemand met de combinatie ultegra di2 6800, 52/36 en een cassette 11/32 al eens het 36T blad vervangen door een 34T blad? Ik moet zeggen dat ik in Z-Limburg op de korte kuitenbijters aardig uit de voeten kom. Om met hoge cadans op mijn gemak te kunnen klimmen in de Alpen, twijfel echter om tijdelijk een 34T tandwiel erop te schroeven.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4706
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Buitenblad wel, voor het binnenblad heb je kans dat je de crank moet verwijderen. Als je daar het gereedschap voor hebt is dit overigens ook niet moeilijk, maar wel meer werk.
Bij een compact hoeft de crank er echt niet af.