Het lukt ze dus niet om een schoen door te snijden. De alternatieve hypothese (gesneden aan een hek) lijkt me echter minstens even onwaarschijnlijk. Dus in hoeverre dit filmpje nu echt iets zegt...
De rem snijdt wel vrij gemakkelijk door een stuk karton heen zo te zien. Bewijs dat schijven veilig zijn lijkt me dit filmpje niet.
Ik snap heus wel dat schijfopponenten weer een stok om mee te slaan hebben gevonden, maar ondertussen verliest iedereen de volkomen absurditeit van de introductie van schijven in het profpeleton uit het oog: er is blijkbaar veel weerstand tegen bij de renners, en, anders dan bijvoorbeeld bij de introductie van de helmen, zijn de argumenten dat schijven veiliger zijn in het peleton bijzonder mager (en er zijn minstens zoveel tegenargumenten te verzinnen).
Het zou mooi zijn als fabrikanten hun verlies zouden nemen. Zet die schijven op fietsen waar ze meerwaarde hebben (MTB's, all-weather fietsen, fietsen-voor-mensen-die-per-se-het-nieuwste-willen-hebben, etc) en monteer wedstrijdfietsen gewoon optimaal af voor het doel waar ze voor gemaakt zijn.
Als je het topic onder "mountainbikes" plaatst, dan is die kans veel groterVolgens mij zou dit topic (zoals al eerder gezegd) moeten gaan over de technische kant van de zaak en niet over mooi/niet mooi of hoort wel/niet.