Doordat ik moest uitwijken voor één of andere wegpiraat heb ik gisteren nogal hard een stoeprand zijdelings geraakt met m'n Campa Scirocco velgen.
Gelukkig is alles nog rond, maar ik heb wel een flink aantal groeven op de buitenkant van de velgen gekregen.
op het voorwiel zijn deze groeven dermate groot dat ik bij het remmen ze kan voelen en horen....
Is het mogelijk om deze groefjes voorzichtig weg te schuren met fijn schuurpapier ? of breng je daarmee het wiel uit balans ?
Wat kan ik het beste doen in dit geval ?
repareren velgen
Volgens mij moeilijk zo te zeggen. Zitten de groeven in de remflanken of ook elders? Zijn er kleine braampjes ontstaan? Zitten de groeven dwars op of in langsrichtig? Zijn de groeven zo diep dat de kans op uitscheuren ontstaat?
Laat er eens naar kijken door je FM. Ik neem aan dat je niet zit te wachten op brekende spaken door ontstane of door de groeven nog te ontstane scheurtjes in de velgen.
Als het allemaal niet zo diep is zal het nog wel gaan, er spat immers toch ook wel eens een steentje of zo tegen de velg.
Laat er eens naar kijken door je FM. Ik neem aan dat je niet zit te wachten op brekende spaken door ontstane of door de groeven nog te ontstane scheurtjes in de velgen.
Als het allemaal niet zo diep is zal het nog wel gaan, er spat immers toch ook wel eens een steentje of zo tegen de velg.
-
- Forum-lid
Ik heb dat al bij 2 sets wielen gehad, de eerste tijdens een valpartij flink beschadigd ( Mavic ksyriums) en de tweede (fulcrum 3) in een groef van een asfaltweg gereden.
Raad gevraagd bij de fietshandelaar en deze schuurt de velgen af met een speciaal schuursteentje. Ik heb de velgen gewoon afgeschuurd met een slispapiertje. Niet de hele groef eruit schuren, enkel de bramen verwijderen, als je de hele groef wegschuurt bestaat de kans dat je velgwand te dun wordt.
Veel succes!!
Raad gevraagd bij de fietshandelaar en deze schuurt de velgen af met een speciaal schuursteentje. Ik heb de velgen gewoon afgeschuurd met een slispapiertje. Niet de hele groef eruit schuren, enkel de bramen verwijderen, als je de hele groef wegschuurt bestaat de kans dat je velgwand te dun wordt.
Veel succes!!
Marco