Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

welk zadel?

g.visser1
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jul 2009 22:44

g.visser1 28 feb 2017 09:42

Ik was inderdaad een tijdje off-line. Wachtte ook op een reactie op het pro stealth zadel. Dat is kennelijk nog niet weid verspreid. Ik heb inmiddels het specialized power pro zadel laten monteren. Dat moet je inderdaad afrekenen en dan mag je het een maand proberen. Niet goed ander zadel of geld terug. Ik heb er nog niet op gereden. Het moet eerst maar eens droog worden.

marsel
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2010 23:55

marsel 28 feb 2017 12:34

Die Pro Stealth kende ik nog niet echt, maar lijkt wel wat qua vorm op een Romin - achterkant omhoog lopend, brede neus (oud model Romin misschien iets langer).

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16736
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 feb 2017 12:41

Ik mocht het bij de lokale Specialized dealer gratis proberen maar ik had toen een fiets van die winkel en het is wel een zaak met een bijzonder klantvriendelijke insteek.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 28 feb 2017 13:11

Mochten de specialized zadels niks worden, dan wil ik je nog even attenderen op BBB Echelon zadels. BBB is niet het meest sexy merk, maar hebben hiermee m.i iets goeds. Is een nieuw zadel. In 145, 155 en 165 mm breed te krijgen. Met uitsparing. Mijn onderkant is een hele lastige, heel veel zadels getest. Zondag jl. 100 km op deze gereden en lijkt voor mij een winner.
Ik hou natuurlijk nog een slagje om de arm, maar wilde het toch even noemen. Testzadels zijn beschikbaar.

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 28 feb 2017 16:31

marsel schreef:Die Pro Stealth kende ik nog niet echt, maar lijkt wel wat qua vorm op een Romin - achterkant omhoog lopend, brede neus (oud model Romin misschien iets langer).
De Pro stealth is juist een directe concurrent voor de power. Kort en wijde neus. Was zelf ook in de markt voor zo'n zadel, de Pro was/is nog nergens te krijgen dus werd het de power

g.visser1
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 jul 2009 22:44

g.visser1 28 feb 2017 17:33

Was ook mijn analyse. Specialized pro en Pro stealth zijn zadels vanuit dezelfde visie om het bekken beter te kunnen kantelen en zodoende makkelijker in de beugel te kunnen rijden. @ Naambezet: hoe bevalt de power?

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 28 feb 2017 19:22

Goed. Beetje stroef materiaal dus ik glij ook niet zoveel heen en weer als op een fizik zadel. Nadeel in de winter is we dat je ballen koud worden door het gat in de zadel, vooral icm een asssaver die wind omhoog duwt

t65
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2017 11:39

t65 02 mar 2017 11:56

Rij zelf op het moment met een Pro Stealth 142. Daarvoor had ik een Power Expert 143 en daarvoor een Romin Evo Pro 143. De Stealth heeft duidelijk een bredere neus dan de Power en loopt achter minder op. Hij is dus in zekere maat vlakker en daardoor is de zitpositie minder geblokkeerd. Ik beweeg me dus wat meer naar voren en achter tijdens het fietsen. De padding is vrij licht en duidelijk minder dan de Power Expert en ik heb hier even aan moeten wennen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden en blijft ie op de fiets. Moet wel zeggen dat in de beugels de neus van de Power minder "aanwezig" is maar het verschil is weinig.

Benergy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 aug 2015 17:12

Benergy 03 mar 2017 11:58

Hanz Bé, interessant die BBB echelon en fijn dat ie voor jou lijkt te passen.
Weet inmiddels alles van lastige onderkanten :cry:

die zadels zijn allemaal wel vrij breed, hoeveel cm dien je daar dan bij je zitbot breedte op te tellen?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 mar 2017 18:42

Benergy schreef:Hanz Bé, interessant die BBB echelon en fijn dat ie voor jou lijkt te passen.
Weet inmiddels alles van lastige onderkanten :cry:

die zadels zijn allemaal wel vrij breed, hoeveel cm dien je daar dan bij je zitbot breedte op te tellen?
Weet ik niet precies. Heb me hier niet laten opmeten. Eerst twee kortere ritten (40 en 50 km) met de 165 mm gedaan. Die was het net niet, maar wel veelbelovend. Daarna een 100+ tocht op de 155mm gedaan. Die lijkt goed, en heb er 1 gekocht. Dat is het voordeel van testzadels ;)

Morgen doortesten. Weer een 100km op de agenda.

Benergy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 aug 2015 17:12

Benergy 04 mar 2017 08:49

thnx Hanz :winkthumb:
Ja uitproberen is uiteindelijk de beste test

l-force light
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2017 21:11

l-force light 05 mar 2017 01:24

Na verschillende meestal negatieve ervaringen op de Romin, Toupé, Fizik Antares en Selle Italia zadels nu op advies de Power geprobeerd...

Wat een heerlijk zadel, voor het eerst in jaren denk ik niet meer aan pijn aan mijn kant tijdens het fietsen.... Met name in de beugels heerlijk comfortabel.

Eerst het instap model getest, nu de S-Works besteld... Wat mij betreft een aanrader!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie