mijn ultegra groep heeft er zo'n 20k km opzitten en alles werkt nog prima!
2 probleempjes: de stelschroefjes van zowel achterrem en achterderri zitten vast en is geen beweging meer in te krijgen.
Waarschijnlijk combinatie van vocht, vuil, smeer, pekel en zand en dat soms met domme kracht door het schroefdraad proberen te mangelen
Nu kan ik de achterrem wel een beetje bijstellen door te spelen met het palletje waarmee je de rem openzet, en de achterderri staat eigenlijk altijd wel goed, maar ik heb gewoon liever dat het werkt.
Is zoiets op te lossen? zijn de schroefjes los te krijgen en zou ik er een nieuwe draad in kunnen tappen?
vastzittende / lamme stelschroefjes op ultegra
Al met WD-40 gedreigd?
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
-
- Forum-lid
Probeer eerst met kruip olie( laat dit een nachtje inwerken!!) Als je de schroefjes er echt niet uit krijgt uitboren. Volgens mij is het schroefdraad van M5, dit betekend boren met een boortje van 3,8 mm en vervolgens de schroefdaad terug optappen.
Let op, de nokjes en de derrailleur zijn van aluminium enige voorzichtigheid is aangewezen bij het boren en tappen.
Als je zeker de juiste diameter van schroefdraad wil weten , ga naar de fietshandelaar, je kan hier ook stelschroeven kopen!
Succes!!
Let op, de nokjes en de derrailleur zijn van aluminium enige voorzichtigheid is aangewezen bij het boren en tappen.
Als je zeker de juiste diameter van schroefdraad wil weten , ga naar de fietshandelaar, je kan hier ook stelschroeven kopen!
Succes!!
Marco