Wie heeft ervaring met het versturen van een fiets (Mtb) naar het buitenland? Via welke vervoerder? Wat kost het? Hoe verpakken?
Als concreet voorbeeld een MTB naar Passau in ZO Duitsland. HubHub doet het niet, PostNL niet en via bv DHL schrik ik van de verzendkosten (boven de 100 euri).
Fiets versturen naar het buitenland
Als je zelf ook richting Passau reist, dan zou je kunnen overwegen om met de trein die kant op te gaan. Fiets kan in de meest Duitse treinen gewoon worden meegenomen (met een reservering à 10 euro). Of je zoekt iemand die toevallig die kant op gaat en je vergoedt een deel van zijn treinkaartje?
-
- Forum-lid
Zelf enkele keren via GLS gedaan (XL) pakket. Kost minder dan 30 euro. In het minst gunstige geval moet je twee dozen maken maar dan hou je het nog onder de 60 euro.
Verzenden via GLS gaat altijd snel, werd naar meerdere EU landen binnen 5 werkdagen daar afgeleverd.
Verzenden via GLS gaat altijd snel, werd naar meerdere EU landen binnen 5 werkdagen daar afgeleverd.
Kijk, dit spreekt me aan. Alleen dat van 2 dozen mag je me uitleggen....wielen apart ofzo?
Hoe verpak jij de boel?
Hoe verpak jij de boel?
Ekstralars schreef:Zelf enkele keren via GLS gedaan (XL) pakket. Kost minder dan 30 euro. In het minst gunstige geval moet je twee dozen maken maar dan hou je het nog onder de 60 euro.
-
- Forum-lid
Klopt wat betreft de wielen. GLS heeft een maximum afmeting wat betreft een XL pakket. Ik heb ooit met heel veel moeite een complete fiets in 1 pakket gekregen maar je moet dan supergoed verpakken en opletten dat een wielas of cassette echt niet in de buurt van een frame buis komt. Daarom heb ik een keer later een complete fiets in 2 dozen gestopt, veel meer ruimte voor bescherming en de koper vond de prijs nog steeds heel erg schappelijk (waren XL mountainbikes, een grote racefiets heeft wellicht meer ruimte nodig afhankelijk van hoever jij hem gaat demonteren)
Als ik jou was zou ik bij de lokale fietsenmaker een doos halen waar al een dergelijke fiets in heeft gezeten, hopelijk valt die binnen de afmetingen.
Als ik jou was zou ik bij de lokale fietsenmaker een doos halen waar al een dergelijke fiets in heeft gezeten, hopelijk valt die binnen de afmetingen.
Weet iemand of er ondertussen wel een mogelijkheid is om een complete fiets in 1 pakket naar het buitenland te versturen?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Hier staan de maten met GLS.
Je kan even opmeten of dat wat gaat worden
https://gls-group.com/NL/nl/verzenden/v ... informatie
Je kan even opmeten of dat wat gaat worden
https://gls-group.com/NL/nl/verzenden/v ... informatie
Gr Roos