Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wat is mijn fiets waard?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 04 mar 2017 22:15

SqueeZer schreef:............
Maar hij zou zich best wel volledig opmeten want lichaamslengte is maar het halve werk.
Met het budget van TS zit dat er niet echt in.
TS kan beter gewoon eerst rondzien op MP of iets dergelijks.
Als hij dan een fiets in maat 55 ziet er even op proefrijden en klaar.

Opgelet: bij oude fietsen is een maat 55 niet altijd een maat 55.
Bovenkant of midden buis.

Daarom even proefrijden en als de fiets goed zit en technisch in orde is gewoon kopen.Voor TS zijn budget heb je normaal een stuur en stuurpen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

alien
Forum-lid

alien 05 mar 2017 20:16

Jouw fiets is in losse onderdelen waarschijnlijk meer waard dan als je 'm compleet probeert te slijten. Zal allemaal (hooguit) tientjeswerk zijn, en kost wat meer moeite, maar als je ziet hoeveel racefietsen er per dag op Marktplaats worden aangeboden, zul je je beseffen dat je voor zo'n dertien-in-het-dozijn fietsje niet makkelijk een koper zult vinden. Demonteren, schoonmaken, goed omschrijven en met een paar dagen/weken werk heb je een startbudget voor een "nieuwe" fiets.
Vorsprung durch Pedantik

zakraket
Forum-lid

zakraket 06 mar 2017 15:16

Ook dat is een optie, maar als ik dat pad in sla koop ik net zo lief voor 100-150 euro een ander frame in de juiste maat en zet ik daar de onderdelen wel op over.
Mijn enige doel is een andere maat fiets. Als ik bij wijze van spreken eenzelfde samenraapsel in een kleinere maat zou kunnen ruilen, ook goed. Alles werkt verder prima.

Ik zie juist voor een budget van rond de 200 euro helemaal niet zoveel fietsen? (d.w.z. als ik zoek op racefiets 56 krijg ik minder dan 10 hits en oke, mijn fiets is een oudje van begin 2000 (?), maar voor zover ik dat kan beoordelen zijn de aangeboden fietsen nog wel 10 jaar ouder)
Als iemand een tip heeft hou ik me aanbevolen.

alien
Forum-lid

alien 06 mar 2017 15:28

Zoeken op framemaat levert weinig hits op, omdat de meeste verkopers geen idee hebben wat ze verkopen. Leer de juiste framemaat herkennen.
Vorsprung durch Pedantik

zakraket
Forum-lid

zakraket 06 mar 2017 15:54

Hoe herken ik de juiste framemaat als er geen maatgegevens opgegeven worden?

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 06 mar 2017 15:56

Vraag om een foto van de onderkant van de bracket, vaak staat daar de maat in geslagen.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

alien
Forum-lid

alien 06 mar 2017 16:09

zakraket schreef:Hoe herken ik de juiste framemaat als er geen maatgegevens opgegeven worden?
alien schreef:Leer de juiste framemaat herkennen.
Vorsprung durch Pedantik

bever
Forum-lid

bever 06 mar 2017 19:38

ik vind het wel een interessant topic. Ben altijd benieuwd naar het verschil tussen inruilwaarde bij de dealer of wat je er op de vrije markt voor kan krijgen. Wil op korte termijn ook een nieuwe fiets aanschaffen, maar weet niet of ik mijn huidige zal proberen in te ruilen of dat ik hem op MP zet.

zakraket
Forum-lid

zakraket 06 mar 2017 21:44

@sqeeuze: bedankt voor je uitgebreide leerzame info!

Ik zal eens serieus naar die trek 1000 kijken, lijkt er zo inderdaad nog prima uit te zien en met de eventuele opbrengst van mijn eigen fiets (100?) prima budget. Een paar tientjes meer of minder ook geen probleem

Nogmaals dank

Mocht je eventueel nog iets tegenkomen hou ik me aanbevolen

(PS. die andere fiets is me te veel geld, dat wil ik er gewoon niet aan uitgeven)

buddo
Forum-lid

buddo 07 mar 2017 12:45

bever schreef:Ben altijd benieuwd naar het verschil tussen inruilwaarde bij de dealer of wat je er op de vrije markt voor kan krijgen.
Er zijn genoeg dealers die überhaupt niet (willen) inruilen. Mocht je een FM treffen die wel inruilt, dan moet je het volgens mij zo zien:
- ga je voor gemak en hoef je niet de maximale prijs -> inruilen
- heb je geen haast, wil je er moeite voor doen en maximale opbrengst -> particulier verkopen

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 07 mar 2017 13:50

Vooropgesteld dat een foto niet altijd te beoordelen is, lijkt het voorblad volledig versleten, dus die overzet optie snap ik niet helemaal. Kan me ook niet voorstellen dat met deze staat van het grote voorblad en de uitgedroogde banden de ketting en cassette nog heel goed zullen zijn, dus dat zijn al onderdelen die vervangen moeten worden. Als bladen, ketting cassette en banden vervangen moeten worden zou ik toch eerder aan een helemaal nieuwe als aan overzetten denken. Ook lijkt me 100 euro een stuk dichter bij de waarde liggen dan 250.
Ach, ik zeg ook maar wat

zakraket
Forum-lid

zakraket 07 mar 2017 13:56

Bedankt voor je input, maar zolang mijn ketting niet doortrapt interesseert de staat van mijn voorblad mij niet. Idem voor de banden, zolang die heel blijven vind ik het prima. Dat is waarschijnlijk heiligschennis om dat hier te roepen ;) , maar zo kijk ik er tegenaan. Ik heb geen hobby genaamd fietsen, dus ik wil er ook geen geld aan uitgeven. Weliswaar zit ik met een fiets die te groot is, dus daar zal ik iets mee moeten.
Geen haar op mijn hoofd dat ik de onderdelen op mijn fiets ga vervangen voor honderden euro's (behalve dan als het ECHT niet meer werkt, en dan nog liefst gebruikt)

Plaats reactie