Goh, met 100 euro kan ik al wat doen. Er moet nog een powermeter opkomen ook. Budget komt al van 3500 en zit er nu een slordige 500 boven.MarkVeenstra schreef:De maat laat ik even in het midden.
Ik snap in je overzicht niet de prijs als pro bij Rose, als 100 euro voordeliger, op een budget van 4.000 euro, al een pro is.. dan zit je wel echt op het randje van je budget?
Bij beiden is "prestatie" nogal een wankel begrip.. JIJ levert de prestatie, niet de fiets. Zowel voor de Rose, als de Canyon, zowel op het vlakke als op een berg.
Als je het hebt over "klimprestaties" kan je eigenlijk toe met het verschil in gewicht wat je mee omhoog moet nemen.
De dienst na verkoop (je bedoelt toch na koop?), is an sich prima hoor.., al zul je altijd mindere verhalen horen. Wat ik wel begrepen heb, is dat je bij Rose wat makkelijker de juiste afmontage erop kan laten zetten direct bij aankoop (smaller stuur, andere cassette, anders stuurpen, andere zadel.. etc.). Bij Canyon willen ze dat niet, of alleen tegen wat meerprijs. Dat is een service dingetje waarbij je jezelf moet afvragen of dat bepalend is of niet.
Verder zou ik vooral kijken welke je het meest aanspreekt van beide fietsen.
De prestatie komt niet van de fiets, is een cliché. Met een vetpercentage van 8% en 64kg voor 1m83, kan ik niet meer lager. Dan is een fiets die 1 kg minder weegt, wel belangrijk voor mij. Ik doel dan ook op het gevoel in rijprestaties. Dan heb ik meer twijfel over die Canyon of die wel 'vinnig' genoeg is bergop en niet enkel gemaakt is om heel hard rechtdoor te rijden op het vlakke.
Dienst na verkoop (België ). Als je zo wat rondleest, dan zie je af en toe een horrorverhaaltje opduiken over Canyon (lange levertijden voor wisselstukken, orders die verloren gaan,...). Bij Rose hoor je dat toch minder.