Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Boule de Berlin
Forum-lid

Boule de Berlin 06 mar 2017 15:21

MarkVeenstra schreef:De maat laat ik even in het midden.
Ik snap in je overzicht niet de prijs als pro bij Rose, als 100 euro voordeliger, op een budget van 4.000 euro, al een pro is.. dan zit je wel echt op het randje van je budget?

Bij beiden is "prestatie" nogal een wankel begrip.. JIJ levert de prestatie, niet de fiets. Zowel voor de Rose, als de Canyon, zowel op het vlakke als op een berg.
Als je het hebt over "klimprestaties" kan je eigenlijk toe met het verschil in gewicht wat je mee omhoog moet nemen.
De dienst na verkoop (je bedoelt toch na koop?), is an sich prima hoor.., al zul je altijd mindere verhalen horen. Wat ik wel begrepen heb, is dat je bij Rose wat makkelijker de juiste afmontage erop kan laten zetten direct bij aankoop (smaller stuur, andere cassette, anders stuurpen, andere zadel.. etc.). Bij Canyon willen ze dat niet, of alleen tegen wat meerprijs. Dat is een service dingetje waarbij je jezelf moet afvragen of dat bepalend is of niet.

Verder zou ik vooral kijken welke je het meest aanspreekt van beide fietsen. :)
Goh, met 100 euro kan ik al wat doen. Er moet nog een powermeter opkomen ook. Budget komt al van 3500 en zit er nu een slordige 500 boven.

De prestatie komt niet van de fiets, is een cliché. Met een vetpercentage van 8% en 64kg voor 1m83, kan ik niet meer lager. Dan is een fiets die 1 kg minder weegt, wel belangrijk voor mij. Ik doel dan ook op het gevoel in rijprestaties. Dan heb ik meer twijfel over die Canyon of die wel 'vinnig' genoeg is bergop en niet enkel gemaakt is om heel hard rechtdoor te rijden op het vlakke.

Dienst na verkoop (België ;)). Als je zo wat rondleest, dan zie je af en toe een horrorverhaaltje opduiken over Canyon (lange levertijden voor wisselstukken, orders die verloren gaan,...). Bij Rose hoor je dat toch minder.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 06 mar 2017 15:26

Valderde klimt ook wel op een Aeroad en Rodriguez deed het ook. Dus het kan prima.
Maak joe woar

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 mar 2017 15:33

Ik kan niet ruiken dat het budget eerst 3500 was hea ;).
Maakt ook niet uit, ik kan niet in andermans portemonnai kijken, ik vond het iets opvallends alleen.

qua service en afhandeling, ben ik van mening (is persoonlijk!), dat je vooral de slechte verhalen hoort en leest. Want dat willen mensen kwijt (klagen). En de goede verhalen hoor je niet of nauwelijks. Als je dan ook nog eens heel veel verkoop hebt, zul je absoluut gezien ook vaker een negatieve ervaring vinden. (gelijk de matige naam van mavic wielen die nogal hardnekkig is).
Dat gezegd hebbende, heb ik wel vertrouwen in Canyon, en is afhandeling ed. nu een stuk beter dan pak m beet een jaar terug toen ze net verhuisd waren en hun nieuwe software systemen ingezet hadden.
Doch, Rose lijkt flexibeler en sneller te zijn.. dus wel een streepje voor op Canyon.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

svenvs
Forum-lid

svenvs 06 mar 2017 22:20

Boule de Berlin schreef: Dan nog de maat... Binnenbeenlengte is net geen 88cm. Aeroad zegt een M en Rose zegt een 59 en dat vind ik groot.
Klinkt bekend, ik heb me een paar weken geleden laten opmeten en had daarbij voor enkele modellen advies gevraagd ivm maat. Resultaat:
Canyon Endurace - M
Cannondale Synapse - 54
Trek Domane - 56
Rose Xeon CDX - 57

Rij sinds 2010 op een Koga Team Edition maat 56 maar wil overstappen naar een endurance geometrie.

Foonpet
Forum-lid

Gebruikersavatar Foonpet 07 mar 2017 08:02

Na jaren Colnago te hebben gereden ben ik sinds gisteravond bekeerd tot de "Canyon clan"
Ben benieuwd en hoop de fiets eind deze wk te mogen ontvangen.

Heb gekozen voor de Endurace CF 9.0

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 07 mar 2017 09:06

Gefeliciteerd met je aankoop, de lavagrijze>?

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 07 mar 2017 09:09

Inderdaad, foto's willen we zien!!

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 07 mar 2017 10:38

Heb de lava grijze verleden week zaterdag besteld en donderdag in huis, maatje XL. Eerste ritjes bevallen prima.

zilliax
Forum-lid

zilliax 07 mar 2017 15:30

Die lava grijze heeft veel succes, heb gisteren de knoop doorgehakt na een mailtje van mijn Bikefitter.
Deze rade mij dan toch maat L aan te schaffen.

Bedankt iedereen voor de tips.

kleinguy
Forum-lid

kleinguy 08 mar 2017 11:23

@zillax Ik ben ook aan het rondkijken om een nieuwe racer aan te schaffen. Canyon staat ook op mijn lijstje, maar dan de ultimate. Mijn afmetingen zijn bijna identiek aan die van jou, zowel mijn lengte als bbl zijn 1 cm korter Mijn zadel staat op 79,8 cm (center bracket - top zadel). In jouw geval had ik ook voor de L gekozen.

Mijn huidige fiets is een kebel XL (horiz lengte 575 cm en balhoofdlengte van 18cm) met een stuurpen van 10cm, maar ik zou iets dichter (en dieper willen zitten), dus een maat kleiner kiezen. Maar dan bestaat de kans dat de drop te groot wordt (momenteel 7 a 8 cm).

Dan nu mijn vraag na deze lange intro ;-), hoe groot is de drop op jouw BMC en hoeveel cm aan opvulringen zitten er onder je stuurpen? De drop op je nieuwe canyon zal toch wel een paar cm verschillen.

zilliax
Forum-lid

zilliax 08 mar 2017 20:03

Hallo Kleinguy,

Dit zijn de afmetingen van mijn BMC.

Zadelhoogte 797mm (center cranck - top zadel)
Cranckarm lengte 172.5mm (niet onbelangrijk)
Lengte Bovenbuis 560mm
Stuurpen 110mm 6° + 25mm spacers
Balhoofd 163mm

Mijn Drop niet gemeten, maar als ik alles bij elkaar tel heb ik een drop van 13cm.

--
De Canyon zou ik graag met één spacer willen rijden. Met een Balhoofd van 184mm moet dat zeker lukken.

kleinguy
Forum-lid

kleinguy 10 mar 2017 15:51

@zillax, merci voor de info.

Plaats reactie