Alles over vakanties op én met de fiets

Steven Rooks 2010

dikke
Forum-lid

dikke 22 apr 2010 13:19

Beste mede fietsers,

Onlangs waren enkele van ons verrast door het feit dat de SRC dit jaar een gelimiteerd aantal deelnemers kent. Ook ik had naast een startbewijs gevist maar nu toch een kunnen bemachtigen.
Zojuist ontving ik van de organisatie een bericht dat men nog enkele startbewijzen over heeft voor deze mooie tocht op hemelvaartsdag.
Dus als je er snel bij bent.......doe er je voordeel mee.

Groetjes Thom
Al is je fiets nog zo duur, trappen moet je nog steeds zelf....

mtv
Forum-lid

mtv 22 apr 2010 13:25

Hoe ontving je dat bericht? Op de site is (nog) niets te vinden. Ik ben benieuwd hoe/met wie ik dan contact op moet nemen. Weet jij iets meer?
Mark

joostvanbezooijen
Forum-lid

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 22 apr 2010 13:26

Weet je ook waar dan? De site rept hier met geen woord over.

dikke
Forum-lid

dikke 22 apr 2010 14:17

Ik had een berichtje in het gastenboek op de site geplaatst. Daar ontving ik dit bericht op:

In het gastenboek lazen we dat u nog een startbewijs wenst. Zoals bekend is de inschrijving gesloten en is er ook geen daginschrijving mogelijk. Aangezien we een aantal startbewijzen hebben teruggekregen kunnen we u een startbewijs aanbieden.

Tegen contante betaling van € 25,- p.p. kunt u het startbewijs ophalen bij de 'Informatie balie'. Dit is mogelijk in het MECC – Forum 100 te Maastricht (naast de startlocatie NH Hotel) op:
- Woensdag 12 mei tussen 17.00 - 21.00

- Donderdag 13 mei tussen 7.00 - 10.00

Ik hoor graag per ommegaande of u hier gebruik van wenst te maken. Uw verzoek in het gastenboek zullen we dan verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Ik weet niet of het verstandig is het mail adres hier te vermelden.

Vriendelijke groet,

Thom

Al is je fiets nog zo duur, trappen moet je nog steeds zelf....

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 01 mei 2010 15:03

Wel jammer van de routewijziging, de Schilberg en de Wolfsberg halen het in mijn ogen niet bepaald bij de Drolenval...Die Bois d'Olne lijkt me dan wel weer aardig, ben benieuwd.

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 01 mei 2010 16:05

Deze tocht is ten dode opgeschreven denk ik. Er is nu wel een bericht geplaatst dat de inschrijving gesloten is, met als datum 2 april hoewel ik hier posts van 22 april lees dat het er nog niet op stond. Waarschijnlijk ge-antedateerd dus. Verder wordt nergens expliciet vermeld dat de tocht geen tijdsregistratie kent, maar alleen een tweetal beklimmingen. En dan wel de volle mep aan inschrijfgeld vragen (even veel als vorig jaar tenminste). Nou dan houdt het snel op denk ik. Sowieso gaan de Belgische gemeenten steeds moeilijker doen over de doortocht, zie ook de routewijziging van de Shimano challenge, dus het houdt vanzelf een keer op komende jaren schat ik zo in. Tenzij je mensen zo gek krijgt om 25 euro te betalen voor een toertocht door Limburg, de Amstel Gold Race zit immers ook snel genoeg vol.

Voor mij is het leuke eraf op deze manier (niet dat ik dit jaar had kunnen meedoen overigens, want ik wist ook niets van de inschrijvingslimiet).
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

vip32
Forum-lid

vip32 02 mei 2010 01:53

wel vaag dat die belgen het voor elkaar krijgen dat de src geen tijdsregistratie meer heeft. dat was wel het unieke aan deze tocht, een van de weinige getimede tochtjes in nl.

roeieber
Forum-lid

roeieber 02 mei 2010 20:45

[quote="vip32"]wel vaag dat die belgen het voor elkaar krijgen dat de src geen tijdsregistratie meer heeft. dat was wel het unieke aan deze tocht, een van de weinige getimede tochtjes in nl.[/quote]

Denk niet dat die gemeenten dat zo expliciet hebben gevraagd. Denk dat er teveel klachten zijn over het wilde peloton dat door hun gemeente denderd en dat men aangeeft dit niet meer te willen. Logische actie is dan het stoppen van de tijdsregistartie van de hele tocht, daarmee zal men hopen dat het wedstrijgevoel wordt weggenomen en dat de fietsers zich wat meer zullen gedragen.
I Am SpeCiAliZed

vip32
Forum-lid

vip32 06 mei 2010 00:48

laatste nieuws : de tijd wordt WEL op het hele traject gemeten.

goed zo steven, laat je niet gek maken door die belgische gemeenten. zonder tijdsregistratie knallen we er ook wel doorheen!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mei 2010 11:04

[quote="Roeieber"][quote="vip32"]wel vaag dat die belgen het voor elkaar krijgen dat de src geen tijdsregistratie meer heeft. dat was wel het unieke aan deze tocht, een van de weinige getimede tochtjes in nl.[/quote]

Denk niet dat die gemeenten dat zo expliciet hebben gevraagd. Denk dat er teveel klachten zijn over het wilde peloton dat door hun gemeente denderd en dat men aangeeft dit niet meer te willen. Logische actie is dan het stoppen van de tijdsregistartie van de hele tocht, daarmee zal men hopen dat het wedstrijgevoel wordt weggenomen en dat de fietsers zich wat meer zullen gedragen.[/quote]

Daar heeft 't helemaal niets mee te maken. Die Belgische gemeentes zijn enkel Nederlandse organisaties dwars aan 't zitten met vervelende politieke speletjes. En daarnaast misdraagde de Waalse politie zich vorig jaar ook nog. De auto op de weg parkeren naast een andere geparkeerde auto en dan mensen willen bekeuren die over de stoep er rustig langs fietsen of zelfs die er langs lopen. Als er een groep van 40 man net 20 cm op de weg staan toeteren en iedereen van de weg sturen... Dan heb 't volgens mij niet helemaal meer op een rijtje.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

raphael
Forum-lid

raphael 07 mei 2010 01:42

Te koop: startbewijs A220. Was kiezen tussen weekje weg met mooi weer of hier en de SRC. Lastige keus, wie weet volgend jaar weer.

hoef er niet op te verdienen

geef maar PM als je geïnteresseerd bent.

roeieber
Forum-lid

roeieber 08 mei 2010 22:30

[quote="Amclassic-fan"][quote="Roeieber"][quote="vip32"]wel vaag dat die belgen het voor elkaar krijgen dat de src geen tijdsregistratie meer heeft. dat was wel het unieke aan deze tocht, een van de weinige getimede tochtjes in nl.[/quote]

Denk niet dat die gemeenten dat zo expliciet hebben gevraagd. Denk dat er teveel klachten zijn over het wilde peloton dat door hun gemeente denderd en dat men aangeeft dit niet meer te willen. Logische actie is dan het stoppen van de tijdsregistartie van de hele tocht, daarmee zal men hopen dat het wedstrijgevoel wordt weggenomen en dat de fietsers zich wat meer zullen gedragen.[/quote]

Daar heeft 't helemaal niets mee te maken. Die Belgische gemeentes zijn enkel Nederlandse organisaties dwars aan 't zitten met vervelende politieke speletjes. En daarnaast misdraagde de Waalse politie zich vorig jaar ook nog. De auto op de weg parkeren naast een andere geparkeerde auto en dan mensen willen bekeuren die over de stoep er rustig langs fietsen of zelfs die er langs lopen. Als er een groep van 40 man net 20 cm op de weg staan toeteren en iedereen van de weg sturen... Dan heb 't volgens mij niet helemaal meer op een rijtje.[/quote]

Zal niet ontkennen dat dit soort dingen gebeuren, maar mijn verhaal ligt dichter bij de werkelijkheid. Ik heb zelf nogal wat contact met gemeentes in deze streek en het weggedrag e.d. is de grootste factor, komt dan nog eens bij dat een gemeente aan die buitenlanders niks verdiend. Ze zien het dus meer als een last dan als een lust.
I Am SpeCiAliZed

Plaats reactie