Alles over vakanties op én met de fiets

Steven Rooks 2010

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 mei 2010 22:38

Ach dezelfde Nederlanders nemen ook massaal deel aan de tochten net over de grens en voor die organisaties is 't geen probleem om een vergunning te krijgen. Het is gewoon een zielig politiek spelletje... Lijkt me ook heel verstandig dat ze zo goed hun best doen om die Nederlandse fietsers te pesten, hebben ze iets waar ze daar nog geld mee kunnen verdienen en dan proberen ze iedereen zoveel mogelijk weg te houden...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roeieber
Forum-lid

roeieber 09 mei 2010 09:25

Waalse mentaliteit.
I Am SpeCiAliZed

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 09 mei 2010 12:01

[quote="Roeieber"]Waalse mentaliteit.[/quote]

Niet alleen de Waalse mentaliteit. Ook de Vlaamse.
De haat tegen de "Ollander" is echt heel groot. In Vlaanderen misschien nog wel groter dan in Wallonië.

raphael
Forum-lid

raphael 09 mei 2010 18:42

Startbewijs is overgedaan. suc6!

roeieber
Forum-lid

roeieber 11 mei 2010 02:22

In een ander topic: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=33783&page=4
wordt er melding gemaakt van wegreparatie dmv split op de Piemert en Loorberg.
De SRC gaat de Piemert (sowieso al onoverzichtelijk) af, wees daar dus voorzichtig met de afdaling!
I Am SpeCiAliZed

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 12 mei 2010 14:31

Misschien nog aan Bertje, als nog niet voorzien, of andere geinteresseerden:
mijn startbewijs is tegen kostprijs beschikbaar (één stuks dus).

Afgelopen weekend ben ik namelijk geblesseerd geraakt op een ongelukkige wijze;
ik was zondag in Spa bij de LeMansSeries race en na afloop van de race stond ik met iemand te praten van een raceteam en het gesprek verplaatste zich richting de vrachtwagen en op een gegeven moment kwam een ander teamlid eraan en bediende de hydraulische laadklep van de vrachtwagen terwijl m'n voet daar stond... voet geplet... voorlopig zit ik in de lappenmand en kan ik geen (fiets)schoenen aan.
Helaas voor mij dus niet de geplande StevenRooksClassic + Grenslanklassieker

Hopelijk kan ik iemand nog pleziertje doen met een inschrijfbewijs, stuur maar een PB.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

maastrichtenaar
Forum-lid

maastrichtenaar 12 mei 2010 20:17

[quote="Arjan"][quote="Roeieber"]Waalse mentaliteit.[/quote]

De haat tegen de "Ollander" is echt heel groot. In Vlaanderen misschien nog wel groter dan in Wallonië.
[/quote]

Dat slaat echt helemaal nergens op.

Vorig jaar heb ik de SRC gereden en het is niet normaal wat voor een troep er allemaal achter blijft en hoe sommige als gekken daar rond rijden. (Over mentaliteit gesproken...) Lijkt me dus niet zo gek dat sommige gemeentes daar nu wat minder makkelijk in zijn. We mogen blij zijn dat de SRC nog door kan gaan, door het uitdagende Belgische landschap!

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 12 mei 2010 21:28

nog iemand geinteresseerd in een SRC 160km startbewijs ?
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 12 mei 2010 23:30

[quote="Maastrichtenaar"][quote="Arjan"][quote="Roeieber"]Waalse mentaliteit.[/quote]

[/quote]

Dat slaat echt helemaal nergens op.

Vorig jaar heb ik de SRC gereden en het is niet normaal wat voor een troep er allemaal achter blijft en hoe sommige als gekken daar rond rijden. (Over mentaliteit gesproken...) Lijkt me dus niet zo gek dat sommige gemeentes daar nu wat minder makkelijk in zijn. We mogen blij zijn dat de SRC nog door kan gaan, door het uitdagende Belgische landschap![/quote]

Je hebt gelijk met jouw opmerking voor wat betreft de mentaliteit van veel deelnemers. Troep rond laten slingeren en geen rekening houden met anderen, zowel niet fietsers els fietsers, hoort en kan niet.
Echter daar gaat de opmerking betreffende de Waalse en Vlaamse mentaliteit wat mij betreft niet over. Als dit een tocht was georganiseerd door de Belg zou er geen strobreed in de weg gelegd zijn.
Voorbeeld, kijk naar LBL van Le Champion, die krijgen het steeds moeilijker terwijl TBT veel minder moeilijkheden ondervind.
Diverse tochten vanuit Zeeuws Vlaanderen zijn in een wat verder verleden al helemaal gestaakt.
Als ik rond mij heen kijk in door Belgen georganiseerde tochten zie ik dezelfde zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen als in tochten georganiseerd door Nederlanders.
De "Ollander" wordt zowel in Vlaanderen als in Wallonië nu eenmaal hartgrondig gehaat.
Dat uit zich overigens niet alleen op fiets gebied. Ik weet na 20 jaar zeer intensieve Vlaams-Nederlandse ervaring in dagelijks werk wel waarover ik praat.
Overigens kom ik nog altijd heel erg graag, zowel in Vlaanderen als in Wallonië en heb er mijn vast rondjes.

lyot
Forum-lid

lyot 12 mei 2010 23:40

"De "Ollander" wordt zowel in Vlaanderen als in Wallonië nu eenmaal hartgrondig gehaat. "

zever gezever !

perik
Forum-lid

perik 12 mei 2010 23:47

[quote="Arjan"][quote="Roeieber"]Waalse mentaliteit.[/quote]

[/quote]

Ze hebben al zo'n hekel aan mekaar, en dan haten ze ons ook nog eens?!

boud
Forum-lid

boud 13 mei 2010 23:06

Vandaag de SRC gereden. Was koud, glad, de wegen waren echt rampzalig slecht (nog nooit zo veel lekke banden gezien), de ravitaillering was ook niet om naar huis te schrijven, maar......... des te heroischer en dus een mooie rit. Bois d'Olne fantastische klim, al hebben dat soort hellingen eigenlijk niks meer met fietsen te maken. Het is harken, harken, harken. Tsja........ dat willen we toch steeds weer zelf? En wel 40 seconden van mijn Redoute tijd afgehaald t.o.v vorig jaar! Maakt de dag toch weer goed!
Volgend jaar weer? Ik weet het nog niet. De Waalse Pijl is een heel mooi alternatief voor het Hemelvaartweekeinde met de Muur van Huy!
Boud

Plaats reactie